Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOCUK KOROLARININ SAHNE PERFORMANSLARINDA PİYANO EŞLİKLERİNİN KULLANIM DURUMLARI

Yıl 2019, , 65 - 90, 04.02.2019
https://doi.org/10.5578/amrj.67865

Öz

Araştırma, çocuk
korolarının sahne performanslarında piyano eşliklerinin uygun yerlerde
kullanımlarına, bu eşliklerin eserlerin özelliklerine, armonik ve ezgisel
yapılarının uygunluğuna, koroların müzikal performanslarına etkisine yönelik
betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmada, alanında uzmanlaşmış koro
eğitimcilerine yapılandırılmış görüşme uygulanmış ve Afyonkarahisar X. Ulusal
23 Nisan Çocuk Koroları Şenliği’ndeki video kayıtları analiz edilmiş ve
yorumlanmıştır. Bu araştırmanın sonucunda şarkılarda kullanılan eşliklerin
orijinal olmadığı, kullanılan orijinal piyano eşliklerinin nadiren bulunduğu,
piyanistlerin piyano ve eşlik eğitimi konusunda yeterli bilgi sahibi
olmadıkları, orijinal olmayan piyano eşlik türlerinin eserin özelliklerini
yansıtmadığı, armonik yapıları bozduğu ve çocuk korolarının müzikal
performanslarını düşürdüğü sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Bilgin, S. ve Şaktanlı, S.C. (2007). “Okul Şarkılarının Müzik Öğretmeni Tarafından Piyano ile Eşliklenmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 21, 130-133.
  • Bozkuş, M. (2017). Güzel Sanatlar Liseleri Batı Müziği Koro Derslerinde Koro Tınısı Elde Etmede Kullanılan Yöntemlerin Değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Çevik, S. (2015). Koro Eğitimi ve Yönetimi, (2. Baskı). Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Değer, A.Ç. (2012). Çocuk Korolarının Eğitiminde Bir Yaklaşım Olarak Eğitsel Oyun Kullanımının Öğrencilerin Müziksel Erişi Düzeylerine Etkisi. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demirtaş, S. (2011). İlköğretim 7. Sınıf Müzik Dersinde Şarkıların Piyano Eşlikli Öğretilmesinin Öğrenci Kazanımlarına Etkileri. (Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Egüz, S. (1981). Koro Eğitimi ve Yönetimi, Ankara: Doğuş Matbaacılık.
  • Egüz, S. (1999). Toplu Ses Eğitimi I (Temel Konular), Ankara: Doğuş Matbaacılık.
  • Kardeş, B. (2013). Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Programlarında Kazandırılan Eşlik Yapabilme Becerisinin Program Hedeflerine Ulaşma Durumu. (Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar-İlkeler-Teknikler, (30. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Say, A. (2009). Müziğin Kitabı, (4.Baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Zuckmayer, E., Cangal, N. ve Atalay A. (1977). Müzik Teorisi (Armoni ve Kontrapunt), Ankara: Yaygın Yükseköğretim Kurumu Yayınları.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdem Küçükayvaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Şubat 2019
Kabul Tarihi 14 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Küçükayvaz, E. (2019). ÇOCUK KOROLARININ SAHNE PERFORMANSLARINDA PİYANO EŞLİKLERİNİN KULLANIM DURUMLARI. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5(9), 65-90. https://doi.org/10.5578/amrj.67865
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.