Bu
araştırmanın amacı birleştirilmiş sınıfta okuyup üst eğitim kademesine yerleşen
öğrencilerin karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Kolay ulaşılabilir durum
örneklemesi yöntemiyle seçilen 2015-2016
eğitim-öğretim yılında Gümüşhane ili Kelkit ilçesinde taşımalı eğitim yapılan
okullarda öğrenim gören 160 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir.
Birleştirilmiş sınıfta okuyup üst eğitim
kademesine yerleşen öğrencilerin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılarak toplamıştır. Araştırmaya katılan öğreciler; Birleştirilmiş sınıfta
okumanın üst eğitim kademesinde başarılarını olumsuz etkilediğini,
birleştirilmiş sınıfta okumayı önermediklerini, önermemelerinin nedeni olarak
da öğretmenin diğer sınıfa ders anlatırken dikkatlerinin dağıldığını ve bunun
soucunda dersleri iyi öğrenemediklerini belirtmişlerdir. Öğrecilerin %75’i
taşımalı eğitim sisteminden
memnun olduklarını, ileride öğretmenlik, doktorluk mesleklerini tercih
edeceklerini belirtmişlerdir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)