This present study aims to determine whether guides for the practice of the constructivist teaching system are used by social studies teachers, with an additional analysis made of their positive and negative aspects. The study was carried out pursuant to the design of case study method that is one of the qualitative research methods. Among the purposeful sampling methods, the typical case sampling method was used in the study. In the research, observation and semi-structured interview form were used as a data collection tool. All the interviews and observations were recorded throughout the research. Each transcript in the research was analyzed by using line by line analysis analysis approach. Inductive descriptive analysis, content analysis and the constant comparison technique were used in the interpretation of the observation and interview data. As a result of data analysis, two themes were revealed: the use of teacher's guide book by social studies teachers and the factors that affect teachers' use of teacher's guide book
Bu araştırmanın amacı; yapılandırmacı eğitim sisteminin uygulanmasına rehberlik eden öğretmen kılavuz kitaplarının, sosyal bilgiler öğretmenleri tarafından kullanım durumlarını belirlemek ve kullanımı üzerinde etkili olan olumlu ve olumsuz faktörleri incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmada katılımcılar; amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın veri toplama aracı gözlem ve yarı yapılandırılmış mülakat formudur. Araştırma sürecinde tüm mülakatlar ve gözlemler kayıt altına alınmıştır. Araştırmada her bir transkript, satır-satır analiz yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Gözlem ve mülakat verilerinin yorumlanması sürecinde endüktif betimsel analiz, içerik analizi ve sürekli karşılaştırma tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; 1. Sosyal bilgiler öğretmenleri tarafından öğretmen kılavuz kitabını kullanım durumu, 2. Öğretmen kılavuz kitaplarının kullanımı üzerinde etkili olan faktörler, olmak üzere iki temaya ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2015 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bibtex | @ { aleg20572, journal = {Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi}, issn = {2149-6269}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {1}, number = {1}, pages = {23 - 32}, title = {Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme}, key = {cite}, author = {Yaman, Tuğba and Demir, Selçuk} } |
APA | Yaman, T. & Demir, S. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme . Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi , 1 (1) , 23-32 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aleg/issue/1662/20572 |
MLA | Yaman, T. , Demir, S. "Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme" . Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 1 (2015 ): 23-32 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/aleg/issue/1662/20572> |
Chicago | Yaman, T. , Demir, S. "Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme". Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 1 (2015 ): 23-32 |
RIS | TY - JOUR T1 - Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme AU - TuğbaYaman, SelçukDemir Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 23 EP - 32 VL - 1 IS - 1 SN - 2149-6269- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme %A Tuğba Yaman , Selçuk Demir %T Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme %D 2015 %J Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi %P 2149-6269- %V 1 %N 1 %R %U |
ISNAD | Yaman, Tuğba , Demir, Selçuk . "Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme". Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 1 / 1 (Haziran 2015): 23-32 . |
AMA | Yaman T. , Demir S. Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2015; 1(1): 23-32. |
Vancouver | Yaman T. , Demir S. Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2015; 1(1): 23-32. |
IEEE | T. Yaman ve S. Demir , "Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme", Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, c. 1, sayı. 1, ss. 23-32, Haz. 2015 |