Okulda en
önemli öğrenme araçlarından birisi olan oyun ve fiziki etkinlikler öğrencilerin
bedensel ve fiziksel beceri gelişimine katkıda bulunmanın yanı sıra, kendine
güvenmeyi, mutluluğu sağlayarak ruh sağlığını korumayı ve derslerde başarıyı
sağlamayı amaçlamıştır. Ülkemizde ve dünyada okul öncesinden yükseköğretime
kadar, çeşitli kademelerde oyun ve fiziki etkinlikler eğitimine yönelik
derslere rastlanmaktadır. 2012-2013
eğitim-öğretim yılında 4+4+4 kesintili eğitim sistemi ile birlikte 1- 4.
sınıflara “Oyun ve Fiziki Etkinlikler” dersi uygulamaya konulmuştur. Çalışmanın amacı;
Türkiye' deki Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersinin Almanya, Fransa, İngiltere ve
İtalya’daki benzer derslerin karşılaştırmalı olarak analiz edilmesidir.
Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır.
Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Türkiye’ de uygulanmakta olan
Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi ile Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya da
uygulanmakta olan Beden Eğitimi ve Spor dersleri benzerlik göstermektedir.
Oyun ve Fiziki Etkinlikler Beden Eğitimi İlkokul Avrupa Ülkeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.