Bu çalışmanın amacı; organik ve sentetik olmak üzere iki farklı kamış arasındaki yapısal açıdan değerlendirmeleri kapsayan karşılaştırmalı bir çalışma olmuştur. Hem Türk hem de uluslararası klarinet sanatçıları, solist ve öğrenciler tarafından doldurulan ve kullandıkları kamışların farklılıklarını hedef alan sınırlı sayıdaki yarı yapılandırılmış görüşme formları (her biri 9 sorudan oluşan) ile gerçekleştirilmiştir. Ses üretiminin en önemli unsuru olan organik ve sentetik kamışın, başlangıcından günümüze kadar olan sürecindeki yapısal incelemeleri kapsamaktadır. Klarinet repertuvarındaki organik ve sentetik kamışların yapısal yönü arasındaki performansa bağlı farklılıklar, klarinet sanatçıları , öğretim elemanları, lisansüstü ve lisans öğrencileri tarafından değerlendirilmiştir. Araştırma; betimsel bir çalışma olup, verileri nitel analiz yöntemleriyle yorumlanmıştır. Ülkemizde klarinetle ilgili yapılan çalışmalar, çalgının tarihi, teknik gelişimi ve repertuvarıyla ilgili konuları içermektedir. Klarinet icrasında kullanılan ve klarinetin ses üretimi ile entonasyonunun en önemli yönünü oluşturan kamış çeşitlerinin değerlendirilmesinde tahta üflemeli ailesinden olan ve klarinet sanatcıları tarafından kullanılan organik ve sentetik kamışlar arasındaki yapısal farklılıklara ışık tutmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: VIII Sayı: 15 |