Bu çalışmanın amacı 7. Sınıf öğrencilerinin rasyonel sayılar konusunda
kullandıkları sayı duyusu stratejilerini incelemektir. Çalışmaya Manisa’da bir
devlet okulunda eğitim gören 19 kız,19 erkek öğrenci olmak üzere 38 yedinci
sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilere araştırmacılar tarafından geliştirilen
başarı testi uygulanmıştır. Verilerin analizinde nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda sayı duyusu kullanımında kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha
başarılı oldukları görülmüştür. Sayı duyusu kullanımında okul öncesi eğitim
alan öğrencilerin almayanlardan daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin işlemlerin sayılar üzerindeki
etkisi sayı duyusu bileşeninde daha başarılı oldukları görülmüştür. Öğrencilerin
soruların çözümünde genellikle kural temelli yöntemler kullandıkları sayı
duyusu bileşenlerini çok az kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin
sayıları ve işlemleri yorumlayıp tahmin etme, muhakeme yapma ve pratik düşünme
gibi yolları kullanmayı tercih etmedikleri görülmektedir. Öğrencilerin genel
olarak rasyonel sayılarda çarpma işlemi yaparken payda eşitledikleri, verilen
uzunluğa göre sayıları sayı doğrusuna yerleştirmeleri istendiğinde verilen
uzunluğu dikkate almadıkları, verilen sayıları sıralamaları istendiğinde
sayıların işaretlerini dikkate almadıkları tespit edilmiştir. Bazı öğrencilerin
çarpma işleminin her zaman sayıyı büyüttüğünü, bölme işleminin ise her zaman
sayıyı küçülttüğünü düşündükleri görülmektedir. Bazı öğrencilerin bir kesrin
yaklaşık değerini ya da kesirlerin yarıma veya tama ne kadar yakın olduklarını
tahmin edemedikleri görülmektedir.
The purpose of this study is to
examine the sense of number strategies used by the 7th grade students on
rational numbers. The study was attended by 38 seventh grade students, 19
female and 19 male students studying in a state school in Manisa. The
achievement test developed by the researchers was applied to the students.
Qualitative method was used in analysis of data. As a result of the research,
it was seen that female students were more successful than male students in using
number sense. It was determined that students who have received pre-school
education were more successful than those who have not. It has been seen that
the students are more successful in the component of number effect of numbers
on transactions. It has been found that students use very few number sense
components that they use generally rule-based methods to solve questions. It is
seen that students do not prefer to use ways such as
interpreting and predicting numbers, reasoning and practical thinking. When
students are asked to place numbers on the number line according to the given
length, when they are asked to order, the students do not take into account the
given length of the numbers and they do not take into account the signs of the
numbers when they ask for the numbers. Some students think that the
multiplication process always increases the number, while the division process
always reduces the number. It is seen that some students can not estimate the
approximate value of a consecutive number or the closeness of fractions to a
fraction or a whole.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3 |