Fransız sosyolog, düşünür Jean Baudrillard, simülasyon
kuramı, tüketim toplumu, kitleler üzerine düşünceleri ve medya analizleriyle günümüz
dünyasına farklı bir perspektifle bakılmasını sağlamıştır. Onun simülasyon
kuramı gerçeğin yerini alan simülasyonlar üzerinedir. Tüketim toplumu üzerine
düşünceleriyse, tüketim nesnelerinin ve tüketimin bir var oluş biçimi olmasıyla
ilgilidir; kitlelerse Baudrillard’da olumsuzlanmıştır. Baudrillard’ın medya
üzerine düşünceleriyse, simülasyon kuramı çevresinde şekillenmiştir.
Baudrillard medya analizlerini
genel olarak konvansiyonel medya araçları üzerinden yapmıştır. Gelişen
teknolojiyle birlikte yeni medya araçlarına tanık olunmaktadır. Yeni medya
araçlarından günümüzde sıkça söz edileni “sosyal medya” olmuştur. Baudrillard
doğrudan sosyal medya üzerine analizlerde bulunmamıştır. Ancak onun düşünce
dünyası ve kendine özgü kavram dünyası, okuyucularına sosyal medyayı anlayabilmek
açısından önemli ipuçları sunmaktadır.
Bu çalışma ile Baudrillard’ın
perspektifinden sosyal medya, sosyal medyada bireyin, kitlelerin, iktidarların,
eğitimin, tüketimin ve toplumsal ilişkilerin temsili analiz edilmeye
çalışılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.