Bu araştırmanın amacı; öğretmen liderliği ve uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinde resmi ilk ve ortaokullarda görev yapan 18 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasıdır. Araştırma verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu belirlemek için amaçlı örnekleme yöntemlerinden ‘‘maksimum çeşitlilik’’ örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmenlerin; “öğretmen liderliğine” karşı olumlu bir tutum sahibi olduğunu, öğretmen liderliği için kişisel eylemler, işbirliği becerileri ve profesyonel bilgi beceriyle ilgili çeşitli nitelikleri gerekli gördüklerini ortaya koymaktadır. Ayrıca öğretmenlerin liderlik yönlerini geliştirmek için okullardaki mevcut uygulamaların yetersiz olduğu, bunun ise bireysel, okul ve merkezi yönetim gibi farklı engellerden kaynaklandığı elde edilen bulgular arasındadır. Bu bulgulardan hareketle bazı önerilere yer verilmiştir.
Öğretmen liderliği, liderlik becerisi; liderlik gelişim uygulamaları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2015 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2015, Cilt 4, Sayı 2 |
Bibtex | @ { amauefd267439, journal = {Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-7811}, eissn = {2146-7811}, address = {}, publisher = {Amasya Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {4}, number = {2}, pages = {190 - 207}, title = {Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri}, key = {cite}, author = {Arslan, Mustafa Cüneyt and Özdemir, Murat} } |
APA | Arslan, M. C. & Özdemir, M. (2015). Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri . Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 4 (2) , 190-207 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/25319/267439 |
MLA | Arslan, M. C. , Özdemir, M. "Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri" . Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 (2015 ): 190-207 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/25319/267439> |
Chicago | Arslan, M. C. , Özdemir, M. "Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri". Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 (2015 ): 190-207 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri AU - Mustafa CüneytArslan, MuratÖzdemir Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 190 EP - 207 VL - 4 IS - 2 SN - 2146-7811-2146-7811 M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri %A Mustafa Cüneyt Arslan , Murat Özdemir %T Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri %D 2015 %J Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2146-7811-2146-7811 %V 4 %N 2 %R %U |
ISNAD | Arslan, Mustafa Cüneyt , Özdemir, Murat . "Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri". Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 / 2 (Aralık 2015): 190-207 . |
AMA | Arslan M. C. , Özdemir M. Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 4(2): 190-207. |
Vancouver | Arslan M. C. , Özdemir M. Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 4(2): 190-207. |
IEEE | M. C. Arslan ve M. Özdemir , "Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 4, sayı. 2, ss. 190-207, Ara. 2015 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)