BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 287 - 307, 20.06.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı değişen eğitim paradigmaları ile birlikte Türk eğitim sistemi sorunlarına ilişkin öğretmen adayı görüşlerini değerlendirmektir. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu Fen bilgisi Öğretmenliği Bölümün’de okuyan üç öğretmen adayı ve Sınıf Öğretmenliği bölümünde okuyan iki öğretmen adayı oluşturmuştur. Amaçlı örneklem seçiminin kullanıldığı bu araştırmada öğretmen adaylarının Türk eğitim sistemine duyarlı olmaları göz önünde bulundurulmuştur. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde N- Vivo paket programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine göre çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre değişen eğitim paradigmaları ile birlikte Türk eğitim sisteminin en önemli sorunları; öğretmen atamaları, eğitime erişimdeki eşitsizlikler, denetim sorunları, donanım ve fiziki yapı eksiklikleri, yeni eğitim sistemi ile ilgili sorunların net olarak belirlenememesi, sorunların bütüncül ve döngüsel bir yapısının olduğu, programdan, yönetimden, öğrenciden kaynaklanan sorunların olduğu bulunmuştur. 

Kaynakça

  • Açıkgenç, A. (2009). Küreselleşme Karşısında Yeni Bir Eğitim Felsefesine Doğru, Uluslararası Eğitim Felsefesi KongresiKüreselleşme Sürecinde Eğitim Sorunlarının Felsefi Boyutu, Eğitim Bir Sen Yayınları, 44, 79-97.
  • Altan, C. (2007). Yükseköğretimde Değişim: Global Trendler ve Yeni Paradigmalar, İzmir, Yaşar Üniversitesi Yayını.
  • Fındıkçı, İ. (1998). Bilgi Toplumunda Eğitim ve Öğretmen. Bilgi Toplumu Dergisi, 1. Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayını, 83-91.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Genç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2007). Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, IX(I), 89-102.
  • Habacı, İ., Karataş, E., Adıgüzelli, F., Ürker, A., Atıcı, R. (2013). Öğretmenlerin Güncel Sorunları. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic, 8(6), 263-277.
  • Hesapçıoğlu, M. (2001). Postmodern/Küresel Toplumda Eğitim, Okul ve İnsan Hakları 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, Sedar Yayıncılık, İstanbul.
  • Kartal, S. (2013). Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Eğitim Sistemimizde Değiştirilmesi Gereken Noktalar, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 248-262.
  • Özden, Y. (2013). Eğitimde Yeni Değerler, Pegem Akademi 9. Baskı.
  • Parlar, H. (2012). Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigmasi, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 193-209.
  • Sağlam, M., Özüdoğru, F., Çıray, F. (2011). Avrupa Birliği Eğitim Politikalari Ve Türk Eğitim Sistemi’ne Etkileri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 8(1), 87-109.
  • Selvi, Ö. (2012). Bilgi Toplumu, Bilgi Yönetimi ve Halkla İlişkiler, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3, 191-214.
  • Taşdemir, M. (2015). Öğretmen Adaylarinin Türk Mili Eğitim Sistemi Üzerine Algiladiklari Sorunlar, Turkish Studies, 10(7), 881-898.
  • Taşgın, A. ve Sönmez, S. (2013). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerinin Sınıf Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research. 3, 80-90.
  • Uygun, S. (2013). Türk Eğitim Sistemi Sorunları: Geleneksel ve Güncel. Ankara: Nobel yayıncılık
  • Uğurlu, Z., Kıral, E., Kıral, B. (2011). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri, 20. Eğitim Bilimleri Kurultayı Bildiri Özeti.
  • Yeşil, R., Şahan, E. (2013). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 123-143.
  • Yeşilyaprak, B. (2008). Eğitim ve Öğretimde Yeni Paradigmalar, Eğitim ve Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, İstanbul:Harp Akademileri Basımevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1). 942-973.
  • URL-1, (2013) http://www.drcetiner.org/yuksek_ogretimde_ paradigma_degisimi_paradigma_kaymasi.htm adresinden 27.05.2015 tarihinde alınmıştır.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 287 - 307, 20.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Açıkgenç, A. (2009). Küreselleşme Karşısında Yeni Bir Eğitim Felsefesine Doğru, Uluslararası Eğitim Felsefesi KongresiKüreselleşme Sürecinde Eğitim Sorunlarının Felsefi Boyutu, Eğitim Bir Sen Yayınları, 44, 79-97.
  • Altan, C. (2007). Yükseköğretimde Değişim: Global Trendler ve Yeni Paradigmalar, İzmir, Yaşar Üniversitesi Yayını.
  • Fındıkçı, İ. (1998). Bilgi Toplumunda Eğitim ve Öğretmen. Bilgi Toplumu Dergisi, 1. Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayını, 83-91.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Genç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2007). Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, IX(I), 89-102.
  • Habacı, İ., Karataş, E., Adıgüzelli, F., Ürker, A., Atıcı, R. (2013). Öğretmenlerin Güncel Sorunları. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic, 8(6), 263-277.
  • Hesapçıoğlu, M. (2001). Postmodern/Küresel Toplumda Eğitim, Okul ve İnsan Hakları 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, Sedar Yayıncılık, İstanbul.
  • Kartal, S. (2013). Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Eğitim Sistemimizde Değiştirilmesi Gereken Noktalar, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 248-262.
  • Özden, Y. (2013). Eğitimde Yeni Değerler, Pegem Akademi 9. Baskı.
  • Parlar, H. (2012). Bilgi Toplumu, Değişim ve Yeni Eğitim Paradigmasi, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 193-209.
  • Sağlam, M., Özüdoğru, F., Çıray, F. (2011). Avrupa Birliği Eğitim Politikalari Ve Türk Eğitim Sistemi’ne Etkileri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 8(1), 87-109.
  • Selvi, Ö. (2012). Bilgi Toplumu, Bilgi Yönetimi ve Halkla İlişkiler, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3, 191-214.
  • Taşdemir, M. (2015). Öğretmen Adaylarinin Türk Mili Eğitim Sistemi Üzerine Algiladiklari Sorunlar, Turkish Studies, 10(7), 881-898.
  • Taşgın, A. ve Sönmez, S. (2013). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerinin Sınıf Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research. 3, 80-90.
  • Uygun, S. (2013). Türk Eğitim Sistemi Sorunları: Geleneksel ve Güncel. Ankara: Nobel yayıncılık
  • Uğurlu, Z., Kıral, E., Kıral, B. (2011). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri, 20. Eğitim Bilimleri Kurultayı Bildiri Özeti.
  • Yeşil, R., Şahan, E. (2013). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin En Önemli Sorun, Neden ve Çözüm Yollarına İlişkin Algıları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 123-143.
  • Yeşilyaprak, B. (2008). Eğitim ve Öğretimde Yeni Paradigmalar, Eğitim ve Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, İstanbul:Harp Akademileri Basımevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1). 942-973.
  • URL-1, (2013) http://www.drcetiner.org/yuksek_ogretimde_ paradigma_degisimi_paradigma_kaymasi.htm adresinden 27.05.2015 tarihinde alınmıştır.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Neşe Kutlu Abu

Ahmet Bacanak

Murat Gökdere Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kutlu Abu, N., Bacanak, A., & Gökdere, M. (2016). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 287-307.
AMA Kutlu Abu N, Bacanak A, Gökdere M. Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2016;5(1):287-307.
Chicago Kutlu Abu, Neşe, Ahmet Bacanak, ve Murat Gökdere. “Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, sy. 1 (Haziran 2016): 287-307.
EndNote Kutlu Abu N, Bacanak A, Gökdere M (01 Haziran 2016) Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 1 287–307.
IEEE N. Kutlu Abu, A. Bacanak, ve M. Gökdere, “Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 287–307, 2016.
ISNAD Kutlu Abu, Neşe vd. “Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/1 (Haziran 2016), 287-307.
JAMA Kutlu Abu N, Bacanak A, Gökdere M. Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5:287–307.
MLA Kutlu Abu, Neşe vd. “Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 1, 2016, ss. 287-0.
Vancouver Kutlu Abu N, Bacanak A, Gökdere M. Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016;5(1):287-30.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)