1980’li yıllarla başlayan ve halen devam eden
küreselleşmenin dördüncü dönemi ile bilgi ve iletişim alanındaki teknolojik
ilerlemeler bilgisayar ve internet kullanımı üzerinde de kayda değer etkiler
oluşturmuştur. Tüketicilerin internet üzerinden mal ve hizmet satın alma
eğilimindeki artış, online alışverişlerde güvenli ödeme sistemi oluşturulması
gereksinimini ortaya çıkarmıştır. Bu kapsamda, tüketicilerin online
alışverişleri için güvenilir bir bankacılık ürünü olan Sanal Kart uygulamasının
önemi ortaya çıkmış ve Sanal Karta yönelik tüketici algılarının, araştırma
konusu olarak ele alınması gerekliliği öne çıkmıştır. Tüketicilerin online
alışverişlerinde ödeme işlemlerinin güvenilirliği için Sanal Kart kullanımlarının
kabulünü etkileyen faktörler Teknoloji Kabul Modeli ile incelenmiştir. Online
alışverişlerinde Sanal Kart kullanan 490 tüketiciye ulaşılan çalışmada, Sanal
Kart kullanımının kabulünü açıklamada Yapısal Eşitlik Modeli (YEM)
kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, gerçekleşen davranış (online
alışverişlerinde Sanal Kart kullanımı) açısından; tüketicinin algılanan fayda,
algılanan kullanım kolaylığı, tutum ve davranışsal niyet düzeyinin önemli
belirleyici etkileri olduğunu ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.