Yerel halkın ihtiyaç ve beklentilerinin karşılanmasında en etkin kurum
belediyelerdir. İhtiyaç ve beklentilerin karşılanması ve bu bağlamda duyulan
memnuniyetin ölçülmesi belediyelerin ileriye dönük planlamaları açısından büyük
önem arz etmektedir. Türkiye’de belediye seçimlerinin beş senede bir yapıldığı
düşünüldüğünde seçimlerde halk belediyeleri hizmetleri algıladıkları düzeyde
değerlendirmekte ve oyunu memnuniyet derecesine göre vermektedir. Yerel halkın
belediyelere yönelik memnuniyetlerinin belirlenmesi için öncelikle
belediyelerden ihtiyaç ve beklentilerinin yani belediyelere yönelik
algılamalarının belirlenmesi gerekmektedir. Bu çalışma, belediye hizmetlerinin
performans algısının değerlendirilmesine yönelik yeni bir algoritmanın
oluşturulması ve akabinde uygulanmasının gerçekleştirilerek test edilmesi amacı
ile gerçekleştirilmiştir. Algoritmanın uygulama adımları, Antalya ili Alanya
ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonrasında yerel halkın belediye
algısını “fiziki beklenti”, “sosyal beklenti”, “iletişim” ve “hızlı ve etkin
hizmet” faktörlerinin oluşturduğu belirlenmiştir. Bulgular incelendiğinde yerel
halkın bu faktörlere verdiği önemin ve bu faktörlere yönelik memnuniyetin
yüksek olduğu saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |