PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Yıl 2015, Cilt 4, Sayı 2, 190 - 207, 04.12.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı; öğretmen liderliği ve uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinde resmi ilk ve ortaokullarda görev yapan 18 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasıdır. Araştırma verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu belirlemek için amaçlı örnekleme yöntemlerinden ‘‘maksimum çeşitlilik’’ örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmenlerin; “öğretmen liderliğine” karşı olumlu bir tutum sahibi olduğunu, öğretmen liderliği için kişisel eylemler, işbirliği becerileri ve profesyonel bilgi beceriyle ilgili çeşitli nitelikleri gerekli gördüklerini ortaya koymaktadır. Ayrıca öğretmenlerin liderlik yönlerini geliştirmek için okullardaki mevcut uygulamaların yetersiz olduğu, bunun ise bireysel, okul ve merkezi yönetim gibi farklı engellerden kaynaklandığı elde edilen bulgular arasındadır. Bu bulgulardan hareketle bazı önerilere yer verilmiştir.

Yıl 2015, Cilt 4, Sayı 2, 190 - 207, 04.12.2015

Öz

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Cüneyt Arslan>


Murat Özdemir>

0000-0003-2041-211X

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2015
Yayınlandığı Sayı Yıl 2015, Cilt 4, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { amauefd267439, journal = {Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-7811}, eissn = {2146-7811}, address = {}, publisher = {Amasya Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {4}, number = {2}, pages = {190 - 207}, title = {Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri}, key = {cite}, author = {Arslan, Mustafa Cüneyt and Özdemir, Murat} }
APA Arslan, M. C. & Özdemir, M. (2015). Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri . Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 4 (2) , 190-207 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/25319/267439
MLA Arslan, M. C. , Özdemir, M. "Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri" . Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 (2015 ): 190-207 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/25319/267439>
Chicago Arslan, M. C. , Özdemir, M. "Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri". Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 (2015 ): 190-207
RIS TY - JOUR T1 - Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri AU - Mustafa CüneytArslan, MuratÖzdemir Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 190 EP - 207 VL - 4 IS - 2 SN - 2146-7811-2146-7811 M3 - UR - Y2 - 2023 ER -
EndNote %0 Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri %A Mustafa Cüneyt Arslan , Murat Özdemir %T Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri %D 2015 %J Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2146-7811-2146-7811 %V 4 %N 2 %R %U
ISNAD Arslan, Mustafa Cüneyt , Özdemir, Murat . "Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri". Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 / 2 (Aralık 2015): 190-207 .
AMA Arslan M. C. , Özdemir M. Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 4(2): 190-207.
Vancouver Arslan M. C. , Özdemir M. Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 4(2): 190-207.
IEEE M. C. Arslan ve M. Özdemir , "Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 4, sayı. 2, ss. 190-207, Ara. 2015

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)