The purpose of this study was twofold: (1) to determine scientific attitude levels of gifted students, and
(2) to investigate whether their levels of scientific attitude differ on selected demographic variables. The sample of
this survey study consisted of 147 gifted 12-16-year-old students studying in Malatya Science and Arts Center. Data
were collected through the “Scientific Attitude Scale” developed by Battal and Gürgan (1998). The reliability
coefficient was calculated as 0.708. Frequency and percentage tables, t tests, analyses of variance and chi-square tests
were employed to analyze the data. Results showed that scientific attitude levels of gifted students are high and do
not differ on gender, monthly income, level of parental education, and occupational status of mothers. According to
chi-square test results, some differences between observed and expected data were detected and reported in the paper.
Finally, some recommendations were made to develop scientific attitudes of gifted students.
gifted student scientific attitude Science and Arts Center (SAC)
Bu araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel tutum düzeylerini belirlemek, öğrencilerin bilimsel tutum düzeylerinin demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini Malatya Bilim ve Sanat Merkezine (BİLSEM) kayıtlı 12-16 yaşlarında 147 üstün yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin tamamına ölçek uygulanmıştır. Araştırmada veriler, Battal ve Gürgan (1998) tarafından hazırlanan Likert tipi “Bilimsel Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği için yapılan Cronbach alpha güvenirlik analizinde güvenirlik, 0.708 olarak tespit edilmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans tabloları, t testi, ANOVA ve Ki-kare’den yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular, üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel tutum düzeylerine yaş, okul türü, cinsiyet, ailenin ortalama aylık geliri, anne-baba eğitim durumu ve anne meslek durumunun anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Maddeler, üzerinde yapılan Ki-kare testi sonuçlarına göre değerlendirilmiştir. Üstün yetenekli bireylerin bilimsel tutum düzeylerini yükseltmek için üstün yetenekli öğrencilere ve BİLSEM öğretmenlerine önerilerde bulunulmuştur.
üstün yetenekli öğrenci bilimsel tutum Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM)
Diğer ID | JA74JG88KM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 3 |