Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Benlik Saygısı ve Etkileyen Faktörler

Yıl 2021, , 1 - 12, 31.01.2021
https://doi.org/10.46237/amusbfd.487565

Öz

Amaç: Araştırma, hemşirelik lisans öğrencilerinin mesleki benlik saygısı ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipte yapılan çalışmanın örneklemini 2016-2017 Öğretim Yılı Güz Yarıyılında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde bulunan bir vakıf üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Lisans Programında öğrenim gören 169 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veriler “Tanıtıcı Özellikler Soru Formu” ve “Arıcak Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 20 paket programında kodlanarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H testi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Yapılan çalışmada öğrencilerin Arıcak Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği puan ortalamaları 112,09±22,76 olarak bulunmuştur (min=56,00 max=150,00). Erkek öğrencilerin, kardeş sayısı az olanların, mesleği ilk sıralarda tercih edenlerin, mesleği sevdiği için tercih edenlerin ve okul yaşamından memnun olanların mesleki benlik saygısı daha yüksek bulunmuştur.
Sonuç: Bu sonuçlar doğrultusunda, Hemşirelik öğrencilerinin bilinçli bir şekilde tercih yapmaları ve kendi kişiliğine ilgi ve yeteneklerine uygun mesleği tercih etmeleri konusunda desteklenmelerinin faydalı olacağı düşünülmektedir. Ayrıca mesleki benlik saygısının cinsiyete göre incelendiği kalitatif çalışmaların yapılması önerilmektedir.  

Kaynakça

  • 1. Kuzgun, Y., Seçme, Ö., & için Üniversiteler, Y. S. A. (2006). Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş. Nobel Yayın Dağıtım. 3. Baskı. Ankara.
  • 2. Tan, M., Yuncu, S., Şentürk, Ö., Yıldız, Ö., & Yıldız, Ö. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Hemşireliğe Bakış Açıları. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(1), 22-29.
  • 3. Dilmaç, B., & Halil, E. K. Ş. İ. (2012). Öğretmenlerin sahip oldukları değerlerin ve özgeci davranışlarının mesleki benlik saygısı açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 10(23), 65-82.
  • 4. Bilgin, Z. ve Oçakçı, A.F. (2011). Ebelik öğrencilerinde mesleki güdüleme, Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(3),40-46.
  • 5. Uslusoy, E.Ç., Paslı, G. ve Kurt, D. (2016). Hemşirelerde mesleki benlik saygısı ve meslektaş dayanışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(1), 29-35.
  • 6. Çivilidağ, A., Yanar, A., Kızılırmak, B. ve Denizli, T. (2018). Mesleki benlik saygısı, sürekli kaygı ve yaşam doyumu düzeylerinin incelenmesi. Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, 2(3), 45-60.
  • 7. Şener, K.D., Karaca, A., Açıkğöz, F., ve Süzer, F. (2011). Hemşirelik eğitimi mesleki benlik saygısını değiştirir mi? Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Enstitüsü Dergisi, 1(3), 12-16.
  • 8. Galanakis, M. J., Palaiologou, A., Patsi, G., Velegraki, I. M., & Darviri, C. (2016). A literature review on the connection between stress and self-esteem. Psychology, 7(5), 687-694.Kılıç, H.F., Cevheroğlu, S. ve Görgülü, S. (2017). Dahiliye ve Cerrahi Kliniklerinde Yatan Hastaların Bakım Bağımlılığı Düzeylerinin Belirlenmesi. DEUHFED, 10(1), 22- 28
  • 9. TEMEL, M., BİLGİÇ, Ş., & ÇELİKKALP, Ü. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Seçiminde Etkili Faktörler. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 12(3).
  • 10. Bölükbaş, N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi ve etkileyen faktörler. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 1(1), 10-17
  • 11. Görüş, S., Kılıç, Z., Ceyhan, Ö. ve Şentürk, A. (2014). Hemşirelerin Profesyonel Değerleri ve Etkileyen Faktörler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 5(3), 137-142.
  • 12. Türk, G., Adana, F., Erol, F. Çevik, R.A. ve Taşkıran, N. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Seçme Nedenleri ile Bakım Davranışları Algısı.
  • 13. Gülengün, T. Ü. R. K., ADANA, F., Funda, E. R. O. L., Akyıl, R. Ç., & Taşkıran, N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçme nedenleri ile bakım davranışları algısı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 1-10., 7(3), 1-10.
  • 14. Dimitriadou, A.P., Koukourikos, K. and Pizirtzidou E. (2014). The concept of self-esteem in nursing education and its ımpact on professional behaviour. International Journal of Caring Sciences, 7(1), 6-11.
  • 15. Dincer, F. ve Öztunç, G. (2009). Hemşirelik ve Ebelik öğrencilerinin benlik saygısı ve atılganlık düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 22- 33.
  • 16. Bulduk, S., & Ardıç, E. (2015). Hemşirelik öğrencilerinde öz-duyarlığın incelenmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi, 1(2), 60-65.
  • 17. Kılıç, H.F. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin eğitim stresi ve mesleki benlik saygısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 5(1), 49-59.
  • 18. Mankan, T., Polat, H. ve Cengiz Z. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik stres düzeyleri ve etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1): 10-15.
  • 19. Altıok, H.Ö. ve Üstün, B. (2013). Hemşirelik öğrencilerinin stres kaynakları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2), 747-766.
  • 20. Cadman, C. and Brewer, J. (2001). Emotional intelligence: a vital prerequisite for recruitment in nursing. Journal of Nursing Management, 9(6), 321-324.
  • 21. Gilchrist, K. L., & Rector, C. (2007). Can you keep them? Strategies to attract and retain nursing students from diverse populations: Best practices in nursing education. Journal of Transcultural Nursing, 18(3), 277-285.
  • 22. Poorgholami, F., Ramezanli, S., Jahromi, M.K. and Jahromi, Z.B. (2016). Nursing students’ clinical performance and professional self-concept. Bangladesh Journal of Medical Science, 15(1), 57-61.
  • 23. Parandavar, N., Rahmanian, A., & Jahromi, Z. B. (2016). A study of the relationship between nurses’ professional self-concept and professional ethics in hospitals affiliated to Jahrom University of Medical Sciences, Iran. Global journal of health science, 8(4), 82.
  • 24. Mosayebi, M., Rassouli, M., & Nasiri, M. (2018). Correlation of Occupational Stress with Professional Self-concept in Pediatric Nurses. Journal of Health Promotion Management, 6(6), 23-29.
  • 25. Barry, A., Parvan, K., Tabrizi, F.J., Sarbakhsh, P. and Safa, B. (2019). Is Professional Self-concept Associated With Stress Among Nursing Students in Clinical Setting: A Descriptive Correlational Research. Crescent Journal of Medical and Biological Sciences. 6(2), 191-195.
  • 26. Sarıkoç, G. ve Kaplan, M. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme becerileri, mesleki benlik saygısı ve akademik branş memnuniyetleri arasındaki ilişki. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 25(3), 201-208.
  • 27. Sabancıoğulları, S. ve Doğan S. (2017). Professional Self-Concept in Nurses and Related Factors: A Sample from Turkey. International Journal of Caring Sciences. 10(3), 1676-84.
  • 28. Johnson, M., Cowin, LS., Wilson, I. and Young, H. (2012). Professional identity and nursing: contemporary theoretical developments and future research challenges. International Nursing Review, 59(4), 562-569.
  • 29. İnce, S. and Khorshıd, L. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 18(3), 163-171.
  • 30. Uslu, S. (2015). Sosyal bilimler öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarının demoğrafik değişkenler açısından incelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 23,141-160.
  • 31. Arıcak O.T. Grupla psikolojik danışma yoluyla benlik ve mesleki benlik saygısının geliştirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 1999, İstanbul.
  • 32. Baloğlu, N., Karadağ, E., Çalışkan, N. ve Korkmaz, T. (2006). İlköğretim öğretmenlerin mesleki benlik saygısı ve iş doyumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 345-358.
  • 33. Acharya Pandey R. and Chalise, H.N. (2015). Self-Esteem and academic stress among nursing students. Kathmandu University Medical Journal, 13(4), 298-302.
  • 34. Dursun, Ö., Cuhadar, C. and Tanyeri, T. (2014). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının mesleki benlik saygıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 131-142.
  • 35. Sayılı, G., Kesicioğlu, T., ve Kırıktaş, H. (2015), Eğitim Düzeyinin Benlik Saygısı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Eğitim Ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 2146-9199.
  • 36. Başçifçi, F., Özen, S. ve Doyduk, A. (2010). Selçuk Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Benlik Ve mesleki Benlik saygılarının İncelenmesi. e- Journal Of New World Sciences Academy, 5(4), 266.
  • 37. Kutlu, M., ve Soğukpınar, E. (2015). Rehber Öğretmenlerin Benlik Saygısı Ve Mesleki Benlik Saygısı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 84-101.
  • 38. Yıldırım, M., Kırımoğlu, H. ve Temiz, A.(2010). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi (Hatay İl Örneği). Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimi Dergisi, 12(1), 29-35.
  • 39. Torun, S., Arslan, S., Nazik, E., Akbaş, M. ve Öner. Y,S. (2012). Hemşirelik öğrencilerinin benlik saygısı ve boyun eğici davranışlarının incelenmesi, Cumhuriyet Tıp Dergisi, 34, 399- 404.
  • 40. Körükçü, Ö. ve Oğuz, V. (2011). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygıları. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 4(2), 77-85.
  • 41. Karadağ, G., Güner, İ., Cuhadar, D. ve Uçar, Ö. (2008), Gaziantep Üniversitesi Sağlık yüksekokulu hemşirelik öğrencileri benlik saygısı. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(7), 30-42.
  • 42. Demir V., Gürsoy, F. ve Ada Ş. (2011). Okulöncesi öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 597-614.
  • 43. Özpancar, N., Aydın, N. ve Akansel, N. (2008). Hemşirelik 1.sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleği ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12(3), 9-17.

Professional Self-Esteem Levels of Nursing Students and Influential Factors

Yıl 2021, , 1 - 12, 31.01.2021
https://doi.org/10.46237/amusbfd.487565

Öz

Objective: The study was conducted with the aim of determining the professional self-esteem levels of undergraduate nursing students and influential factors.
Method: The sample of this descriptive study consisted of 169 students who were enrolled in the Undergraduate Nursing Degree of the Faculty of Health Sciences at a foundation university located in the Turkish Republic of Northern Cyprus in the Fall semester of the academic year of 2016-2017. The data in the study were collected by a “Descriptive Characteristics Questionnaire Form” and the “Arıcak Personal Self-esteem Inventory”. The data were evaluated by being coded in the SPSS 20 package program. The data obtained were evaluated with the Mann-Whitney U Test and the Kruskal-Wallis H Test.
Results: In the study that was conducted, the mean score of the students in the Arıcak Personal Self-esteem Inventory was found as 112.09±22.76 (min=56.00 max=150.00). Professional self-esteem levels were found higher among the male students, those with lower numbers of siblings, those who preferred the profession in the first ranks, those who preferred the profession because they liked it and those who were satisfied with their academic life.
Conclusion: In the light of these results, it is believed that it would be beneficial for nursing students to make their choices consciously and be supported to choose a suitable profession to their interests and talents. It is also recommended to conduct qualitative studies where self-esteem is examined based on gender.

Kaynakça

  • 1. Kuzgun, Y., Seçme, Ö., & için Üniversiteler, Y. S. A. (2006). Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş. Nobel Yayın Dağıtım. 3. Baskı. Ankara.
  • 2. Tan, M., Yuncu, S., Şentürk, Ö., Yıldız, Ö., & Yıldız, Ö. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Hemşireliğe Bakış Açıları. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(1), 22-29.
  • 3. Dilmaç, B., & Halil, E. K. Ş. İ. (2012). Öğretmenlerin sahip oldukları değerlerin ve özgeci davranışlarının mesleki benlik saygısı açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 10(23), 65-82.
  • 4. Bilgin, Z. ve Oçakçı, A.F. (2011). Ebelik öğrencilerinde mesleki güdüleme, Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(3),40-46.
  • 5. Uslusoy, E.Ç., Paslı, G. ve Kurt, D. (2016). Hemşirelerde mesleki benlik saygısı ve meslektaş dayanışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(1), 29-35.
  • 6. Çivilidağ, A., Yanar, A., Kızılırmak, B. ve Denizli, T. (2018). Mesleki benlik saygısı, sürekli kaygı ve yaşam doyumu düzeylerinin incelenmesi. Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, 2(3), 45-60.
  • 7. Şener, K.D., Karaca, A., Açıkğöz, F., ve Süzer, F. (2011). Hemşirelik eğitimi mesleki benlik saygısını değiştirir mi? Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Enstitüsü Dergisi, 1(3), 12-16.
  • 8. Galanakis, M. J., Palaiologou, A., Patsi, G., Velegraki, I. M., & Darviri, C. (2016). A literature review on the connection between stress and self-esteem. Psychology, 7(5), 687-694.Kılıç, H.F., Cevheroğlu, S. ve Görgülü, S. (2017). Dahiliye ve Cerrahi Kliniklerinde Yatan Hastaların Bakım Bağımlılığı Düzeylerinin Belirlenmesi. DEUHFED, 10(1), 22- 28
  • 9. TEMEL, M., BİLGİÇ, Ş., & ÇELİKKALP, Ü. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Seçiminde Etkili Faktörler. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 12(3).
  • 10. Bölükbaş, N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi ve etkileyen faktörler. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 1(1), 10-17
  • 11. Görüş, S., Kılıç, Z., Ceyhan, Ö. ve Şentürk, A. (2014). Hemşirelerin Profesyonel Değerleri ve Etkileyen Faktörler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 5(3), 137-142.
  • 12. Türk, G., Adana, F., Erol, F. Çevik, R.A. ve Taşkıran, N. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Seçme Nedenleri ile Bakım Davranışları Algısı.
  • 13. Gülengün, T. Ü. R. K., ADANA, F., Funda, E. R. O. L., Akyıl, R. Ç., & Taşkıran, N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçme nedenleri ile bakım davranışları algısı. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 1-10., 7(3), 1-10.
  • 14. Dimitriadou, A.P., Koukourikos, K. and Pizirtzidou E. (2014). The concept of self-esteem in nursing education and its ımpact on professional behaviour. International Journal of Caring Sciences, 7(1), 6-11.
  • 15. Dincer, F. ve Öztunç, G. (2009). Hemşirelik ve Ebelik öğrencilerinin benlik saygısı ve atılganlık düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 22- 33.
  • 16. Bulduk, S., & Ardıç, E. (2015). Hemşirelik öğrencilerinde öz-duyarlığın incelenmesi. Hemşirelik Akademik Araştırma Dergisi, 1(2), 60-65.
  • 17. Kılıç, H.F. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin eğitim stresi ve mesleki benlik saygısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 5(1), 49-59.
  • 18. Mankan, T., Polat, H. ve Cengiz Z. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik stres düzeyleri ve etkileyen faktörler. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1): 10-15.
  • 19. Altıok, H.Ö. ve Üstün, B. (2013). Hemşirelik öğrencilerinin stres kaynakları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2), 747-766.
  • 20. Cadman, C. and Brewer, J. (2001). Emotional intelligence: a vital prerequisite for recruitment in nursing. Journal of Nursing Management, 9(6), 321-324.
  • 21. Gilchrist, K. L., & Rector, C. (2007). Can you keep them? Strategies to attract and retain nursing students from diverse populations: Best practices in nursing education. Journal of Transcultural Nursing, 18(3), 277-285.
  • 22. Poorgholami, F., Ramezanli, S., Jahromi, M.K. and Jahromi, Z.B. (2016). Nursing students’ clinical performance and professional self-concept. Bangladesh Journal of Medical Science, 15(1), 57-61.
  • 23. Parandavar, N., Rahmanian, A., & Jahromi, Z. B. (2016). A study of the relationship between nurses’ professional self-concept and professional ethics in hospitals affiliated to Jahrom University of Medical Sciences, Iran. Global journal of health science, 8(4), 82.
  • 24. Mosayebi, M., Rassouli, M., & Nasiri, M. (2018). Correlation of Occupational Stress with Professional Self-concept in Pediatric Nurses. Journal of Health Promotion Management, 6(6), 23-29.
  • 25. Barry, A., Parvan, K., Tabrizi, F.J., Sarbakhsh, P. and Safa, B. (2019). Is Professional Self-concept Associated With Stress Among Nursing Students in Clinical Setting: A Descriptive Correlational Research. Crescent Journal of Medical and Biological Sciences. 6(2), 191-195.
  • 26. Sarıkoç, G. ve Kaplan, M. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme becerileri, mesleki benlik saygısı ve akademik branş memnuniyetleri arasındaki ilişki. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 25(3), 201-208.
  • 27. Sabancıoğulları, S. ve Doğan S. (2017). Professional Self-Concept in Nurses and Related Factors: A Sample from Turkey. International Journal of Caring Sciences. 10(3), 1676-84.
  • 28. Johnson, M., Cowin, LS., Wilson, I. and Young, H. (2012). Professional identity and nursing: contemporary theoretical developments and future research challenges. International Nursing Review, 59(4), 562-569.
  • 29. İnce, S. and Khorshıd, L. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 18(3), 163-171.
  • 30. Uslu, S. (2015). Sosyal bilimler öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarının demoğrafik değişkenler açısından incelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 23,141-160.
  • 31. Arıcak O.T. Grupla psikolojik danışma yoluyla benlik ve mesleki benlik saygısının geliştirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 1999, İstanbul.
  • 32. Baloğlu, N., Karadağ, E., Çalışkan, N. ve Korkmaz, T. (2006). İlköğretim öğretmenlerin mesleki benlik saygısı ve iş doyumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 345-358.
  • 33. Acharya Pandey R. and Chalise, H.N. (2015). Self-Esteem and academic stress among nursing students. Kathmandu University Medical Journal, 13(4), 298-302.
  • 34. Dursun, Ö., Cuhadar, C. and Tanyeri, T. (2014). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının mesleki benlik saygıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 131-142.
  • 35. Sayılı, G., Kesicioğlu, T., ve Kırıktaş, H. (2015), Eğitim Düzeyinin Benlik Saygısı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Eğitim Ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 2146-9199.
  • 36. Başçifçi, F., Özen, S. ve Doyduk, A. (2010). Selçuk Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Benlik Ve mesleki Benlik saygılarının İncelenmesi. e- Journal Of New World Sciences Academy, 5(4), 266.
  • 37. Kutlu, M., ve Soğukpınar, E. (2015). Rehber Öğretmenlerin Benlik Saygısı Ve Mesleki Benlik Saygısı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 84-101.
  • 38. Yıldırım, M., Kırımoğlu, H. ve Temiz, A.(2010). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi (Hatay İl Örneği). Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimi Dergisi, 12(1), 29-35.
  • 39. Torun, S., Arslan, S., Nazik, E., Akbaş, M. ve Öner. Y,S. (2012). Hemşirelik öğrencilerinin benlik saygısı ve boyun eğici davranışlarının incelenmesi, Cumhuriyet Tıp Dergisi, 34, 399- 404.
  • 40. Körükçü, Ö. ve Oğuz, V. (2011). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygıları. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 4(2), 77-85.
  • 41. Karadağ, G., Güner, İ., Cuhadar, D. ve Uçar, Ö. (2008), Gaziantep Üniversitesi Sağlık yüksekokulu hemşirelik öğrencileri benlik saygısı. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(7), 30-42.
  • 42. Demir V., Gürsoy, F. ve Ada Ş. (2011). Okulöncesi öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 597-614.
  • 43. Özpancar, N., Aydın, N. ve Akansel, N. (2008). Hemşirelik 1.sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleği ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12(3), 9-17.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İncihan Kahraman 0000-0002-6534-6139

Hülya Fırat Kılıç

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Kahraman, İ., & Fırat Kılıç, H. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Benlik Saygısı ve Etkileyen Faktörler. Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-12. https://doi.org/10.46237/amusbfd.487565