PDF EndNote BibTex Kaynak Göster

Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help?

Yıl 2015, Cilt 8, Sayı 2, 153 - 172, 01.06.2015

Öz

This exploratory study examined the introduction and use of Edublogs as a collaborative communication tool in three university graduate courses to enhance the development of transition plans for students with disabilities. Participants were enrolled in one of three courses that addressed Transition and Legal Issues in Special Education. Pre-and-post surveys were given to determine participants’ knowledge, feelings, and experiences with the use of Edublogs, as well as their attitudes before and after the introduction and use of Edublogs. Results indicated that participants’ attitudes varied minimally; however, post-survey comments revealed more familiarity and comfort with the use of this Web 2.0 technology in collaborating with students, colleagues and families to enhance participation in transition meetings for students with disabilities with minimal barriers related to time and location.

Geçiş Sürecinde İletişimi Artırmak: Edublog’lar Yardımcı Olabilir mi?

Yıl 2015, Cilt 8, Sayı 2, 153 - 172, 01.06.2015

Öz

Bu keşfedici çalışma engelli öğrenciler için geçiş planlarının gelişimini güçlendirmek için üç üniversitedeki lisansüstü derslerde Edublog’ları iş birlikçi bir iletişim aracı olarak kullanımını ve tanıtımını incelemiştir. Katılımcılar Özel Eğitim’de Geçiş ve Yasal Meselelere değinen üç dersten birine kayıtlıdırlar. Katılımcıların Edubloglar hakkında bilgi, düşünce ve deneyimlerini belirlemek aynı zamanda Edublogların kullanımı ve tanıtımı öncesinde ve sonrasındaki tutumlarını belirlemek üzere ön-test ve son-test verilmiştir. Sonuçlar katılımcıların tutumlarının minimum düzeyde değiştiğini göstermiştir. Buna rağmen, Web 2.0 teknolojisine aşinalık ve kullanımdaki rahatlık öğrencilerle, iş arkadaşlarıyla ve ailelerle iş birliği içerisinde çalışarak zaman ve mekan kısıtlaması olmaksızın engelli öğrenciler için geçiş toplantılarındaki katılımı artırmaktadır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA85TK77VE
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Janice J. SEABROOKS-BLACKMORE Bu kişi benim


Karen B. PATTERSON Bu kişi benim


Kristine W. WEBB Bu kişi benim


Gwendolyn J. WILLIAMS Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Başvuru Tarihi 1 Haziran 2015
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2015, Cilt 8, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { akukeg314127, journal = {Journal of Theoretical Educational Science}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / Afyonkarahisar}, publisher = {Afyon Kocatepe Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {8}, number = {2}, pages = {153 - 172}, title = {Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help?}, key = {cite}, author = {Seabrooks-blackmore, Janice J. and Patterson, Karen B. and Webb, Kristine W. and Wıllıams, Gwendolyn J.} }
APA Seabrooks-blackmore, J. J. , Patterson, K. B. , Webb, K. W. & Wıllıams, G. J. (2015). Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help? . Journal of Theoretical Educational Science , 8 (2) , 153-172 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/29357/314127
MLA Seabrooks-blackmore, J. J. , Patterson, K. B. , Webb, K. W. , Wıllıams, G. J. "Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help?" . Journal of Theoretical Educational Science 8 (2015 ): 153-172 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/29357/314127>
Chicago Seabrooks-blackmore, J. J. , Patterson, K. B. , Webb, K. W. , Wıllıams, G. J. "Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help?". Journal of Theoretical Educational Science 8 (2015 ): 153-172
RIS TY - JOUR T1 - Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help? AU - Janice J. Seabrooks-blackmore , Karen B. Patterson , Kristine W. Webb , Gwendolyn J. Wıllıams Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Journal of Theoretical Educational Science JF - Journal JO - JOR SP - 153 EP - 172 VL - 8 IS - 2 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Kuramsal Eğitimbilim Dergisi Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help? %A Janice J. Seabrooks-blackmore , Karen B. Patterson , Kristine W. Webb , Gwendolyn J. Wıllıams %T Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help? %D 2015 %J Journal of Theoretical Educational Science %P 1308-1659-1308-1659 %V 8 %N 2 %R %U
ISNAD Seabrooks-blackmore, Janice J. , Patterson, Karen B. , Webb, Kristine W. , Wıllıams, Gwendolyn J. . "Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help?". Journal of Theoretical Educational Science 8 / 2 (Haziran 2015): 153-172 .
AMA Seabrooks-blackmore J. J. , Patterson K. B. , Webb K. W. , Wıllıams G. J. Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help?. Journal of Theoretical Educational Science. 2015; 8(2): 153-172.
Vancouver Seabrooks-blackmore J. J. , Patterson K. B. , Webb K. W. , Wıllıams G. J. Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help?. Journal of Theoretical Educational Science. 2015; 8(2): 153-172.
IEEE J. J. Seabrooks-blackmore , K. B. Patterson , K. W. Webb ve G. J. Wıllıams , "Expanding Communication in the Transition Process: Can Edublogs Help?", Journal of Theoretical Educational Science, c. 8, sayı. 2, ss. 153-172, Haz. 2015