Günümüz toplumu çeşitli engelleri olan bireylerin
toplumsal yaşam içerisinde daha fazla yer alabilmesine olanak sağlamaktadır. Bununla
birlikte alacakları eğitim oldukça büyük önem taşımaktadır ve toplumsal yaşama
uyum sağlamalarına destek olacak şekilde planlanmasını gerektirmektedir. Bu araştırmada konuşma bozuklukları olan otizmli
çocukların aldıkları tedavi ve eğitimin beraberinde kullanılacak çocuk
şarkılarının, eğitim ve terapi sürecine katkısının olup olmadığı ele alınmaya
çalışılmıştır. Otizmli çocukların terapi sürecinde uygulanan çocuk şarkılarının
konuşma bozukluklarını ne yönde etkilediğini anlamak amacıyla bir çalışma gerçekleştirilmiştir.
Bu yapılan araştırma kapsamında
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Kütahya Fethi Güzen Özel Eğitim Uygulama
Merkezi (OÇEM)’ de iki otizmli çocukla
bir eğitim-öğretim yılı süresince bire bir uygulamalı olarak çalışılmış,
beş oturumluk bir süreç incelenerek
öğretmenlerin bu süreçte çocuk şarkılarının yararlı olup olmadığını
değerlendirmeleri istenmiştir. Araştırma kapsamına alınan çocuklarla gerçekleştirilen
çalışmalarda, araştırmacı tarafından
belirlenen, düzeylerine ve konuşma becerilerine katkısı olacağı düşünülen şarkılar
ve ritimler vasıtasıyla oyunlar uygulanmıştır. Görüşlerine başvurulan
öğretmenlerinin sorulara verdikleri cevaplar tablo haline getirilmiş ve
değerlendirilmiştir.
Bu çalışma sonunda konuşma bozukluklarına neden olan
genetik, fiziksel veya çevresel faktörlerin terapi çalışmalarını gerektirdiği
gerçeğine dayalı olarak, çocuk şarkılarının konuşma bozuklukları olan otizmli
çocukların eğitimlerinde destekleyici bir uygulama olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |