Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation of Primary School Teacher’s Metaphorical Perceptions towards Special Education

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 249 - 280, 30.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Alpaslan, S. (2007). Sanayi ve bilgi toplumu yönetim metaforlarının karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.

Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitimle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 249 - 280, 30.06.2017

Öz

Eğitim her birey için vazgeçilmez bir
hak ve gerekliliktir. Bu nedenle özel gereksinimli insanların da eğitim ihtiyaçlarının
karşılanabilmesi amacıyla yürütülen özel eğitim çalışmaları ulusal ve
uluslararası eğitim platformlarında güncelliğini sürekli korumaktadır. Özel
eğitimde kalitenin arttırılması, teori ve uygulamada bütünlüğün
sağlanabilmesinde öğretmen ve öğretmen yetiştirme ön plana çıkmaktadır. Bu
bağlamda öğretmenlerin özel eğitimle ilgili metaforik algılarının ortaya
konulması amaçlanan bu çalışma, nitel araştırma tekniklerinden olgubilim
deseniyle yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini 2015-2016 eğitim öğretim
yılında Amasya il merkezindeki okullarda eğitim veren toplam 70 sınıf öğretmeni
oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
düzenlenen ve iki kısımdan oluşan “Özel Eğitime Yönelik Yapılandırılmış Görüşme
Formu” kullanılmıştır. Veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilerek
yorumlanmıştır. Elde edilen bulgularda öğretmenlerin özel eğitimle ilgili
algılarını ortaya koyan metaforlar kategoriler altında toplanmıştır. Özel
eğitimle ilgili oluşturulan metaforlar yuva,
ihtiyaç, bitki, yoksunluk, tedavi, eğitim, zanaat, bir yaşam şekli
ve rehber olmak üzere 9 kategori; özel
eğitime ihtiyacı olan çocukla ilgili olan metaforlar sanat, yoksunluk, bitki, potansiyel sahibi ve sıradışı ve muhtaç olmak
üzere toplam 6 kategori altında toplanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında öğretmenlerin
özel eğitimle ilgili algılarının genel olarak olumlu olduğu görülmüş ve
meslekleriyle özel eğitimi özdeşleştirdikleri fark edilmiştir. Çalışmada sınıf
öğretmenlerinin özel eğitimle ilgili farkındalık düzeylerini artırılabilmesi
için özel eğitimle ilgili hizmet içi programlar hazırlanması ayrıca öğretmen
eğitimi süresince özel eğitimle ilgili ders saatlerinin artırılması ve
uygulamaya yönelik etkinliklerin düzenlenmesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • Alpaslan, S. (2007). Sanayi ve bilgi toplumu yönetim metaforlarının karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Başgül Bu kişi benim

Şafak Uluçınar Sağır

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Başgül, M., & Uluçınar Sağır, Ş. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitimle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 249-280.
AMA Başgül M, Uluçınar Sağır Ş. Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitimle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2017;6(1):249-280.
Chicago Başgül, Murat, ve Şafak Uluçınar Sağır. “Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitimle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2017): 249-80.
EndNote Başgül M, Uluçınar Sağır Ş (01 Haziran 2017) Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitimle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 1 249–280.
IEEE M. Başgül ve Ş. Uluçınar Sağır, “Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitimle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 249–280, 2017.
ISNAD Başgül, Murat - Uluçınar Sağır, Şafak. “Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitimle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/1 (Haziran 2017), 249-280.
JAMA Başgül M, Uluçınar Sağır Ş. Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitimle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6:249–280.
MLA Başgül, Murat ve Şafak Uluçınar Sağır. “Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitimle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 1, 2017, ss. 249-80.
Vancouver Başgül M, Uluçınar Sağır Ş. Sınıf Öğretmenlerinin Özel Eğitimle İlgili Metaforik Algılarının İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;6(1):249-80.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)