Amaç: Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin algıladıkları stres düzeyi ve
stresle baş etmede kullandıkları geleneksel ve tamamlayıcı tıp (GETAT)
yöntemlerine ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir.
Materyal ve Metot: Araştırmanın
evrenini Karabük Üniversitesi Safranbolu Meslek Yüksekokulu bünyesinde bulunan
on beş programda (I. ve II. Öğretim) öğrenim gören 2754 öğrenci oluşturmuştur.
Örneklem, tabakalı örnekleme yöntemi ile tüm programlardan çalışmayı katılmayı
kabul eden 356 öğrenci tarafından oluşturulmuştur. Veriler; araştırmacılar
tarafından literatür taranarak hazırlanan sosyodemografik soru formu
(öğrencilerin kişisel verileri, geleneksel ve tamamlayıcı tıp (GETAT) ilişkin
görüşlerini içeren) ve Algılanan Stres Düzeyi Ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Sonuç olarak üniversite
öğrencilerinin GETAT kullanımı hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları, orta
düzeyde strese sahip oldukları ve GETAT kullanımının öğrencilerin stres
düzeyleri üzerine etki etmediği saptanmıştır.
Sonuç: Gençlerin GETAT konusunda
yeterli bilgiye ulaşabilmesi için öncelikle sağlık personelinin eğitimi
önemlidir. Ayrıca, geniş bir örneklem grubuyla ve kontrol grubu içeren
araştırmaların literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Üniversite öğrencileri algılanan stres geleneksel ve tamamlayıcı tıp
Objectives: In this study, university students’ perceived stress level and their
opinions about the traditional and complementary medicine (TCAM) methods used
by them for stress coping were evaluated.
Materials and Methods: The universe
of the study was constituted by 2754 students who were educated in fifteen
programs (1st and 2nd education) in the Karabuk University Safranbolu
Vocational High School. The sample was constituted by 356 students from all the
programs who accepted to participate in the study, by stratified sampling
method. The data was collected with a sociodemographic questionnaire prepared
after going over the relevant literature (containing students’ personal data,
their opinions about traditional and complementary medicine (TCAM)) and the
Perceived Stress Scale.
Results: As a conclusion, it was
determined that university students did not have enough knowledge about using
TCAM, had moderate stress, and using TCAM did not affect students' stress
levels.
Conclusion: Training of the health
personnel is important for the young to reach satisfactory knowledge about
TCAM. In addition, it is thought that researches with larger sample groups and including a control
group will contribute to the literature.
University students perceived stress traditional and complementary medicine
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırmalar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 4 |