Countries appreciate technical and vocational education as important for an economically and socially sustainable development. In this context, many studies focus on increasing the quality of technical and vocational education. The aim of this study is to evaluate the contribution of physics courses to the fundamental electronics and measurement course in vocational high schools in the context of curriculum and teacher opinions. The data were obtained through semi-structured interviews conducted with teachers in vocational high schools and by comparing the programs of the physics and fundamental electronic-measurement courses in the context of document analysis. The data obtained from interviews were analyzed descriptively. Findings of the research showed that the examined courses in vocational high schools were not planned as supporting each other. Especially the expressions of participant teachers revealed that difficulties arose in teaching the courses which require physics knowledge such as fundamental electronics and measurement course in vocational high schools.
Fundamental electronics and measurement, Physics, Vocational high school, Curriculum
Ülkeler, ekonomik ve sosyal alanlardaki gelişmelerinin sürdürülebilirliğini sağlamak açısından, özellikle vasıflı insan gücünü yetiştirmede önemli role sahip olan teknik ve mesleki eğitime önem vermektedirler. Bu kapsamda teknik ve mesleki eğitimin kalitesini artırmaya odaklanmış çalışmalar önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı meslek liselerindeki fizik derslerinin temel elektronik ve ölçme dersine katkısını öğretim programları ve öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. Bu doğrultuda çalışmada, meslek liselerinde yürütülen fizik ve temel elektronik-ölçme derslerinin öğretim programları doküman analizi kapsamında karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Ayrıca temel elektronik ve ölçme dersi öğretmenleriyle yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Mülakatlardan elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışmada, incelenen derslerin öğretim programlarının birbirini destekleyecek şekilde planlanmadığı yönünde bulgular elde edilmiştir. Katılımcı öğretmenlerin ifadeleri de, meslek liselerindeki temel elektronik ve ölçme dersi gibi fizik bilgisine ihtiyaç duyulan derslerde bu durumun güçlüklere neden olduğunu göstermektedir.
Temel elektronik ve ölçme, Fizik, meslek lisesi, öğretim programı
Konular | Sosyal |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 14 Ağustos 2017 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2017, Cilt 3, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { aleg305599, journal = {Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi}, issn = {2149-6269}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {3}, number = {2}, pages = {75 - 83}, title = {Meslek Liselerindeki Fizik Derslerinin Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Katkısının Öğretim Programları ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Karal, İşık Saliha and Uzun, Salih} } |
APA | Karal, İ. S. & Uzun, S. (2017). Meslek Liselerindeki Fizik Derslerinin Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Katkısının Öğretim Programları ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi . Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi , 3 (2) , 75-83 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aleg/issue/30918/305599 |
MLA | Karal, İ. S. , Uzun, S. "Meslek Liselerindeki Fizik Derslerinin Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Katkısının Öğretim Programları ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi" . Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3 (2017 ): 75-83 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/aleg/issue/30918/305599> |
Chicago | Karal, İ. S. , Uzun, S. "Meslek Liselerindeki Fizik Derslerinin Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Katkısının Öğretim Programları ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi". Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3 (2017 ): 75-83 |
RIS | TY - JOUR T1 - Meslek Liselerindeki Fizik Derslerinin Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Katkısının Öğretim Programları ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi AU - İşık SalihaKaral, SalihUzun Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 75 EP - 83 VL - 3 IS - 2 SN - 2149-6269- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi Meslek Liselerindeki Fizik Derslerinin Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Katkısının Öğretim Programları ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi %A İşık Saliha Karal , Salih Uzun %T Meslek Liselerindeki Fizik Derslerinin Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Katkısının Öğretim Programları ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi %D 2017 %J Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi %P 2149-6269- %V 3 %N 2 %R %U |
ISNAD | Karal, İşık Saliha , Uzun, Salih . "Meslek Liselerindeki Fizik Derslerinin Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Katkısının Öğretim Programları ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi". Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi 3 / 2 (Ağustos 2017): 75-83 . |
AMA | Karal İ. S. , Uzun S. Meslek Liselerindeki Fizik Derslerinin Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Katkısının Öğretim Programları ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2017; 3(2): 75-83. |
Vancouver | Karal İ. S. , Uzun S. Meslek Liselerindeki Fizik Derslerinin Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Katkısının Öğretim Programları ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2017; 3(2): 75-83. |
IEEE | İ. S. Karal ve S. Uzun , "Meslek Liselerindeki Fizik Derslerinin Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Katkısının Öğretim Programları ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi", Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, c. 3, sayı. 2, ss. 75-83, Ağu. 2017 |