BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of Information and Opinion of University Students about Transgenic Products (GMO)

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 247 - 261, 01.12.2011

Öz

This study was conducted with the aim of determination of level of information and opinion of students of
Ataturk University, Kazım Karabekir Education Faculty and Science Faculty, Biology and Chemistry departments,
about transgenic products (GMO), in Erzurum province. Scanning model was used in the study. Universe of this
study consists of students from K. Karabekir Education Faculty and Science Faculty, Biology and Chemistry
Departments, through the term 2009-2010. The sample of the study involves 525 students from the above mentioned
departments, in 1st, 2nd, 3rd, and 4th grades. Frequency (f) and percentage (%) values were used for determination of
information and opinion of students about GMO. Students’ answers to GMO questions and opinions were evaluated
with independent group t test for department and major, sex, and faculty variables, while one way ANOVA, Tukey
HSD multiple comparison and Tukey HSD homogenous subsets were used
to compare the answer and opinions for grade level variables. It is tried to determine whether differences between
groups were significant. Results of the studies suggest that (i) students do not have enough knowledge about
transgenic products, (ii) they tend to be dignified about usage of GMO products due to a lack of scientific based
information, and (iii) we need to inform them about GMO products

Üniversite Öğrencilerinin Transgenik Ürünler (GDO) Konusundaki Bilgi ve Görüşlerinin Belirlenmesi

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 247 - 261, 01.12.2011

Öz

Bu araştırma, Erzurum Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi ile Fen Fakültesi Biyoloji ve Kimya bölümü öğrencilerinin transgenik ürünler (GDO) hakkındaki bilgi düzeyleri ve görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, Atatürk Üniversitesi, K. Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji ve Kimya Eğitimi Anabilim Dalları ile Fen Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümlerinde 2009-2010 yılında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise, K. Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji ve Kimya Eğitimi Anabilim Dalları ile Fen Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümlerinin 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplam 525 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin GDO bilgisi ve görüşlerine yönelik değerlerin belirlenmesinde frekans (f) ve yüzde (%) değerleri kullanılmıştır. Öğrencilerin GDO sorularına verdikleri cevaplar ve görüşler bölüm ve anabilim dalı, cinsiyet ve fakülte değişkenleri açısından bağımsız gruplar t testi ile sınıf düzeyi değişkenleri açısından da Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey HSD çoklu karşılaştırma testti ve Tukey HSD Homogenous Subsets’ten yararlanılarak değerlendirilmiştir. Gruplar arasındaki farkın anlamlılık düzeyi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin transgenik ürünler konusunda sahip oldukları bilginin yeterli olmadığı, GDO ürünlerin kullanımı konusuna bilimsel temellere dayalı bilgiye sahip olmadıklarından dolayı temkinli yaklaştıkları ve ürünleri ile ilgili bilgilendirilmeleri gerektiği sonucuna varılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA94BV73PZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysel Temelli Bu kişi benim

Murat Kurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Temelli, A., & Kurt, M. (2011). Determination of Information and Opinion of University Students about Transgenic Products (GMO). Journal of Theoretical Educational Science, 4(2), 247-261.