Employees have increased their personal internet use during working hours for purposes such as surfing the internet, following social media, and shopping online with the development of technology. The increase in personal internet use at work can affect purchasing behavior. While the spread of technology and the internet has increased the circulation of information, it has also caused workplace problems such as cyberloafing. Cyberloafing is when employees use technology and the Internet for non-work activities during working hours. The aim of this research is to measure the effect of employees' cyberloafing behavior on compulsive buying behavior. “Cyberloafing Scale” and “Compulsive Buying Behavior Scale” were used in this research. In this context an online questionnaire was prepared and applied to 400 public personnel working in Kahramanmaraş city. The obtained data were analyzed using IBM SPSS 25 and AMOS 24.0 programs. The data were analyzed by explanatory factor analysis and confirmatory factor analysis, correlation analysis and structural equation modeling. As a result of the research, it was concluded that there is a low level and positive relationship between cyberloafing and compulsive buying behavior, and a medium level and positive relationship between important cyberloafing and compulsive buying behavior. At the same time, in this study it was determined that unimportant cyberloafing behavior and important cyberloafing behavior were predictors of compulsive buying behavior, when unimportant cyberloafing behavior and important cyberloafing behavior increase, compulsive buying behavior also increases.
Consumer compulsive buying behavior shopping addiction cyberloafing
Teknolojinin gelişmesi ile çalışanların internette gezinme, sosyal medya takibi, online alışveriş yapma gibi amaçlarla mesai saatlerinde kişisel internet kullanımı arttırmıştır. İş yerinde kişisel internet kullanımının artması satın alma davranışını etkileyebilecek bir durumdur. Teknolojinin ve internetin yaygınlaşması bilgi dolaşımının artmasını sağlarken, diğer yandan sanal kaytarma gibi iş yeri sorunun oluşmasına neden olmuştur. Sanal kaytarma, çalışanların teknolojiyi ve interneti mesai saatlerinde iş dışı faaliyetler için kullanmasıdır. Bu araştırmanın amacı, çalışanların sanal kaytarma davranışının kompulsif satın alma davranışı üzerindeki etkisini ölçmeye yöneliktir. Araştırmada, “Sanal Kaytarma Ölçeği” ve “Kompulsif Satın Alma Davranışı Ölçeği” kullanılmıştır. Bu kapsamda hazırlanan online anket, Kahramanmaraş ilinde görev yapmakta olan 400 kamu personeline uygulanmıştır. Elde edilen verilerin, IBM SPSS 25 ve AMOS 24.0 programları kullanılarak analizleri yapılmıştır. Veriler açıklayıcı faktör (AFA) analizi ve doğrulayıcı faktör (DFA) analizi, korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modeli incelenmiştir. Araştırma sonucunda, sanal kaytarma ile kompulsif satın alma davranışı arasında düşük düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu ve önemli sanal kaytarma ile kompulsif satın alma davranışı arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte araştırmada önemsiz sanal kaytarma davranışı ve önemli sanal kaytarma davranışının kompulsif satın alma davranışının yordayıcısı olduğu tespit edilirken, önemsiz sanal kaytarma davranışı ve önemli sanal kaytarma davranışı arttıkça kompulsif satın alma davranışının da artığı tespit edilmiştir.
Tüketici kompulsif satın alma davranışı alışveriş bağımlılığı sanal kaytarma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İktisadi ve İdari Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 25 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.