Bu çalışmada, Ortaokul Fen Bilimleri Dersi
5. sınıf öğretim programının Vücudumuzun
Bilmecesini Çözelim ünitesinin kazanımları dikkate alınarak, yaşam temelli
öğrenme modeliyle öğrencilere sağlıklı beslenme farkındalığının kazandırılması
amaçlanmıştır. Çalışmada ön test-son test yarı deneysel desen kullanılmış ve
konuyla ilgili olarak yaşam temelli öğrenme modeline uygun konu anlatımı,
seminer ve etkinlikler yapılmıştır.
Çalışmanın örneklemini, 2016-2017
eğitim-öğretim yılında Rize İli İyidere İlçesindeki Merkez Ortaokulu’nun 5.
sınıfında öğrenim gören 21 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma deney ve kontrol
gruplarından oluşmuş, çalışmanın amacı doğrultusunda araştırmacı tarafından
yapılandırılmış grid tekniğiyle 12 kutucuk ve 6 sorudan oluşan Beslenme Farkındalığının Ölçülmesi
başlıklı bir ölçek geliştirilmiş ve bu ölçek deney grubunda bulunan 10, kontrol
grubunda ise 11 öğrenciye ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna yaşam
temelli öğrenme modeline göre hazırlanan konu anlatımı, etkinlikler ve seminer
yapılırken kontrol grubunda mevcut programa göre dersler işlenmiştir.
Uygulamalar bittikten 3 hafta sonra aynı ölçek deney ve kontrol gruplarına son
test olarak uygulanmıştır. Çalışmanın nicel verileri yapılandırılmış grid
tekniği puanlama sistemiyle hesaplanmış ve yapılandırılmış grid ölçeğinin
Cronbach-alpha değeri 0.75 olarak bulunmuştur. Yapılandırılmış grid tekniğinden
elde edilen sonuçlar SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Yaşam temelli öğrenme Ortaokul öğrencileri Beslenme farkındalığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)