21. perhaps the most important of the digitalized services in the digital age of the century is the investment in human health in digital hospitals. In a changing and developing world, now the expectations of patients have been to get the best health service offered. Nowadays, in order to provide the best health service, it is necessary to use digital technologies. Since the use of digital technologies in the field of health provides speed, convenience and time saving, it is the reason for preference by all stakeholders of health services within the scope of quality. Thanks to digital health services, where health services are provided together with digital technologies, patient expectations can be met more effectively. This situation often affects the patients' satisfaction and makes them feel satisfied. In the study, it was aimed to measure the effect of digitalization of health services on customer satisfaction within the framework of quality by investigating the customer satisfaction rates of a digital public hospital.
Digitalization Quality in Health Digital Hospital Customer Satisfaction
21. yüzyıl dijital çağında dijitalleşen hizmetlerden belki de en önemlisi, aynı zamanda insan sağlığına yapılan yatırım olan dijital hastanelerdir. Değişen ve gelişen bir dünyada artık hastaların beklentileri sunulan en iyi sağlık hizmetini almak olmuştur. Günümüzde en iyi sağlık hizmetinin sunumu için, dijital teknolojilerden faydalanmak gerekmektedir. Dijital teknolojilerin sağlık alanında kullanımı hız, kolaylık ve zaman tasarrufu sağladığından kalite kapsamında sağlık hizmetlerinin tüm paydaşları tarafından tercih sebebi olmaktadır. Sağlık hizmetlerin dijital teknolojilerle birlikte sunulduğu dijital sağlık hizmetleri sayesinde hasta beklentileri daha etkili bir biçimde karşılanabilmektedir. Bu durum, çoğu zaman hastaların tatmin düzeyleri üzerinde etki göstermekte ve memnuniyetlerini artırmaktadır. Çalışmada dijital bir devlet hastanesinin müşteri memnuniyet oranları araştırılarak sağlık hizmetlerinin dijitalleşmesinin kalite çerçevesinde müşteri memnuniyetine olan etkisini ölçmek amaçlanmıştır.
Dijitalleşme Sağlıkta Kalite Dijital Hastane Müşteri Memnuniyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 3 |