This study aims to determine characteristics teacher educators, who are training classroom teachers in
faculties of education, have already had and are expected to have. The group interview technique was used in this
qualitative study. Criterion sampling as one of purposive sampling methods was employed. Participants of this study
consisted of 8 pre-service classroom teachers (2 frehmen, 2 sophomores, 2 juniors, and 2 seniors) studying in the
2011-12 academic year in the Department of Primary Education, Faculty of Education, Afyon Kocatepe University,
Afyonkarahisar, Turkey. A semi-structured interview schedule comprising 6 open-ended questions was used to
collect the data which were then content analyzed. Findings were discussed under the following themes: (1)
characteristics teacher educators have already had, (2) characteristics teacher educators are expected to have, (3)
teacher educators’ ways of communication, (4) teacher educators in teaching-learning processes, (5) evaluation of
teacher educators, and (6) problems and solutions provided.
pre-service classroom teacher teacher educator classroom teacher training
Bu araştırmada, Eğitim Fakültesinde Sınıf Öğretmeni yetiştiren öğretmen eğitimcilerinin sahip oldukları ve olması beklenen özellikleri belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kapsamında grup görüşmesi tekniği benimsenmiştir. Örneklemede ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan iki 1. sınıf, iki 2. sınıf, iki 3. sınıf ve iki 4. sınıf olmak üzere toplam 8 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öğretmen adaylarının gözüyle öğretmen eğitimcilerinin sahip oldukları ve olması beklenen özellikleri belirlemek amacıyla 6 sorudan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada elde edilen veriler, (1) öğretmen eğitimcisinin mevcut özellikleri, (2) öğretmen eğitimcisinin beklendik özellikleri, (3) öğretmen eğitimcisinin iletişimi, (4) öğrenme-öğretme sürecinde öğretmen eğitimcisi, (5) öğretmen eğitimcisinin değerlendirilmesi, (6) sorunlar ve çözüm önerileri temaları altında yorumlanmıştır.
sınıf öğretmeni adayı öğretmen eğitimcisi sınıf öğretmeni yetiştirme
Diğer ID | JA48UA33MP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 1 |