Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Sorunlara İlişkin Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 37 - 54, 27.06.2019

Öz

Turizm eğitiminin temel amacı, turizm sektörü için
kalifiyeli eleman yetiştirmektir. Bu alandaki bireylerin sahip olması gereken
en önemli yetilerden birisi de iyi derecede yabancı dil bilgisidir.
Alanla ilgili
araştırmalar incelendiğinde, turizm eğitimindeki en önemli sorunların başında
yabancı dil eğitiminin yetersizliği ve sorunlarının geldiği görülmektedir.
Bu alanda
başarı sağlayabilmek için yabancı dil öğrenmede karşılaşılan sorunların
giderilmesi önem arz etmektedir. Turizm Yüksekokullarında yabancı dil öğrenin
sorunlarını konu edinen bu çalışmada, turizm öğrencilerinin yabancı dil öğrenim
sorunlarına yönelik bakış açılarını tespit etmek amacıyla nicel tarama modeline
dayalı anket yöntemi uygulanmış ve ulaşılan verilerin analizi için betimsel ve
kestirimsel yöntemlerine başvurulmuştur. Çalışmanın evren ve örneklemi, Burdur
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
Yüksekokulu Konaklama İşletmeciliği bölümü 1.,2.,3. ve 4. Sınıf, birinci ve
ikinci öğretimde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Turizm öğrencilerine
uygulanan anket yöntemi ile çeşitli sonuçlara ulaşılmış ve elde edilen verilere
göre öneriler sunulmuştur. Genel anlamda turizm öğrencileri, yabancı dilde
yaşanan sorunlara yönelik sorulara aynı cevapları vermişlerdir ve aynı zamanda
sorunların öğretim elemanlarından ve ders programlarından kaynaklandığını ifade
etmişlerdir. Yabancı dil öğreniminde yaşanan sorunlarla ilgili olarak
öğrencilerin görüşlerinin bilinmesi, hem öğretmenlerin öğrencilere yaklaşımını
hem de yabancı dil öğretimini olumlu yönde etkileyecektir. Bu açıdan yapılan
çalışma, yabancı dil bilmenin önemini vurgulamış ve özellikle bir takım
sıkıntılar yaşanan yabancı dil öğretimi alanına katkı sağlamıştır.

Kaynakça

  • Akgöz, Erkan / Gürsoy, Yüksel (2014): “Turizm Eğitiminde Yabancı Dil Öğrenme, İstek ve Kararlılıkları: Selçuk Üniversitesi Beyşehir Örneği”. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(1), 21-29. 29.03.2019 tarihinde http://www.jotags.org/ Articles/2014_vol2_issue1/ 2014_vol2_issue1_article3.pdf. adresinden alındı.
  • Akoğlan- Kozak, Meryem (2009): “Akademik Turizm Eğitimi Üzerine Bir Durum Analizi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (İLKE), 22. 29.03.2019 tarihinde http://www.mugla.edu.tr/data/06020000/resim/file/22%20meryem%20ako%C3%84_lan%20kozak.pdf. adresinden alındı.
  • Akpınar- Dellal, Nevide / Bora- Günak, Duygu (2009): “Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi’nde İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Öğrenen Öğrencilerin Öğrenme Motivasyonları”. Dil Dergisi, 143. 28.03.2019 tarihinde http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/27/1598/ 17252.pdf. adresinden alındı.
  • Davras Manap Gonca / Bulgan Gülay (2012): “Meslek Yüksekokulu (MYO) Öğrencilerinin İngilizce Hazırlık Eğitimine Yönelik Tutumları: Isparta MYO Turizm ve Otel İşletmeciliği Örneği”. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13(2), 227-238. 29.03.2019 tarihinde http://www.journal.dogus.edu.tr/index.php/duj/article/download/572/pdf. adresinden alındı.
  • İçöz, Orhan (Ed.) (2007): Genel Turizm. Turizmde Temel Kavramlar ve İlkeler. Ankara: Turhan.
  • İşigüzel, Bahar (2013): „Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Programlarındaki Mesleki Almanca Dersleri Üzerine Bir Areştırma“. NWSA-Humanities, 8(4), 363-371. 28.03.2019 tarihinde http://www.newwsa.com/download/gecici_makale_dosyalari/NWSA-7575-3293-7.pdf. adresinden alındı.
  • Kalaycı, Şerif (Ed.) (2006): SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Keskin, Nursena (2015): Turizmde Yabancı Dilin Önemi. 05.04.2019 tarihinde http://www.hurriyet.com.tr/ik/28765047.asp. adresinden alındı.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Havva Hanım Bacak Turgut

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bacak Turgut, H. H. (2019). Turizm Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Sorunlara İlişkin Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 1(1), 37-54.
AMA Bacak Turgut HH. Turizm Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Sorunlara İlişkin Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu. ALKAD. Haziran 2019;1(1):37-54.
Chicago Bacak Turgut, Havva Hanım. “Turizm Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Sorunlara İlişkin Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Yüksekokulu”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2019): 37-54.
EndNote Bacak Turgut HH (01 Haziran 2019) Turizm Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Sorunlara İlişkin Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 1 1 37–54.
IEEE H. H. Bacak Turgut, “Turizm Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Sorunlara İlişkin Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu”, ALKAD, c. 1, sy. 1, ss. 37–54, 2019.
ISNAD Bacak Turgut, Havva Hanım. “Turizm Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Sorunlara İlişkin Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Yüksekokulu”. Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi 1/1 (Haziran 2019), 37-54.
JAMA Bacak Turgut HH. Turizm Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Sorunlara İlişkin Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu. ALKAD. 2019;1:37–54.
MLA Bacak Turgut, Havva Hanım. “Turizm Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Sorunlara İlişkin Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Yüksekokulu”. Alman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2019, ss. 37-54.
Vancouver Bacak Turgut HH. Turizm Öğrencilerinin Yabancı Dildeki Sorunlara İlişkin Görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu. ALKAD. 2019;1(1):37-54.