Turizm eğitiminin temel amacı, turizm sektörü için
kalifiyeli eleman yetiştirmektir. Bu alandaki bireylerin sahip olması gereken
en önemli yetilerden birisi de iyi derecede yabancı dil bilgisidir. Alanla ilgili
araştırmalar incelendiğinde, turizm eğitimindeki en önemli sorunların başında
yabancı dil eğitiminin yetersizliği ve sorunlarının geldiği görülmektedir. Bu alanda
başarı sağlayabilmek için yabancı dil öğrenmede karşılaşılan sorunların
giderilmesi önem arz etmektedir. Turizm Yüksekokullarında yabancı dil öğrenin
sorunlarını konu edinen bu çalışmada, turizm öğrencilerinin yabancı dil öğrenim
sorunlarına yönelik bakış açılarını tespit etmek amacıyla nicel tarama modeline
dayalı anket yöntemi uygulanmış ve ulaşılan verilerin analizi için betimsel ve
kestirimsel yöntemlerine başvurulmuştur. Çalışmanın evren ve örneklemi, Burdur
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Yüksekokulu Konaklama İşletmeciliği bölümü 1.,2.,3. ve 4. Sınıf, birinci ve
ikinci öğretimde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Turizm öğrencilerine
uygulanan anket yöntemi ile çeşitli sonuçlara ulaşılmış ve elde edilen verilere
göre öneriler sunulmuştur. Genel anlamda turizm öğrencileri, yabancı dilde
yaşanan sorunlara yönelik sorulara aynı cevapları vermişlerdir ve aynı zamanda
sorunların öğretim elemanlarından ve ders programlarından kaynaklandığını ifade
etmişlerdir. Yabancı dil öğreniminde yaşanan sorunlarla ilgili olarak
öğrencilerin görüşlerinin bilinmesi, hem öğretmenlerin öğrencilere yaklaşımını
hem de yabancı dil öğretimini olumlu yönde etkileyecektir. Bu açıdan yapılan
çalışma, yabancı dil bilmenin önemini vurgulamış ve özellikle bir takım
sıkıntılar yaşanan yabancı dil öğretimi alanına katkı sağlamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |