Bu çalışmanın amacı bilgisayar
destekli matematik öğretimi ile ilgili yapılmış tezlerin sistematik bir
incelemesini yapmak yapılan bu araştırmalar üzerine bir tematik içerik analizi
(meta-sentez) gerçekleştirmektir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye'de 1993 ve
2016 yılları arasında tamamlanan toplam 64 tez içerik analizi sürecine dâhil
edilmiştir. Tezler, yayın yılı, tür, üniversite, enstitü ve kullanılan
bilgisayar uygulamaları gibi değişkenlere göre incelenmiştir. Meta-analizine
ait sonuçlar, frekans ve yüzde oranları içeren tablolarla sunulmuştur.
Araştırma sonucunda, tezlerin çoğunluğunun 2008 yılından sonra yazıldığı ve
eğitim bilimleri enstitülerinde yüksek lisans tezi olarak sunulduğu
görülmüştür. Ayrıca öğretici yazılımlar, bilgisayar cebir sistemlerinin ve
dinamik matematik yazılımlarının en sık kullanılan bilgisayar destekli
matematik öğretimi uygulamaları olduğu görülmektedir. Araştırmadan elde edilen
sonuçların, gelecekte yeni araştırmalar için Türkiye'deki matematik eğitimcileri
ve araştırmacılar için bir rehberlik sağlayacağı umulmaktadır. Elde edilen bu
sonuçlara göre, matematik eğitimcileri ve araştırmacılar için bazı önerilerde
bulunulmuştur. Araştırma eğilimlerinin izlenmesi ve gözden geçirilmesine
yönelik benzer içerik analizi çalışmalarının Türkiye'de her beş yılda bir
tekrarlanması özellikle önerilmektedir.
bilgisayar destekli matematik öğretimi meta-sentez lisansüstü tezler
The objective of this study is to provide a systematic review of theses and dissertations about computer assisted mathematics teaching and to present a meta-synthesis review of these studies. For the objective of this research study, a total of 64 theses and dissertations completed in Turkey between 1993 and 2016 were included in the systematic review process. Theses and dissertations were examined based on some variables: year of publication, type, university, institution and used computer programs. The results of the systematic review were presented by tables including frequencies and percentages. As a result of the study, it was found that majority of researches were presented after the year 2008 and as master thesis at educational science graduate school. In addition, computer software for teaching mathematics, computer algebra systems (CAS) and dynamic mathematics software (DMS) were used most commonly as a computer assisted teaching application. It is hoped that the results of the study will provide a guidance for mathematics educators, and researchers for new researches in the future. According to these obtained results, some recommendations were made for mathematics educators, and researchers. It is also especially recommended that a similar study be repeated in every five years in Turkey in order to monitor and review the research trends.
computer-assisted mathematics teaching meta-synthesis theses and dissertations
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 |