Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitimde Öğrencilere Sunulan Olanakların, Uzaktan Muhasebe Eğitiminde Zorluk ve Fayda Algılamasına Etkisi

Yıl 2022, , 2413 - 2437, 31.05.2022
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.1061880

Öz

Bu araştırmada, Covid-19 döneminde öğrencilerin uzaktan eğitimde derslerin işlenme yöntemlerine yönelik bakış açıları ve uzaktan eğitim olanaklarının, uzaktan muhasebe eğitimine yönelik zorluk algılamasına ve fayda algılamasına olan etkisi araştırılmıştır. Ayrıca uzaktan eğitimin zorluk ile fayda algılaması arasındaki iki yönlü ilişkiler ve öğrencilerin demografik özelliklerine göre uzaktan eğitime yönelik algılamalarındaki farklılıklar araştırılmıştır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nde 2020-2021 eğitim- öğretim yılı güz dönemi sonu itibariyle uzaktan eğitim sürecinde en az bir muhasebe dersi almış öğrencilere anket uygulanmıştır. 459 öğrenciden geri dönüş alınmıştır. Elde edilen veriler, keşfedici faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik olanak algılamaları artarken, muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin zorluğuna yönelik algılamaları azalmakta, muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin faydalarına yönelik algılamaları artmaktadır. Öğrencilerde uzaktan eğitime yönelik olanak algılamaları; muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin zorluk algılamaları üzerinden fayda algısında ve muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin fayda algılamaları üzerinden zorluk algısında dolaylı etkiye sahiptir. Erkek öğrencilerin muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin fayda algılaması kadın öğrencilere göre daha yüksektir.

Kaynakça

  • AKTAŞ, Ö.& BÜYÜKTAŞ, B.& GÜLLE, M. & YILDIZ, M. (2020). “Covid-19 Virüsünden Kaynaklanan İzolasyon Günlerinde Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları”, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9. https://dergipark.org.tr/tr/pub/apjec/issue/62988/942141
  • BOLİNG, E.C.& HOUGH, M.& KRİNSKY, H.& SALEEM, H. & STEVENS, M. (2012). “Cutting The Distance In Distance Education: Perspectives On What Promotes Positive, Online Learning Experiences”, The Internet and Higher Education, 15(2), 118-126. doi:10.1016/j.iheduc.2011.11.006
  • BOZKURT, A. (2017). “Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü ve Yarını”, Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/34117/378446
  • BOZKURT, A. (2020).” Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi”, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1- 23. doi:10.29065/usakead.777652
  • BOWER, B.L. (2001). “Distance Education: Facing The Faculty Challenge”, Online Journal of Distance Learning Administration, 4(2), 1-6. https://www.learntechlib.org/p/92506/
  • BULUK, B. & EŞİTTİ, B. (2020). “Koronavirüs (Covid-19) Sürecinde Uzaktan Eğitimin Turizm Lisans Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi”, Journal of Awareness, 5(3), 285-298. doi:10.26809/joa.5.021
  • CHİN, W. W. (1998). The Partial Least Squares Approach For Structural Equation Modeling, G. A. Marcoulides (Ed.), Methodology for business and management. Modern methods for business research (295–336). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • CİVELEK, M.E. (2018). Yapısal eşitlik modellemesi Metodolojisi, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • COMÜ, “Duyurular”, https://covid19.comu.edu.tr/uzaktan-ogretim/, 01.05.2020a.
  • COMÜ, “Duyurular”, https://www.comu.edu.tr/duyuru-20184.html, 20.08.2020b.
  • COMÜ, “Duyurular”, https://www.comu.edu.tr/duyuru-20407.html, 18.02.2021.
  • ÇİVRİL, H.& ARUĞASLAN, E. & ÖZAYDIN ÖZKARA, B. (2018). “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi”, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 39-59. doi:10.17943/etku.310168
  • DANİEL, W.W. (1999). Biostatistics: A Foundation for Analysis in the Health Sciences. New York: John Wiley & Sons.
  • DEMİRGİL, H. (2016). Parametrik Olmayan (Non-Parametric) Hipotez Testleri. Ş. Kalaycı (Ed.), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (85-110), Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • DOĞAN, Y. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Çevrimiçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 483-504. doi:10.37217/tebd.655955
  • GALUSHA, J. M. (1998). “Barriers to Learning In Distance Education”, Interpersonal Computing and Technology Journal, 5(3), 6-14. https://www.learntechlib.org/p/85240/
  • GAUVREAU, S.& HURST, D.& CLEVELAND-INNES, M. & HAWRANİK, P. (2016). “Online Professional Skills Workshops: Perspectives From Distance Education Graduate Students”, International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(5), 91–108. doi:10.19173/irrodl.v17i5.2024
  • GRİMA S.& HAMARAT S.& ÖZEN E.& GİRLANDO A. & GONZİ R.D (2021). “The Relationship Between Risk Perception And Risk Definition and Risk-Addressing Behaviour During The Early COVID-19 Stages", Journal of Risk and Financial Management, 14(6), 272. doi:10.3390/jrfm14060272
  • GÜRBÜZ, S. (2019). AMOS ile yapısal eşitlik modellemesi, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • GÜRBÜZ, S. (2019). Aracı, Düzenleyici ve Durumsal Etki Analizleri, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • HAIR, J.F.& HULT, G.T.M.& RINGLE, C.M. & SARSTEDT, M. (2014). A Primer On Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM), Sage Publication, Los Angeles.
  • HAIR, J.F.& HULT, G.T.M.& RINGLE, C.M. & SARSTEDT, M. (2017). A Primer On Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM), Second Edition, Sage Publication, Los Angeles.
  • HALKIC, B. & ARNOLD, P. (2019). “Refugees And Online Education: Student Perspectives On Need And Support In The Context Of (Online) Higher Education”, Learning, Media and Technology, 44(3), 345-364. doi:10.1080/17439884.2019.1640739
  • HAMARAT, B. (2017). Uygulamalı İstatistik, Paradigma Kitabevi, Çanakkale.
  • HOLMBERG, B. (2003). Distance Education In Essence, An Overview Of Theory And Practice In The Early Twenty-First Century, Bibliotheks-und Informationssystem der Universität, Oldenburg.
  • KARAATLI, M. (2016). Verilerin Düzenlenmesi ve Gösterimi, Ş. Kalaycı (Ed.), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (3-42), Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • KARADAĞ, E. & YÜCEL, C. (2020). “Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması”, Yükseköğretim Dergisi/Journal of Higher Education (Turkey), 10(2), 181–192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • KESKİN, M. &ÖZER KAYA, D. (2020). “COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi”, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2020, 5(2), 59-67. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ikcusbfd/issue/55773/754174
  • KIRALİ F.N. & ALCI, B. (2016). “Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algısına İlişkin Görüşleri”, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 30, 55-83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaud/issue/30078/324645
  • MACİNTYRE, R. & MACDONALD, J. (2011). “Remote From What? Perspectives of Distance Learning Students in Remote Rural Areas of Scotland”, International Review of Research in Open and Distributed Learning, 12(4), 1–16. doi:10.19173/irrodl.v12i4.847
  • ÖZEN E.& GRİMA S. & HAMARAT, B. (2021). “Teleworking and Emotional Experience And Wellbeing: The Case in The Turkish Financial Services İndustry During Covıd-19”, Scientific Annals of Economics and Business, 68 (2), 1-16. http://saeb.feaa.uaic.ro/index.php/saeb/article/view/1701
  • ÖZONUR, M.& KAMIŞLI, H.& YANPER YELKEN, T. & SANCAR TOKMAK, H. (2019). “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin ENOCTA Öğrenme Yönetim Sistemi Hakkında Görüşlerinin İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50, 283-302. doi:10.21764/maeuefd.407470
  • ÖZTAŞ, S.& KILIÇ, B. (2017). “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi'nin Uzaktan Eğitim Şeklinde Verilmesinin Üniversite Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi (Kırklareli Üniversitesi Örneği)”, Turkish History Education Journal, 6(2), 268-293. doi:10.17497/tuhed.327979
  • PEPELER, E.&ÖZBEK R. & ADANIR, Y. (2018). “Uzaktan Eğitim ile Verilen İngilizce Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri: Muş Alparslan Üniversitesi Örneği”, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 421–429. doi:10.18506/anemon.345152
  • POLAT E.&ŞARMAN S.A. & HAMARAT, B (2021). “Mesleki Sonuç Beklentisinin Sendikal Farkındalık ve Sendikal Tutuma Olan Etkisi: İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 80. 139-174. doi:10.26650/jspc.2021.80.000340
  • RUMBLE, G. (2001). “Re-Inventing Distance Education 1971?2001”. International Journal of Lifelong Education, 20(1-2), 31-43. doi: 10.1080/02601370010008246
  • RUSSELL, C.& MALFROY, J.& GOSPER, M. & Mckenzie, J. (2014). “Using Research To İnform Learning Technology Practice And Policy: A Qualitative Analysis Of Student Perspectives”, Australasian Journal of Educational Technology, 30(1), 1-15. doi: 10.14742/ajet.629
  • SEAMAN, J. E.&ALLEN, I. E.,& SEAMAN, J. (2018). Grade Increase: Tracking Distance Education in The United States, Babson Survey Research Group.
  • SERÇEMELİ, M. & KURNAZ, E. (2020). “Covıd-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”, Journal Of International Social Sciences Academic Researches Dergisi, 4(1), 40-53. https://dergipark.org.tr/tr/pub/utsobilder/issue/55152/741358
  • TAYLOR, J.C. (2001). “Fifth Generation Distance Education”, Higher Education Series, 40, 1-8. http://www.c3l.uni-oldenburg.de/cde/media/readings/taylor01.pdf
  • TELLİ YAMAMOTO, G. & ALTUN D. (2020).” Corona Virüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. doi: 10.32329/uad.711110
  • YÖK, “Basın Açıklaması”, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx, 18.03.2020a.
  • YÖK, “Basın Açıklaması”, https://basin.yok.gov.tr/AciklamaBelgeleri/2020/22-2020_2021_akademik_yili_baslangici_aciklama.pdf , 13.08.2020b.

The Effect on the Perception of Difficulty and Benefit in Distance Accounting Education of the Opportunities Offered to Students in Distance Education

Yıl 2022, , 2413 - 2437, 31.05.2022
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.1061880

Öz

This study aimed to investigate students' attitudes on the teaching methods of distance education courses and the effect of distance education opportunities on perception of distance accounting education difficulty and benefit during the pandemic (Covid-19) process. Furthermore, the two-way relations between the perception of difficulty and benefit of distance education and the differences in students' perceptions of distance education according to their demographic characteristics were investigated. A survey was applied to students who have taken at least one accounting course in the distance education process in the various departments in Çanakkale Onsekiz Mart University in 2020-2021 Academic Year Fall Semester. Feedback of 459 students was received. The obtained data were analyzed with exploratory factor analysis and structural equation modeling. The results showed that students' perceptions of the difficulty of distance education in accounting education decreased, and their perceptions of the benefits of distance education in accounting education increased with their increase of perceptions of distance education. Students' perceptions of opportunity for distance education; in accounting education, it has an indirect effect between the perception of benefit through the perception of difficulty and the perception of difficulty through the perception of benefit of distance education in accounting education. Male students' perception of the benefits of distance education in accounting education is higher than female students.

Kaynakça

  • AKTAŞ, Ö.& BÜYÜKTAŞ, B.& GÜLLE, M. & YILDIZ, M. (2020). “Covid-19 Virüsünden Kaynaklanan İzolasyon Günlerinde Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları”, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9. https://dergipark.org.tr/tr/pub/apjec/issue/62988/942141
  • BOLİNG, E.C.& HOUGH, M.& KRİNSKY, H.& SALEEM, H. & STEVENS, M. (2012). “Cutting The Distance In Distance Education: Perspectives On What Promotes Positive, Online Learning Experiences”, The Internet and Higher Education, 15(2), 118-126. doi:10.1016/j.iheduc.2011.11.006
  • BOZKURT, A. (2017). “Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü ve Yarını”, Açık Öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/34117/378446
  • BOZKURT, A. (2020).” Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sırasında İlköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi”, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1- 23. doi:10.29065/usakead.777652
  • BOWER, B.L. (2001). “Distance Education: Facing The Faculty Challenge”, Online Journal of Distance Learning Administration, 4(2), 1-6. https://www.learntechlib.org/p/92506/
  • BULUK, B. & EŞİTTİ, B. (2020). “Koronavirüs (Covid-19) Sürecinde Uzaktan Eğitimin Turizm Lisans Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi”, Journal of Awareness, 5(3), 285-298. doi:10.26809/joa.5.021
  • CHİN, W. W. (1998). The Partial Least Squares Approach For Structural Equation Modeling, G. A. Marcoulides (Ed.), Methodology for business and management. Modern methods for business research (295–336). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
  • CİVELEK, M.E. (2018). Yapısal eşitlik modellemesi Metodolojisi, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • COMÜ, “Duyurular”, https://covid19.comu.edu.tr/uzaktan-ogretim/, 01.05.2020a.
  • COMÜ, “Duyurular”, https://www.comu.edu.tr/duyuru-20184.html, 20.08.2020b.
  • COMÜ, “Duyurular”, https://www.comu.edu.tr/duyuru-20407.html, 18.02.2021.
  • ÇİVRİL, H.& ARUĞASLAN, E. & ÖZAYDIN ÖZKARA, B. (2018). “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları: Bir Metafor Analizi”, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(1), 39-59. doi:10.17943/etku.310168
  • DANİEL, W.W. (1999). Biostatistics: A Foundation for Analysis in the Health Sciences. New York: John Wiley & Sons.
  • DEMİRGİL, H. (2016). Parametrik Olmayan (Non-Parametric) Hipotez Testleri. Ş. Kalaycı (Ed.), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (85-110), Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • DOĞAN, Y. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Çevrimiçi Yabancı Dil Öğrenmeye Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 483-504. doi:10.37217/tebd.655955
  • GALUSHA, J. M. (1998). “Barriers to Learning In Distance Education”, Interpersonal Computing and Technology Journal, 5(3), 6-14. https://www.learntechlib.org/p/85240/
  • GAUVREAU, S.& HURST, D.& CLEVELAND-INNES, M. & HAWRANİK, P. (2016). “Online Professional Skills Workshops: Perspectives From Distance Education Graduate Students”, International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(5), 91–108. doi:10.19173/irrodl.v17i5.2024
  • GRİMA S.& HAMARAT S.& ÖZEN E.& GİRLANDO A. & GONZİ R.D (2021). “The Relationship Between Risk Perception And Risk Definition and Risk-Addressing Behaviour During The Early COVID-19 Stages", Journal of Risk and Financial Management, 14(6), 272. doi:10.3390/jrfm14060272
  • GÜRBÜZ, S. (2019). AMOS ile yapısal eşitlik modellemesi, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • GÜRBÜZ, S. (2019). Aracı, Düzenleyici ve Durumsal Etki Analizleri, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • HAIR, J.F.& HULT, G.T.M.& RINGLE, C.M. & SARSTEDT, M. (2014). A Primer On Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM), Sage Publication, Los Angeles.
  • HAIR, J.F.& HULT, G.T.M.& RINGLE, C.M. & SARSTEDT, M. (2017). A Primer On Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM), Second Edition, Sage Publication, Los Angeles.
  • HALKIC, B. & ARNOLD, P. (2019). “Refugees And Online Education: Student Perspectives On Need And Support In The Context Of (Online) Higher Education”, Learning, Media and Technology, 44(3), 345-364. doi:10.1080/17439884.2019.1640739
  • HAMARAT, B. (2017). Uygulamalı İstatistik, Paradigma Kitabevi, Çanakkale.
  • HOLMBERG, B. (2003). Distance Education In Essence, An Overview Of Theory And Practice In The Early Twenty-First Century, Bibliotheks-und Informationssystem der Universität, Oldenburg.
  • KARAATLI, M. (2016). Verilerin Düzenlenmesi ve Gösterimi, Ş. Kalaycı (Ed.), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (3-42), Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • KARADAĞ, E. & YÜCEL, C. (2020). “Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması”, Yükseköğretim Dergisi/Journal of Higher Education (Turkey), 10(2), 181–192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • KESKİN, M. &ÖZER KAYA, D. (2020). “COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi”, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2020, 5(2), 59-67. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ikcusbfd/issue/55773/754174
  • KIRALİ F.N. & ALCI, B. (2016). “Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algısına İlişkin Görüşleri”, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 30, 55-83. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaud/issue/30078/324645
  • MACİNTYRE, R. & MACDONALD, J. (2011). “Remote From What? Perspectives of Distance Learning Students in Remote Rural Areas of Scotland”, International Review of Research in Open and Distributed Learning, 12(4), 1–16. doi:10.19173/irrodl.v12i4.847
  • ÖZEN E.& GRİMA S. & HAMARAT, B. (2021). “Teleworking and Emotional Experience And Wellbeing: The Case in The Turkish Financial Services İndustry During Covıd-19”, Scientific Annals of Economics and Business, 68 (2), 1-16. http://saeb.feaa.uaic.ro/index.php/saeb/article/view/1701
  • ÖZONUR, M.& KAMIŞLI, H.& YANPER YELKEN, T. & SANCAR TOKMAK, H. (2019). “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin ENOCTA Öğrenme Yönetim Sistemi Hakkında Görüşlerinin İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50, 283-302. doi:10.21764/maeuefd.407470
  • ÖZTAŞ, S.& KILIÇ, B. (2017). “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi'nin Uzaktan Eğitim Şeklinde Verilmesinin Üniversite Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi (Kırklareli Üniversitesi Örneği)”, Turkish History Education Journal, 6(2), 268-293. doi:10.17497/tuhed.327979
  • PEPELER, E.&ÖZBEK R. & ADANIR, Y. (2018). “Uzaktan Eğitim ile Verilen İngilizce Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri: Muş Alparslan Üniversitesi Örneği”, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 421–429. doi:10.18506/anemon.345152
  • POLAT E.&ŞARMAN S.A. & HAMARAT, B (2021). “Mesleki Sonuç Beklentisinin Sendikal Farkındalık ve Sendikal Tutuma Olan Etkisi: İİBF Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 80. 139-174. doi:10.26650/jspc.2021.80.000340
  • RUMBLE, G. (2001). “Re-Inventing Distance Education 1971?2001”. International Journal of Lifelong Education, 20(1-2), 31-43. doi: 10.1080/02601370010008246
  • RUSSELL, C.& MALFROY, J.& GOSPER, M. & Mckenzie, J. (2014). “Using Research To İnform Learning Technology Practice And Policy: A Qualitative Analysis Of Student Perspectives”, Australasian Journal of Educational Technology, 30(1), 1-15. doi: 10.14742/ajet.629
  • SEAMAN, J. E.&ALLEN, I. E.,& SEAMAN, J. (2018). Grade Increase: Tracking Distance Education in The United States, Babson Survey Research Group.
  • SERÇEMELİ, M. & KURNAZ, E. (2020). “Covıd-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Bakış Açıları Üzerine Bir Araştırma”, Journal Of International Social Sciences Academic Researches Dergisi, 4(1), 40-53. https://dergipark.org.tr/tr/pub/utsobilder/issue/55152/741358
  • TAYLOR, J.C. (2001). “Fifth Generation Distance Education”, Higher Education Series, 40, 1-8. http://www.c3l.uni-oldenburg.de/cde/media/readings/taylor01.pdf
  • TELLİ YAMAMOTO, G. & ALTUN D. (2020).” Corona Virüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. doi: 10.32329/uad.711110
  • YÖK, “Basın Açıklaması”, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx, 18.03.2020a.
  • YÖK, “Basın Açıklaması”, https://basin.yok.gov.tr/AciklamaBelgeleri/2020/22-2020_2021_akademik_yili_baslangici_aciklama.pdf , 13.08.2020b.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seçil Öztürk 0000-0002-3357-3214

Tuğdem Saygın Yücel 0000-0002-0097-5604

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2022
Kabul Tarihi 10 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Öztürk, S., & Saygın Yücel, T. (2022). Uzaktan Eğitimde Öğrencilere Sunulan Olanakların, Uzaktan Muhasebe Eğitiminde Zorluk ve Fayda Algılamasına Etkisi. Alanya Akademik Bakış, 6(2), 2413-2437. https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.1061880