BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers’ Opinion Regarding Scientific Researches and Researchers

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 109 - 127, 01.12.2011

Öz

The aim of this research is to present the teachers’ opinion regarding scientific researches and researches.
Research is a quantitative study performed in scanning model. Population survey is 112 teachers working in
elementary school in Kırşehir Province Center. Data are collected by using a half-formed interview form that is
prepared by researchers. Obtained data are analyzed and evaluated by the researchers within the framework of
document-analysis method. Moreover, by means of calculating frequencies of the opinions, whether teachers'
opinions differentiate or not are analyzed by χ2 method with regard to education levels, sex and seniority. According
to the research results; (i) while a considerable part of the teachers sees themselves sufficient regarding the
implementation period of the scientific research (%33,8), a significant part, however, does not see it that way
(%34,8). (ii) A considerable part of the teachers believe that in a scientific research there are problems such as
participants creating difficulties in data collection and difficulty in reaching target group during data collection
(%38,4). The other considerable part of the teachers, on the other hand, believe that they have problems because the
answers given to data collection tools, are subjective, insincere, unserious (%29,5). (iii) A great part of the teachers
approaches scientific researches in a positive way and helps the researchers (%42), one third of them, however,
approaches it negatively (%27,7). (iv) A significant part of the teachers explain their unwillingness to help the researchers as that the researchers approach them negatively, the method followed while data analysis tolls are
applied, is not ethical and these demands are s weary often.

Öğretmenlerin Bilimsel Araştırmalara ve Araştırmacılara İlişkin Düşünceleri

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 109 - 127, 01.12.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin bilimsel araştırmalara ve araştırmacılara ilişkin düşüncelerini ortaya koymaktır. Araştırma, tarama modelinde yürütülen nitel bir çalışmadır. Çalışma grubunu Kırşehir İl Merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 112 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, doküman incelemesi yöntemi çerçevesinde incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Ayrıca görüşlerin frekansları hesaplanarak, öğretmen görüşlerinin öğretim kademelerine, cinsiyete ve kıdeme göre farklılaşıp farklılaşmadığı x2 yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre; (i) öğretmenlerin önemli bir bölümü bilimsel araştırmanın gerçekleştirilme süreci hakkında kendilerini yeterli görürken (%33,8) kayda değer bir kısmı da görmemektedir (%34,8). (ii) Öğretmenlerin önemli bir bölümü bilimsel bir araştırmada verilerin toplanması sürecinde katılımcıların zorluk çıkarması, hedef kitleye ulaşamama gibi sorunlar olduğuna (%38,4), önemli bir bölümü ise veri toplama araçlarına verilen cevapların sübjektif, samimiyetsiz veya gayri ciddi olduğuna inanmaktadır (%29,5). (iii) Öğretmenlerin önemli bir bölümü bilimsel araştırmalara olumlu yaklaşmakta ve araştırmacılara yardımcı olmaya çalışmakta (%42), buna karsın yaklaşık üçte birlik bölümü ise olumsuz yaklaşmaktadır (%27,7). (iv) Öğretmenlerin önemli bir bölümü araştırmalara yardımcı olma konusunda isteksizliklerinin sebebinin araştırmacıların kendilerine olumsuz yaklaşımından, veri toplama araçları uygulanırken izlenen yolun nazik olmamasından ve bu tür taleplerin bıkkınlık verecek sıklıkta olmasından kaynaklandığını ifade etmektedirler.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA23MK66VH
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgen Korkmaz Bu kişi benim

Ayfer Şahin Bu kişi benim

Rüştü Yeşil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Korkmaz, Ö., Şahin, A., & Yeşil, R. (2011). Teachers’ Opinion Regarding Scientific Researches and Researchers. Journal of Theoretical Educational Science, 4(2), 109-127.