This paper reports on both the process and
findings of curriculum innovation towards a defensible EAP curriculum in
Eskisehir Osmangazi University Foreign Languages Department. In addition, it
illustrates the evaluation of the newly introduced innovations by the students.
Brown’s (2009) framework was used for NA studies. Needs analysis studies were
conducted in 2016-2017 academic year with the students and the teaching staff
employed in the department. Focus group technique was used to take views and
opinions of teaching staff about components of the curriculum and opinions of
the students were taken through workshop technique. In 2016-2017 academic year,
repeat students’ opinions regarding the curriculum in practice were taken
through an open ended questionnaire. The data was analyzed by using content
analysis technique. Emerging themes in the NA study are need for clarification
of the program objectives, need for revision of teaching materials, need for
improvement in teaching and learning practices, and need for improvement in
assessment practices. Last, emerging themes in open ended questionnaire
(evaluation of the NA study) are ‘materials’ and ‘assessment procedures’, and
‘overall structure of the EAP curriculum’.
curriculum design curriculum development EAP curriculum needs analysis English language preparatory curricula
Bu çalışma Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü
İngilizce Hazırlık Programında program geliştirme çalışmaları kapsamında
gerçekleştirilen ihtiyaç analizi çalışması sonuçlarını ve ihtiyaç analizi
sonucunda yapılan yeniliklerin değerlendirilmesi için yapılan açık uçlu anket
çalışmasının sonuçlarını açıklamaktadır. İhtiyaç analizi çalışması Brown (2009)
modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. İhtiyaç analizi çalışmaları 2016-2017
akademik yılında bölümde öğrenim gören öğrenciler ve öğretim elemanları ile
gerçekleştirilmiştir. Öğretim elemanlarının öğretim programına ilişkin görüşleri
odak grup görüşmeleri yolu ile alınırken, öğrenci görüşlerinin alınabilmesi
için çalıştay tekniği kullanılmıştır. Ayrıca, ihtiyaç analizi sonucunda
gerçekleştirilen yeniliklerin değerlendirilmesi için 2016-2017 akademik yılının
sonunda tekrar öğrencilerine açık uçlu bir anket uygulanmıştır ve tekrar
öğrencilerinin görüşleri alınmıştır. Çalışmanın verilerinin analizinde içerik
analizi yöntemi kullanılmıştır. İhtiyaç analizi çalışmasının sonuçları 4 tema
altında sunulmuştur. Bu temalar şu biçimdedir: programın amaçlarının
belirlenmesine ilişkin ihtiyaçlar, öğretim materyallerinin yeniden
düzenlenmesine ilişkin ihtiyaçlar, öğrenme öğretme süreçlerinin
iyileştirilmesine ilişkin ihtiyaçlar ve ölçme değerlendirme süreçlerinin
iyileştirilmesine ilişkin ihtiyaçlar. Son olarak, açık uçlu anket sonuçlarına
göre ortaya çıkan temalar şu biçimdedir: öğretim materyalleri, ölçme
değerlendirme süreçleri ve öğretim programının genel yapısı.
öğretim programı tasarımı öğretim programı geliştirne akademik amaçlı İngilizce öğretim programı ihtiyaç analizi İngilizce hazırlık öğretim programı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |