BibTex RIS Kaynak Göster

Annelerin Özyeterlik Algıları ile 1-3 Yaş Çocuklarının Gelişimlerinin İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 18 - 30, 30.01.2012

Öz

Bu çalışmada; annelerin özyeterlik algıları ile 1-3 yaş arasındaki çocuklarının gelişimleri arasında bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Ayrıca annelerin özyeterlik seviyeleri ve çocukların gelişim seviyeleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Bu amaçla; 1-3 yaş arasında çocuğu olan 60 anneye Emde (1989) tarafından geliştirilen, Zeanah (1997) tarafından yeniden gözden geçirilen ve Elibol, Mağden, Alpar (2007) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Anne Babalık Becerilerinde Özyeterlik Ölçeği ve 1-3 yaş arasındaki çocuklara Savaşır, Sezgin ve Erol (1994) tarafından geliştirilen Ankara Gelişim Envanteri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; annelerin özyeterlik algılarının orta düzeyde olduğu, ancak disiplin, öğretme ve oyun alanlarında kendilerini daha az yeterli hissettikleri;  1-3 yaş arasındaki çocukların en çok ince motor gelişimlerinde yetersizlik olduğu, kaba motor, dil-bilişsel ve sosyal beceri-özbakım alanlarında ise yarıdan fazlasının gelişiminin yetersiz olduğu bulunmuştur. Ayrıca annelerin özyeterlik algıları ile çocukların sosyal beceri-özbakım gelişimleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (p<0,05).

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 18 - 30, 30.01.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sema Büyüktaşkapu

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Büyüktaşkapu, S. (2012). Annelerin Özyeterlik Algıları ile 1-3 Yaş Çocuklarının Gelişimlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 18-30.
AMA Büyüktaşkapu S. Annelerin Özyeterlik Algıları ile 1-3 Yaş Çocuklarının Gelişimlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2012;1(1):18-30.
Chicago Büyüktaşkapu, Sema. “Annelerin Özyeterlik Algıları Ile 1-3 Yaş Çocuklarının Gelişimlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2012): 18-30.
EndNote Büyüktaşkapu S (01 Haziran 2012) Annelerin Özyeterlik Algıları ile 1-3 Yaş Çocuklarının Gelişimlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 1 18–30.
IEEE S. Büyüktaşkapu, “Annelerin Özyeterlik Algıları ile 1-3 Yaş Çocuklarının Gelişimlerinin İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 18–30, 2012.
ISNAD Büyüktaşkapu, Sema. “Annelerin Özyeterlik Algıları Ile 1-3 Yaş Çocuklarının Gelişimlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/1 (Haziran 2012), 18-30.
JAMA Büyüktaşkapu S. Annelerin Özyeterlik Algıları ile 1-3 Yaş Çocuklarının Gelişimlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1:18–30.
MLA Büyüktaşkapu, Sema. “Annelerin Özyeterlik Algıları Ile 1-3 Yaş Çocuklarının Gelişimlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2012, ss. 18-30.
Vancouver Büyüktaşkapu S. Annelerin Özyeterlik Algıları ile 1-3 Yaş Çocuklarının Gelişimlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1(1):18-30.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)