Ekonomi literatürünün ilk dönemlerinden Neo-klasik döneme gelinene kadar sosyal bilimlerin temel araştırma konusu olan insanın belirli açılardan rasyonel olmadığı ve bu varsayımın bireyin her koşulda ekonomik insan olarak çerçevelenen karakteristikleri göstermeyebileceği konusu benimsenen bir olgu olarak kabul edilegelmiştir. Ancak bu dönemde bireyin her zaman rasyonel olamayacağının kabulü bireyin duyguları olan bir varlık olması gerçeğine dayandırılmıştır. Bireyin zihinsel yapısından kaynaklanan ve tüm bireylerde gözlemlenebilen sistematik davranışsal anomaliler bireyin biliş düzeyinin tespit edildiği bilişsel yansıma testi yardımı ile kategorize edilmektedir. Davranışsal finansın temel aldığı bireyin bilişsel yansıma düzeyi ile bireyde hevristiklerden kaynaklanan davranışsal anomalilerin yapılan çalışmalar sonucunda doğru yönlü bir ilişki sergilediği anlaşılmaktadır.
Bilişsel Yansıma Aşırı Güven Zihinsel Muhasebe Temel-Oran Üssel Büyüme
From earliest periods of economy literature to neo-classical period, it was accepted that subject of social sciences, which is the main research subject, isn’t rational in terms of human beings and assumption that individual cannot always exhibit characteristics that are framed as economic people at anytime, anywhere. However, in this period, acceptance of individual cannot always be rational is based on the fact that individual is a being with feelings. Systematic behavioral errors arising from mental structure of individual and observed in all individuals are categorized with help of cognitive reflection test in which cognitive level of individual is determined. It’s understood that cognitive reflection level and behavioral anomalies observed caused by heuristics are found to have a direct relationship
Cognitive Reflection Overconfidence Mental Accounting Base-Rate Exponential Growth
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 7 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 3 |