This present study aimed to adapt the Mathematical Processing Instrument (MPI) developed by
Suwarsono (1982) to Turkish and determine elementary pre-service teachers’ problem solving preferences. Results of
the study revealed that the MPI is a valid and reliable instrument that can be used to measure students’ preference for
visual or analytic problem solving strategies. The Cronbach’s alpha coefficients were calculated as 0.72 and 0.78 for
the Mathematical Processing Instrument-Tests I and II, respectively. The Cronbach’s alpha coefficient for the overall
instrument was found as 0.86. The difficulty of tasks and grade level had a significant impact on pre-service teachers’
problem solving preferences
visual thinking analytic thinking problem solving pre-service teacher
Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının matematik problemlerini çözme tercihlerini incelemek amacıyla Suwarsono (1982) tarafından geliştirilen Matematik İşlem Testi (MİT) Türkçeye uyarlanmıştır. Buna ek olarak, bu çalışma sınıf öğretmeni adaylarının matematik problemlerini görsel ve analitik çözme tercihlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Elde edilen bulgular, Matematik İşlem Testinin Türk kültüründe kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Cronbach alfa güvenirlik katsayısı Matematik İşlem Testi I için 0.72, Matematik İşlem Testi II için 0.78 olarak hesaplanmıştır. Testin bütünü için bu değer 0.86 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının matematik problemlerini görsel ve analitik çözüm tercihlerinin soru tipi zorlaştığında değiştiğini göstermiştir. Sınıf düzeyinin öğretmen adaylarının problemleri çözme tercihleri üzerinde etkili bir faktör olduğu görülmüştür.
görsel düşünme analitik düşünme problem çözme öğretmen adayı
Diğer ID | JA44JK59CA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 2 |