Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
BibTex RIS Kaynak Göster

A Systematic Literature Search Of Articles On Image In The Field Of Education At Dergipark

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 193 - 211, 30.11.2024
https://doi.org/10.59320/alanyazin.1508299

Öz

The aim of this research is to determine the general tendencies of the articles written about the image in the field of education in Dergipark, to determine their descriptive qualities, to make a systematic analysis of the methods, to examine the findings and to guide the studies to be done from now on. Studies for this purpose; subject, methodology, data analysis methods were examined in terms of universe/sample and findings. The method of the research is systematic literature review. Within the scope of the study, 33 articles about the image in the field of education in Dergipark were examined. Descriptive analysis technique, one of the content analysis techniques, was used in the analysis of the data. It was seen that the subjects of the articles were gathered under five main themes: organizational image, teacher (profession) image, school (institution) image, manager image and image management. It has been observed that there are incomplete studies of sub-themes in some image types. It has been observed that there is no research on the sub-themes of organizational image of school administrators, teacher image of students and school administrators, and teachers' administrator image. In addition, it has been determined that there is only one research in the sub-themes of the organizational image of the teacher candidates about the school, the school image of the parents, the corporate image of the university, the professional image of the teacher candidates, the image of the administrators of the students, the image of the administrators in the press, and the image management of the inspectors.

Kaynakça

  • Acar, E., & Karavelioğlu, M. B. (2022). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kişilik özellikleri ve izlenim yönetimi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 108-127.
  • Akan, D., Başar, M., & Şahin, C. (2014). Okulların sosyal sermayeleri ile örgütsel imajları arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 163-184.
  • Akyavuz, E. K., & Karadağ, S. (2019). Öğretmenlerin izlenim yönetim taktiklerinin belirlenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 68-87.
  • Alev, S. & Bozbayındır, F. (2018). Öğretmenlerin genel öz yeterlilik algıları, izlenim yönetimi taktikleri kullanımları ve duygusal emek davranışları arasındaki ilişki. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 1788-1807.
  • Altun, S. A., & Kirit, G. (2005). Okul yöneticilerinin basındaki imajı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 41(41), 25-46.
  • Aslan, K., Aslan, N. & Cansever B.A. (2012). Eğitim bilimine giriş. Pegem Akademi.
  • Ataman, S., Gümüş, A., & Ataman, F. (2021). Örgütsel imaj algısı: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama. Vankulu Sosyal Araştırmalar Dergisi, (7), 297-318.
  • Bakioğlu, A., & Bahçeci, M. (2010). Velilerin okul imajına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 31(31), 25-55.
  • Baykasoğlu, A., Dereli, T., Sönmez, A. İ. & Yağcı, E. (2004). İmaj yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 1-18.
  • Bektaş, F. (2010). Örgütsel imaj ve örgüt kültürü: Öğretmen adayı örnekleminde nedensel bir araştırma. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, (1), 5-18.
  • Bellibaş, M. Ş. & Gümüş, S. (2018). Eğitim yönetiminde sistematik derleme çalışmaları. K. Beycioğlu, Niyazi Özer & Y.
  • Kondakçı (Ed.), Eğitim yönetiminde araştırma (s. 505-509) içinde. Pegem Akademi.
  • Birgin, O. & Gürbüz, R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 163-179.
  • Bolat, O. İ. (2006). Konaklama işletmelerinde kurumsal imaj oluşturma süreci. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(15), 107-126.
  • Cansız, H. O., & Özgenel, M. (2019). Öğretmenlerin mesleki imajlarının iş doyumlarına etkisi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(1), 1-15.
  • Çakmak, H. (2008). Kurumsal imajın çalışanların örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dumlupınar Üniversitesi.
  • Çalık, M. & Sözbilir, M. (2014). Parameters of content analysis. Education and Science, 39(174), 33-38.
  • Çayak, S. (2022). Öğretmenlerin okullarına ilişkin örgütsel imaj algılarının incelenmesi. Eğitim Yönetimi ve Politikaları Dergisi, 3(1), 1-11.
  • Çobanoğlu, A. (2011). Resmi ve özel ilköğretim okullarının okul imajının öğretmen ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi
  • Dalbudak, K., & Özgenel, M. (2022). Okul etkililiği, okul imajı, öğretmenlerin performansı ve öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişkiler örüntüsü. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(1), 1-15.
  • Demı̇r, S. & Fettahlıoğlu, Ö. O. (2020). A research to determine the impact of talent management on corporate image and employer brand. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 1237-1246. Https://Doi.Org/10.18506/Anemon.644644
  • Demir, K. (2003). Türkiye’deki resmi ve özel lise öğretmenlerinin izlenim yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 33(33), 82-107.
  • Demiröz, S., & Kavak, Y. (2019). Öğretmenlerin örgütsel imaj algıları ve öğrenci başarıları arasındaki ilişki üzerine bir çalışma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 231-246.
  • Duyar, M. S. (2020). Kişisel imaj yönetimi bağlamında sosyal medyanın kullanımı. Anasay, 11, 149-170.
  • Erdal, G., Gücüyener, İ., & Erdal, K. (2013). Eğitim kurumlarında kurumsal kimlik, kurumsal imaj ve eğitime katkısı. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 3(3), 54-61.
  • Erden, N. K. (2020). Kamuda imaj ve imajı etkileyen faktörler: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın kurumsal imaj algısının akademisyenler örneğinde incelenmesi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Fornell, C., Rust, R. T., & Dekimpe, M. G. (2010). The effect of customer satisfaction on consumer spending growth. Journal of Marketing Research, 47(1), 28–35.
  • Kara, A. (2017). Öğretmen adaylarında özsaygı ile beden imajı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi (11), 116-123.
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik derleme metodolojisi: Sistematik derleme hazırlamak için bir rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 26-3.
  • Karakuş, M., & Alev, S. (2016). Öğretmenlerin bireysel ve örgütsel değerleri ile izlenim yönetimi taktikleri seçimi arasındaki ilişki düzeyi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 137-152.
  • Kaynak, İ. (2020). Örgüt kültürünün kurumsal imaja etkisi. Akademik İzdüşüm Dergisi, 5(2), 136-148.
  • Kotler, P. & Keller, K.L. (2012). Marketing Management. Pearson Education.
  • Köybaşı, F., Ugurlu, C. T., & Ceylan, N. (2017). Okullarda örgütsel bağlılık yaratan bir öncül olarak imaj. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (34), 155-172.
  • Lafuente-Ruiz-de-Sabando, A., Zorrilla, P., & Forcada, J. (2018). A review of higher education image and reputation literature: Knowledge gaps and a research agenda. European research on management and business economics, 24(1), 8-16.
  • Nartgün Ş. & Kaya A. (2016). Özel okul velilerinin beklentileri doğrultusunda okul imajı oluşturma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 17.
  • Okay, A. (2000) Kurum kimliği. MediaCat Yayınevi.
  • Ölçüm, D., & Polat, S. (2016). Öğretmen imajının kuşaklar bazında değerlendirilmesi [Evaluation of teacher image on the basis of generations]. Journal of Teacher Education and Educators, 5(3), 361-397.
  • Övür, M., & Tatık, R. (2013). Eğitim Müfettişlerine Göre Meslektaş İzlenimi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 87-104.
  • Özan, M. B., & Sayıcı, M. (2016). İlköğretim kurum yöneticilerinin izlenim yönetimi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 175-188.
  • Özbek, O. (2019). Akademik motivasyon ve okul imajı ilişkisi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2) , 150-162.
  • Özdemir, T. Y., & Orhan, M. (2019). Öğretmenlerin “öğretmenlik mesleğinin imajı” hakkındaki görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 9(4), 824-846.
  • Özdemir, T., & Orhan, M. (2020). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin mesleki imaj algıları ile örgütsel adanmışlık davranışları arasındaki ilişki. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(2), 132-147.
  • Özgözgü, S. (2017). Kurumsal imaj, örgüt kültürü ve örgütsel özdeşleşme ilişkisi. Kastamonu Education Journal, 25(2), 581-596.
  • Panda, S., Pandey, S. C., Bennett, A., & Tian, X. (2019). University brand image as competitive advantage: a two-country study.International Journal of Educational Management, 33(2), 234-251.
  • Paul, J. ve Criado, A. R. (2020). The art of writing literature review: What do we know and what do we need to know? International Business Review, 29(4), 101717.
  • Polat S. (2009). Yükseköğretim örgütlerinde örgütsel imaj yönetimi: Örgütsel imajın öncülleri ve çıktıları. The First International Congress of Educational Research. Çanakkale. http://www.eab.org.tr/eab/2009/pdf/106.pdf
  • Polat, S. & Arslan, Y. (2015). Örgütsel yaşamda imaj: İmaj geliştirme ve yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerine göre Kocaeli Üniversitesi’nin örgütsel imajı. Eğitim ve Bilim, 36(160), 105- 119.
  • Polat, S., & Arslan, Y. (2017). Uluslararası öğrencilerin üniversite seçimini etkileyen etmenler. Yükseköğretim Dergisi, 7(2), 94-104.
  • Saraçaydın, M. (2020). Kişisel imaj yönetimi bağlamında sosyal medyanın kullanımı. Anasay, (11), 149-170 .
  • Selvi, B. (2021). English As the language of science: The role of English in the academic world. Akademik Hassasiyetler, 8(16), 1-21.
  • Sığrı, Ü., Tabak, A., & Türköz, T. (2011). Eğitimciler açısından izlenim yönetimi stratejileri. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 64-78.
  • Şahin, H., & Topal, B. (2017). İşgörenlerin kurumsal imaj algılarını etkileyen faktörlerin araştırılması. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, (Icomep Özel Sayısı), 164-181.
  • Şanlı, Ö., & Arabacı, İ. B. (2016). Liselerde çalışan öğretmenlerin örgütsel kimlik ve örgütsel imaj algılarının örgütsel bağlılıklarına etkisi. Education Sciences, 11(3), 126-152.
  • Şanlı, Ö., & Arabacı, İ. B. (2017). Liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel imaj algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (31), 642-661.
  • Taş, A., Karataş, E., & Küçükçene, M. (2018). Üniversite öğrencilerinin örgütsel imaj algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1304-1321.
  • Tolongüç, A. (1992). Tanıtım ve imaj. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(2), 11-19.
  • Türkkahraman, M. (2004). Günümüzün büyüsü imaj ve gerçek hayat. Istanbul Journal of Sociological Studies, 30, 1-14.
  • Uğurlu, C. T., & Ceylan, N. (2013). Öğretmenlerin, okullarına ilişkin örgütsel imaj algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 32(2), 301-322.
  • Uygur, M. (2021). İlkokul yöneticilerinin kültürel liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel imajı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 15-31.
  • Üner, S., & Akkuş, H. (2016). Pedagojik formasyon programının biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının öğretmenlik imajlarına etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 21-35.
  • Yıldırım, N., & Uğur, M. (2011). Öğrencilerin algısından okul müdürü imgelerinin karikatürize ifadeleri. Kastamonu Education Journal, 19(2), 409-426.

Dergipark’taki Eğitim Alanındaki İmaj İle İlgili Makalelerin Sistematik Literatür Analizi

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 2, 193 - 211, 30.11.2024
https://doi.org/10.59320/alanyazin.1508299

Öz

Bu araştırmanın amacı, Dergipark’ta eğitim alanındaki imaj ile ilgili yazılan makalelerin genel eğilimlerini belirlemek, betimleyici niteliklerini tespit etmek, yöntemlerinin sistematik analizini yapmak, bulgularını incelemek ve bundan sonra yapılacak çalışmalara rehberlik etmektir. Bu amaçla çalışmalar; konu, metodoloji, veri analiz yöntemleri, evren/örneklem ve bulgular yönünden incelenmiştir. Araştırmanın yöntemi, sistematik literatür taramasıdır. Çalışma kapsamında Dergipark’ta eğitim alanındaki imaj ile ilgili yazılan 33 makale incelenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi tekniklerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Makalelerin konularının örgütsel imaj, öğretmen (meslek) imajı, okul (kurum) imajı, yönetici imajı ve imaj yönetimi olmak üzere beş ana tema altında toplandığı görülmüştür. Bazı imaj türlerinde alt temalara ait eksik çalışmalar olduğu gözlenmiştir. Okul yöneticilerin örgütsel imajı, öğrencilerin ve okul yöneticilerinin öğretmen imajı, öğretmenlerin yönetici imajı alt temalarında araştırma bulunmadığı görülmüştür. Bunun yanında öğretmen adaylarının okula ilişkin örgütsel imajı, velilerin okul imajı, üniversitenin kurum imajı, öğretmen adaylarının mesleki imajı, öğrencilerin yönetici imajı, basında yönetici imajı, müfettişlerin imaj yönetimi alt temalarında da birer araştırma olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Acar, E., & Karavelioğlu, M. B. (2022). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin kişilik özellikleri ve izlenim yönetimi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 108-127.
  • Akan, D., Başar, M., & Şahin, C. (2014). Okulların sosyal sermayeleri ile örgütsel imajları arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 163-184.
  • Akyavuz, E. K., & Karadağ, S. (2019). Öğretmenlerin izlenim yönetim taktiklerinin belirlenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 68-87.
  • Alev, S. & Bozbayındır, F. (2018). Öğretmenlerin genel öz yeterlilik algıları, izlenim yönetimi taktikleri kullanımları ve duygusal emek davranışları arasındaki ilişki. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 1788-1807.
  • Altun, S. A., & Kirit, G. (2005). Okul yöneticilerinin basındaki imajı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 41(41), 25-46.
  • Aslan, K., Aslan, N. & Cansever B.A. (2012). Eğitim bilimine giriş. Pegem Akademi.
  • Ataman, S., Gümüş, A., & Ataman, F. (2021). Örgütsel imaj algısı: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir uygulama. Vankulu Sosyal Araştırmalar Dergisi, (7), 297-318.
  • Bakioğlu, A., & Bahçeci, M. (2010). Velilerin okul imajına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 31(31), 25-55.
  • Baykasoğlu, A., Dereli, T., Sönmez, A. İ. & Yağcı, E. (2004). İmaj yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 1-18.
  • Bektaş, F. (2010). Örgütsel imaj ve örgüt kültürü: Öğretmen adayı örnekleminde nedensel bir araştırma. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, (1), 5-18.
  • Bellibaş, M. Ş. & Gümüş, S. (2018). Eğitim yönetiminde sistematik derleme çalışmaları. K. Beycioğlu, Niyazi Özer & Y.
  • Kondakçı (Ed.), Eğitim yönetiminde araştırma (s. 505-509) içinde. Pegem Akademi.
  • Birgin, O. & Gürbüz, R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 163-179.
  • Bolat, O. İ. (2006). Konaklama işletmelerinde kurumsal imaj oluşturma süreci. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(15), 107-126.
  • Cansız, H. O., & Özgenel, M. (2019). Öğretmenlerin mesleki imajlarının iş doyumlarına etkisi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(1), 1-15.
  • Çakmak, H. (2008). Kurumsal imajın çalışanların örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dumlupınar Üniversitesi.
  • Çalık, M. & Sözbilir, M. (2014). Parameters of content analysis. Education and Science, 39(174), 33-38.
  • Çayak, S. (2022). Öğretmenlerin okullarına ilişkin örgütsel imaj algılarının incelenmesi. Eğitim Yönetimi ve Politikaları Dergisi, 3(1), 1-11.
  • Çobanoğlu, A. (2011). Resmi ve özel ilköğretim okullarının okul imajının öğretmen ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi
  • Dalbudak, K., & Özgenel, M. (2022). Okul etkililiği, okul imajı, öğretmenlerin performansı ve öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişkiler örüntüsü. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(1), 1-15.
  • Demı̇r, S. & Fettahlıoğlu, Ö. O. (2020). A research to determine the impact of talent management on corporate image and employer brand. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 1237-1246. Https://Doi.Org/10.18506/Anemon.644644
  • Demir, K. (2003). Türkiye’deki resmi ve özel lise öğretmenlerinin izlenim yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 33(33), 82-107.
  • Demiröz, S., & Kavak, Y. (2019). Öğretmenlerin örgütsel imaj algıları ve öğrenci başarıları arasındaki ilişki üzerine bir çalışma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 231-246.
  • Duyar, M. S. (2020). Kişisel imaj yönetimi bağlamında sosyal medyanın kullanımı. Anasay, 11, 149-170.
  • Erdal, G., Gücüyener, İ., & Erdal, K. (2013). Eğitim kurumlarında kurumsal kimlik, kurumsal imaj ve eğitime katkısı. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 3(3), 54-61.
  • Erden, N. K. (2020). Kamuda imaj ve imajı etkileyen faktörler: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın kurumsal imaj algısının akademisyenler örneğinde incelenmesi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Fırat Üniversitesi.
  • Fornell, C., Rust, R. T., & Dekimpe, M. G. (2010). The effect of customer satisfaction on consumer spending growth. Journal of Marketing Research, 47(1), 28–35.
  • Kara, A. (2017). Öğretmen adaylarında özsaygı ile beden imajı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi (11), 116-123.
  • Karaçam, Z. (2013). Sistematik derleme metodolojisi: Sistematik derleme hazırlamak için bir rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 26-3.
  • Karakuş, M., & Alev, S. (2016). Öğretmenlerin bireysel ve örgütsel değerleri ile izlenim yönetimi taktikleri seçimi arasındaki ilişki düzeyi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 137-152.
  • Kaynak, İ. (2020). Örgüt kültürünün kurumsal imaja etkisi. Akademik İzdüşüm Dergisi, 5(2), 136-148.
  • Kotler, P. & Keller, K.L. (2012). Marketing Management. Pearson Education.
  • Köybaşı, F., Ugurlu, C. T., & Ceylan, N. (2017). Okullarda örgütsel bağlılık yaratan bir öncül olarak imaj. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (34), 155-172.
  • Lafuente-Ruiz-de-Sabando, A., Zorrilla, P., & Forcada, J. (2018). A review of higher education image and reputation literature: Knowledge gaps and a research agenda. European research on management and business economics, 24(1), 8-16.
  • Nartgün Ş. & Kaya A. (2016). Özel okul velilerinin beklentileri doğrultusunda okul imajı oluşturma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 17.
  • Okay, A. (2000) Kurum kimliği. MediaCat Yayınevi.
  • Ölçüm, D., & Polat, S. (2016). Öğretmen imajının kuşaklar bazında değerlendirilmesi [Evaluation of teacher image on the basis of generations]. Journal of Teacher Education and Educators, 5(3), 361-397.
  • Övür, M., & Tatık, R. (2013). Eğitim Müfettişlerine Göre Meslektaş İzlenimi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 87-104.
  • Özan, M. B., & Sayıcı, M. (2016). İlköğretim kurum yöneticilerinin izlenim yönetimi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 175-188.
  • Özbek, O. (2019). Akademik motivasyon ve okul imajı ilişkisi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2) , 150-162.
  • Özdemir, T. Y., & Orhan, M. (2019). Öğretmenlerin “öğretmenlik mesleğinin imajı” hakkındaki görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 9(4), 824-846.
  • Özdemir, T., & Orhan, M. (2020). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin mesleki imaj algıları ile örgütsel adanmışlık davranışları arasındaki ilişki. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(2), 132-147.
  • Özgözgü, S. (2017). Kurumsal imaj, örgüt kültürü ve örgütsel özdeşleşme ilişkisi. Kastamonu Education Journal, 25(2), 581-596.
  • Panda, S., Pandey, S. C., Bennett, A., & Tian, X. (2019). University brand image as competitive advantage: a two-country study.International Journal of Educational Management, 33(2), 234-251.
  • Paul, J. ve Criado, A. R. (2020). The art of writing literature review: What do we know and what do we need to know? International Business Review, 29(4), 101717.
  • Polat S. (2009). Yükseköğretim örgütlerinde örgütsel imaj yönetimi: Örgütsel imajın öncülleri ve çıktıları. The First International Congress of Educational Research. Çanakkale. http://www.eab.org.tr/eab/2009/pdf/106.pdf
  • Polat, S. & Arslan, Y. (2015). Örgütsel yaşamda imaj: İmaj geliştirme ve yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Polat, S. (2011). Üniversite öğrencilerine göre Kocaeli Üniversitesi’nin örgütsel imajı. Eğitim ve Bilim, 36(160), 105- 119.
  • Polat, S., & Arslan, Y. (2017). Uluslararası öğrencilerin üniversite seçimini etkileyen etmenler. Yükseköğretim Dergisi, 7(2), 94-104.
  • Saraçaydın, M. (2020). Kişisel imaj yönetimi bağlamında sosyal medyanın kullanımı. Anasay, (11), 149-170 .
  • Selvi, B. (2021). English As the language of science: The role of English in the academic world. Akademik Hassasiyetler, 8(16), 1-21.
  • Sığrı, Ü., Tabak, A., & Türköz, T. (2011). Eğitimciler açısından izlenim yönetimi stratejileri. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 64-78.
  • Şahin, H., & Topal, B. (2017). İşgörenlerin kurumsal imaj algılarını etkileyen faktörlerin araştırılması. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, (Icomep Özel Sayısı), 164-181.
  • Şanlı, Ö., & Arabacı, İ. B. (2016). Liselerde çalışan öğretmenlerin örgütsel kimlik ve örgütsel imaj algılarının örgütsel bağlılıklarına etkisi. Education Sciences, 11(3), 126-152.
  • Şanlı, Ö., & Arabacı, İ. B. (2017). Liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel imaj algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (31), 642-661.
  • Taş, A., Karataş, E., & Küçükçene, M. (2018). Üniversite öğrencilerinin örgütsel imaj algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1304-1321.
  • Tolongüç, A. (1992). Tanıtım ve imaj. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(2), 11-19.
  • Türkkahraman, M. (2004). Günümüzün büyüsü imaj ve gerçek hayat. Istanbul Journal of Sociological Studies, 30, 1-14.
  • Uğurlu, C. T., & Ceylan, N. (2013). Öğretmenlerin, okullarına ilişkin örgütsel imaj algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 32(2), 301-322.
  • Uygur, M. (2021). İlkokul yöneticilerinin kültürel liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel imajı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 15-31.
  • Üner, S., & Akkuş, H. (2016). Pedagojik formasyon programının biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının öğretmenlik imajlarına etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 21-35.
  • Yıldırım, N., & Uğur, M. (2011). Öğrencilerin algısından okul müdürü imgelerinin karikatürize ifadeleri. Kastamonu Education Journal, 19(2), 409-426.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi
Bölüm Sistematik Derleme
Yazarlar

Salim Kılıç 0000-0002-6345-6588

Soner Polat 0000-0003-2407-6491

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 2 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç, S., & Polat, S. (2024). Dergipark’taki Eğitim Alanındaki İmaj İle İlgili Makalelerin Sistematik Literatür Analizi. Alanyazın, 5(2), 193-211. https://doi.org/10.59320/alanyazin.1508299