Kanadalı akademisyen Thomas Barr Greenfield eğitim yönetimi alanındaki egemen pozitivist paradigmaya en önemli eleştirileri başlatmış kişidir. Greenfield’e göre örgütler eşya değildir. Örgütler insanlar tarafından kurulmuşlardır ve sosyal gerçekliğin tanımlarıdır. İnsan eylemlerinin bağlamı olarak ifade edilen örgütler anlam, ahlaki düzen ve güç olarak çözülebilirler. Yöneticilerin örgüt kuramlarını öğrenmesi yoluyla eğitilmesi mümkün değildir. Pozitivist eğitim yönetimi araştırmaları insani olanı açıklamaktan uzaktır. Greenfield bu ve benzer görüşleri ile eğitim yönetimi alanını derinden etkilemiş ve “öznelcilik” anlayışının öncüsü olmuştur. Greenfield, pozitivist bilimin nesnellik, evrensellik, genelleme gibi özelliklerini sorgulamış ve geleneksel bilim anlayışına karşı çıkmıştır.
Canadian academic Thomas Barr Greenfield is the person who initiated the most important criticisms of the dominant positivist paradigm in the field of educational administration. According to Greenfield, organizations are not things. Organizations are built by people and are definitions of social reality. Organizations expressed as the context of human actions can be deciphered as meaning, moral order, and power. It is not possible to train administrators by learning organizational theories. Positivist educational administration research is far from explaining what is humane. Greenfield deeply influenced the field of educational administration and became the pioneer of the concept of "subjectivism" with these and similar views. Greenfield questioned the features of positivist science such as objectivity, universality, and generalization, and opposed the approach of traditional science.
Thomas Barr Greenfield educational administration organization management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Eğitim Yönetimi Alanında Üretilen Bilimsel Bilginin Eleştirisi |