Örgütün
amaçlarına ulaşma sürecini engelleyen kavramlardan birisi olarak kabul edilen
örgütsel sessizlik gelişimin engeli olarak tanımlanmış ve işgörenlerin
geribildirim sağlamasının engellerinden birisi olarak ele alınmıştır. Bu
çalışmada, ilköğretim kademesindeki öğretmenlerin örgütsel sessizlik
düzeylerini kendi görüşlerine dayalı olarak incelemek amaçlanmıştır.
Araştırmada örgütsel sessizlik alt boyutlarıyla ele alınmış ve boyutların
demografik değişkenlerle ilişkisi incelenmiştir. Öğretmenlerin sessizlik ölçeği
boyutları incelendiğinde, sadece örgüt yararına sessizliği temsil eden
ilişkisel boyut (=4.40) ortalamanın üzerinde ve en yüksek puan olarak
bulunmuştur. Öğretmenlerin Örgütsel Sessizlik Ölçeği puanları, cinsiyetlerine
göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Analiz sonuçları, öğretmenlerin
görüşlerinde okuldaki çalışma süresi bakımından anlamlı bir fark olduğunu,
okulda çalışma süresi 10 yıl ve üzeri olan öğretmenlerin ilişkisel boyut
görüşleri okulda çalışma süresi 0-5 yıl olan öğretmenlerin görüşlerinden daha
olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin görüşlerinde kıdemleri
bakımından anlamlı farklar olduğunu, 16 ve üzeri yıl kıdeme sahip öğretmenlerin
kabullenici boyut görüşleri 0-5 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin kabullenici
boyut görüşlerinden daha olumlu olduğu belirlenmiştir.
Organizational silence, which is considered to be one of the concepts that
obstruct the process of reaching organization’s goals, is defined as an
obstacle and considered as one of the vital obstacles to the worker's feedback.
In this study, it was aimed to examine the organizational silence levels of the
teachers at primary school level based on their own opinions. In the study,
organizational silence was handled with sub-dimensions and the relationship
between dimensions and demographic variables was examined. When the dimensions
of the teachers' silence scale were examined, only the associative dimension
(X̄=4.40) representing silence for the benefit of the organization was found
above the average and highest score. In addition to that Teachers'
Organizational Silence Scale scores did not show any significant difference
according to gender. The results of the analysis showed that teachers' opinions
were significant in terms of the duration of study at school and that
relational dimension views of teachers with 10 years of schooling and over were
more positive than those of teachers with 0-5 years study time at school. In
addition, it was determined that there were significant differences in terms of
seniority in the opinions of teachers, 16 and the acceptance dimension views of
the teachers who had years of seniority were found to be more positive than the
acceptance dimension views of teachers with 0-5 years of seniority.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 3 |