Yabancı dil ve dolayısıyla da Almanca öğretiminde en önemli materyal olan ders kitabının konu edildiği araştırmada 2015-2016 eğitim-öğretim yılında 9. sınıf ve üzerinde okutulan “Deutschstube” adlı Almanca ders kitabı incelenmiştir. Eklektik yöneteme göre yapılan araştırmada amaç söz konusu ders kitabının iletişimsel yeti ve diğer standartlara uygun olup olmadığının belirlenmesidir. Bu doğrultuda teorik ve ampirik olmak üzere iki ana bölümden oluşan araştırmanın kuramsal bölümünde uygulama bölümü ve araştırma için gerekli bilgiler verilmiştir. Bu bağlamda, dil, iletişim, dil ve iletişim arasındaki ilişki gibi konulara değinilmiştir. Konunun yabancı dil eğitimi ile bağdaştırmak amacıyla yabancı dil öğretiminde iletişimin öneminden bahsedilmiş ve yabancı dil eğitiminde iletişimsel yeti konusu aktarılmıştır. Bu bilgilerden sonra yukarıda olduğu gibi çeşitli bilim insanlarının tanımları ve ifadelerinden yararlanarak ders araç gereçleri ve bu araç gereçlerden özellikle ders kitabı ve ders kitabının önemi hakkındaki görüş ve düşüncelere yer verilmiştir. Ders kitabının nasıl olması gerektiği hakkındaki kriterlerden özellikle “Stockholm Kriterleri” Türkçeye çevrilerek tanıtılmıştır. Uygulama bölümünde ise “Deutschstube” adlı ders kitabı tanıtılmış ve “Stockholm Kriterleri” bağlamında incelenerek bir ders kitabının nasıl olması ve neler içermesi gerektiği konusundaki yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Alman Dili Eğitimi, Ders Kitabı İncelemesi, Stockholm Kriter Kataloğu
Alman Dili Eğitimi Ders Kitabı İncelemesi Stockholm Kriter Kataloğu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 6 |