Corrosion is one of the most effective structural
damages in rebar reinforced structural elements. Different methods are applied
to protect concrete structures from corrosion. In this study, in order to
prevent rebar corrosion, it has aimed to coating recycled polystyrene based
composite materials and to examine them with electrical methods. The matrix element in
the composites has obtained by dissolving the waste polystyrene foam material
in benzine. Carbon, carbon fiber and standard sand were used as additives. Rebar reinforced
cylinder concrete specimens, which completed their 28-day age in the curing
pool, were subjected to accelerating corrosion by applying 70 Volt voltage in
3% NaCl water solution for 48 hours.
Anode-cathode and four-probe conductivity measurement
tests were performed to determine the corrosion condition of the samples. Splitting tensile
test has been performed on the same samples. According to the results, it was found that although
the Splitting tensile strength of coated rebar reinforced concrete samples did
not change significantly compared to the control sample, all the coatings were
advantageous in terms of corrosion prevention. It was also has found that there was good adherence
between most rebar and concrete, as understood in the splitting tensile test.
Korozyon donatı takviyeli yapı elemanlarında en etkili yapısal hasarlardan biridir. Beton yapılarını korozyondan korumak için farklı yöntemler uygulanmaktadır. Bu çalışmada, donatı korozyonunu önlemek için geri dönüşümlü polistiren esaslı kompozit malzemelerin kaplanması ve elektriksel yöntemlerle incelenmesi amaçlanmıştır. Kompozitlerdeki matris elemanı, atık polistiren köpük malzemesinin benzinde çözülmesiyle elde edilmiştir. Katkı maddesi olarak karbon, karbon fiber ve standart kum kullanılmıştır. Kür havuzunda 28 günlük yaşlarını tamamlayan donatı takviyeli silindir beton numuneleri, 48 saat boyunca % 3 NaCl çözeltisinde 70 Volt voltaj uygulayarak korozyon hızlandırılmasına maruz bırakılmıştır. Numunelerin korozyon durumunu belirlemek için tek-elektrot ve dört-noktalı iletkenlik ölçüm testleri yapılmıştır. Aynı numuneler üzerinde yarmada çekme testi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, kaplanmış donatı takviyeli numunelerin yarmada çekme mukavemeti kontrol numunesi ile karşılaştırıldığında önemli ölçüde değişmediyse de, tüm kaplanmış donatı takviyeli numunelerin korozyon durumları olumlu olarak tespit edilmiştir. Ayrıca, yarmada çekme test esnasında kaplanmış donatılar ve beton arasında iyi bir aderans olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |