Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitim Sisteminin PEST Analiz Yönüyle İrdelenmesi: Nevşehir İli Örneği

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 1, 86 - 121, 02.06.2021

Öz

Bu araştırmanın amacı, tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınının eğitim hayatımızda etkisini çokça hissettiren bir çıktısı olan uzaktan eğitim sisteminin, yararlanıcıları ve kullanıcıları tarafından PEST Analizi yönüyle irdelenmesini sağlamaktır. PEST Analizi, bir konu ile ilgili risklerin bazı kategoriler (politik, ekonomik, sosyolojik ve teknolojik) bazında değerlendirmeler yapılarak belirlenmesidir. Tarama yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından uzman görüşleri alınarak hazırlanan ve uzaktan eğitim kapsamında PEST kategorilerini ilgilendiren değerlendirmeleri içeren 14 soruluk 5’li likert tipi bir anketten elde edilmiştir. Dijital yöntemlerle katılımcılara uygulanan anket çalışmasına Nevşehir ilindeki ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan idareci ve öğretmenler ile bu kurumlarda öğrenim gören öğrencilerin velilerinden oluşan toplam 10.987 kişi katılmıştır. Bulguların değerlendirilmesinde, istatistiksel teknik olarak betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programıyla değerlendirilmiş olup her bir soru için ayrı ayrı irdelenerek tartışılmış ve genel bir sonuca ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, uzaktan eğitimin örgün eğitim sistemine entegre edilmesi gerektiği ve örgün eğitime bakış açısını değiştirdiği, uzaktan eğitim sisteminin çocuğun bireysel öğrenme becerisini geliştirmede yetersiz kaldığı ancak aile içi iletişimi olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.

Teşekkür

Bu akademik araştırma çalışmasında fikirleriyle, yönlendirmeleriyle ve destekleriyle her daim yanımızda olduğunu hissettiğimiz Prof. Dr. Ahmet İlhan ŞEN Hocamıza teşekkürü bir borç biliriz.

Kaynakça

  • Referans1 Şen, A.İ., (2019). Okul Dışı Öğrenme Ortamları. Pegem Akademi Yayınları, 2019. Referans2 MEB (2005). İlköğretim 6. ve 7. ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programları. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Özgün Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Muhammed Ali Erman 0000-0002-9154-4411

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erman, M. A. (2021). Uzaktan Eğitim Sisteminin PEST Analiz Yönüyle İrdelenmesi: Nevşehir İli Örneği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 86-121.
AMA Erman MA. Uzaktan Eğitim Sisteminin PEST Analiz Yönüyle İrdelenmesi: Nevşehir İli Örneği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2021;10(1):86-121.
Chicago Erman, Muhammed Ali. “Uzaktan Eğitim Sisteminin PEST Analiz Yönüyle İrdelenmesi: Nevşehir İli Örneği”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, sy. 1 (Haziran 2021): 86-121.
EndNote Erman MA (01 Haziran 2021) Uzaktan Eğitim Sisteminin PEST Analiz Yönüyle İrdelenmesi: Nevşehir İli Örneği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 1 86–121.
IEEE M. A. Erman, “Uzaktan Eğitim Sisteminin PEST Analiz Yönüyle İrdelenmesi: Nevşehir İli Örneği”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 10, sy. 1, ss. 86–121, 2021.
ISNAD Erman, Muhammed Ali. “Uzaktan Eğitim Sisteminin PEST Analiz Yönüyle İrdelenmesi: Nevşehir İli Örneği”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/1 (Haziran 2021), 86-121.
JAMA Erman MA. Uzaktan Eğitim Sisteminin PEST Analiz Yönüyle İrdelenmesi: Nevşehir İli Örneği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021;10:86–121.
MLA Erman, Muhammed Ali. “Uzaktan Eğitim Sisteminin PEST Analiz Yönüyle İrdelenmesi: Nevşehir İli Örneği”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 10, sy. 1, 2021, ss. 86-121.
Vancouver Erman MA. Uzaktan Eğitim Sisteminin PEST Analiz Yönüyle İrdelenmesi: Nevşehir İli Örneği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021;10(1):86-121.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)