Bu
araştırmanın amacı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar
Eğitimi bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında 2017-2018 eğitim öğretim yılında
öğrenim gören 1. sınıf öğrencilerinin, bireysel çalgılarına çalışma
alışkanlıklarının, yaş, cinsiyet, ikamet ettikleri yer, bireysel çalgılarına
çalıştıkları gün, saat ve mekan değişkenlerine göre farklılık gösterip
göstermediklerini tespit etmektir. Araştırma
tarama modelie dayalı betimsel bir çalışma olup, veri toplama aracı olarak
Küçükosmanoğlu ve diğerleri tarafından (2016) geliştirilen “Çalgı Çalışma
Yöntemleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, müzik eğitimi anabilim dalı 1. sınıfta
eğitim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen
bulgulara göre; çalışma grubunun cinsiyet değişkenine bağlı olarak çalgı
çalışma alışkanlıklarında anlamlı bir farklılık olduğu, ikamet ettikleri yer,
çalışılan mekan, haftada çalışılan gün sayısı ve günde çalışılan saat
değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılığın olmadığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |