Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

(Approprıateness of Textbooks Used in Elementary Schools in Terms of Students’ Levels)

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 1, 121 - 130, 11.08.2004

Öz

ABSTRACT
In this study, students in the Subject Area Textbook Examination Course I was teaching in the Department of Elementary Education, Usak Collage of Education, reviewed textbooks, using hermeneutic and content analysis technique. Pre-service teachers’ views on textbooks were researched by examining their review reports.
In the research study, answers of the following questions were determined: Whether first level elementary textbooks are appropriate for students’ cognitive and affective level, and whether those textbooks have appropriate format.
Öğr. Grv., AKÜ Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü, myapici@aku.edu.tr
Pre-service teachers did not think that textbooks had appropriate format, and they found that there were problems in the cognitive and affective levels of textbooks.

Kaynakça

  • Binbaşıoğlu, Cavit. (1994). “Ders Kitapları Üzerine”, Çağdaş Eğitim, Yıl:19, Sayı:195, s.33.
  • Coşkun, Hasan. (1996). “Eğitim teknolojisi Ve Kültürlerarası Eğitim Bağlamında İlköğretim İkinci Sınıf Türkçe Ve Almanca Ders Kitaplarının İçerik Sorunları”, Türkiye Ve Almanya’da İlköğretim Ders Kitapları,Ankara:
  • Türk- Alman Kültür İşleri Kurulu Yayın Dizisi No:11, s.60.
  • Ergün, Mustafa. (1995). Bilimsel Araştırmalarda Bilgisayarla İstatistik Uygulamaları, Ankara: Ocak yayınları.
  • Erkmen, Nazan. (1996).”Çağdaş Bir Ders Kitabı Nasıl Olmalı? Ders Kitabını Mükemmel Yapan Nitelikler”, Türkiye Ve Almanya’da İlköğretim Ders Kitapları, Ankara: Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayın Dizisi No:11, s.37.
  • Gökaydın, Nevide. (1996). “Temel Eğitimin Önemli Bir Parçasını Oluşturan Çocuk Yayınları’nın Yaşamsal Önemi”, Türkiye Ve Almanya’da İlköğretim Ders Kitapları, Ankara: Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayın
  • Dizisi No:11, s.33.
  • Halis, İsa. (2002). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel yayınları.
  • Hengirmen, Mehmet. (1999). “Ana Dil Bilincinin Geliştirilmesi”, Cumhuriyet Döneminde Eğitim II, Ankara: MEB Yayını, s.468.
  • Küçükahmet Leyla (Editör). (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Ankara: Nobel yayınları.
  • MEB (1962). Writer’s Handbook for the Development of Educational Materials, Ankara: MEB Yayını.
  • Olgaç, Ali Fuat. (1964). İlköğretmen Okulları Kitapları İle İlgili Anket Sonuçları, Ankara:MEB.
  • Özdemir, Emin (1983). “Anadili Öğretimi”, Türk Dili Aylık Dil Ve Yazın Dergisi, Sayı: 379-380, s. 27-29.
  • Özlem, Doğan. (1996). Metinlerle Hermeneutik (Yorumbilgisi) Dersleri Cilt I-II, İstanbul: İnkılap Kitapevi.
  • TSE (1992). TS 10220 Nolu Standart
  • Yalın, H. İbrahim. (2002). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yalın, H. İbrahim. (1996). “Ders Kitabı tasarımı”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:132, s.61.
  • Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.

İLKÖĞRETİM 1. KADEME DERS KİTAPLARININ ÖĞRENCİ DÜZEYİNE UYGUNLUĞU

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 1, 121 - 130, 11.08.2004

Öz

ÖZET
Bu çalışmada, Uşak Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında vermiş olduğum “Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi” dersinde, öğrencilerin, ders kitaplarını “hermeneutik” ve “içerik analizi” yöntemlerini kullanarak değerlendirdikleri; ders kitaplarına ilişkin raporları irdelenerek, öğretmen adaylarının ders kitaplarına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmaktadır.
Araştırmada; ilköğretim 1. kademe ders kitaplarının; çocukların bilişsel düzeyine uygun olup olmadığı, ders kitaplarının çocukların duyuşsal düzeyine uygun olup olmadığı, ders kitaplarının biçimsel özelliklere uygun olup olmadığı sorularına yanıt aranmaktadır.
Öğrencilere göre; incelenen ders kitapları biçimsel açıdan uygun görülmemekte, bilişsel ve duyuşsal düzeye uygunluk açısından da önemli eksiklikler taşımaktadır.

Kaynakça

  • Binbaşıoğlu, Cavit. (1994). “Ders Kitapları Üzerine”, Çağdaş Eğitim, Yıl:19, Sayı:195, s.33.
  • Coşkun, Hasan. (1996). “Eğitim teknolojisi Ve Kültürlerarası Eğitim Bağlamında İlköğretim İkinci Sınıf Türkçe Ve Almanca Ders Kitaplarının İçerik Sorunları”, Türkiye Ve Almanya’da İlköğretim Ders Kitapları,Ankara:
  • Türk- Alman Kültür İşleri Kurulu Yayın Dizisi No:11, s.60.
  • Ergün, Mustafa. (1995). Bilimsel Araştırmalarda Bilgisayarla İstatistik Uygulamaları, Ankara: Ocak yayınları.
  • Erkmen, Nazan. (1996).”Çağdaş Bir Ders Kitabı Nasıl Olmalı? Ders Kitabını Mükemmel Yapan Nitelikler”, Türkiye Ve Almanya’da İlköğretim Ders Kitapları, Ankara: Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayın Dizisi No:11, s.37.
  • Gökaydın, Nevide. (1996). “Temel Eğitimin Önemli Bir Parçasını Oluşturan Çocuk Yayınları’nın Yaşamsal Önemi”, Türkiye Ve Almanya’da İlköğretim Ders Kitapları, Ankara: Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayın
  • Dizisi No:11, s.33.
  • Halis, İsa. (2002). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel yayınları.
  • Hengirmen, Mehmet. (1999). “Ana Dil Bilincinin Geliştirilmesi”, Cumhuriyet Döneminde Eğitim II, Ankara: MEB Yayını, s.468.
  • Küçükahmet Leyla (Editör). (2003). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Ankara: Nobel yayınları.
  • MEB (1962). Writer’s Handbook for the Development of Educational Materials, Ankara: MEB Yayını.
  • Olgaç, Ali Fuat. (1964). İlköğretmen Okulları Kitapları İle İlgili Anket Sonuçları, Ankara:MEB.
  • Özdemir, Emin (1983). “Anadili Öğretimi”, Türk Dili Aylık Dil Ve Yazın Dergisi, Sayı: 379-380, s. 27-29.
  • Özlem, Doğan. (1996). Metinlerle Hermeneutik (Yorumbilgisi) Dersleri Cilt I-II, İstanbul: İnkılap Kitapevi.
  • TSE (1992). TS 10220 Nolu Standart
  • Yalın, H. İbrahim. (2002). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yalın, H. İbrahim. (1996). “Ders Kitabı tasarımı”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:132, s.61.
  • Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uygulamalı Bilgi İşleme (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Yapici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ağustos 2004
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yapici, M. (2004). İLKÖĞRETİM 1. KADEME DERS KİTAPLARININ ÖĞRENCİ DÜZEYİNE UYGUNLUĞU. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 121-130.