The
aim of this study is to determine the relationships between the travel
motivations and satisfaction levels of tourists visiting the ancient city of
Assos. 166 participants from among the visitors of the ancient city of Assos
participated in the field research. The findings of the research suggest
participants have higher education levels, prefer to stay in boutique hotels
and have an average stay of 3-4 days. It has been concluded that the main
travel motivation of most participants is “to visit historical and cultural
heritage”. A Canonical
Correlation Analysis on the collected data reveals a strong association
between the variables of “socialization” and “Satisfaction with the
characteristics of the ancient City of Assos,”
a moderate association between the variables of “Socialization” and “
Satisfaction in terms of Meeting Expectations,” and a weak association between the variables of
“Socialization” and “Average Satisfaction”.
Tourist satisfaction tourist motivaton canonical corelation analysis cultural tourism
Katılımcıların çoğunun temel seyahat motivasyonunun
“tarihi ve kültürel mirası ziyaret” olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kanonik
Koralesyon analizine göre; “sosyalleşme” ile “Assos Antik Kenti Özellikleri
Açısından Memnuniyet” değişkeni arasında güçlü bir ilişki olduğu, “Sosyalleşme”
ile “Beklentiler karşılama açısından memnuniyet” değişkeni arasında orta
düzeyde bir ilişki olduğu”, “sosyalleşme” ile “ortalama memnuniyet” değişkeni
arasında ilişkinin zayıf olduğu sonucuna ulaşılmıştır. yapmaktadırlar.Bu araştırmanın amacı,
Assos Antik Kent’ine gelen turistlerin seyahat motivasyonları ile memnuniyet
düzeyleri arasındaki ilişkilerin ortaya konulmasıdır. Yapılan alan
araştırmasında Assos Antik Kentini ziyarete gelen turistlerden veri
toplanmıştır. Araştırrmaya166 kişi katılmıştır. Araştırmadan elde edilen
sonuçlara göre; araştırmaya katılanların eğitim seviyelerinin yüksek olduğu,
butik otellerde kalmayı tercih ettikleri ve ortalama 3-4 gün arasında konaklama
Seyahat motivasyonu turist memnuniyeti kanonik korelasyon analizi kültür turizmi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Halkla İlişkiler - İletişim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.