Amaç:
Bu araştırma mesleki eğitim
merkezi öğrencilerinin kişisel hijyen malzemelerini doğru ve etkin kullanım
düzeylerini belirlemek amacıyla planlanmıştır. Yöntem:Kesitsel
olan araştırmanın örneklemini Aydın ili bir mesleki eğitim merkezinde eğitim
gören285 öğrenci (26 kız, 259 erkek) oluşturmuştur. Araştırma öncesi gerekli izinler alınmıştır. Araştırmaya katılan
öğrencilerden onam alınmıştır. Araştırmanın kısıtlılığı araştırmanın tek bir
merkezde yapılmış olmasıdır. Araştırmacı okul idaresinin uygun gördüğü bir
tarihte öğrencilere gözlem altında anket uygulaması yapmıştır. Araştırmada
anket formu kullanılmış, formda bireysel özelliklerin yanında kişisel hijyen malzemesi
kullanım durumuna yönelik sorular sorulmuştur. Veriler SPSS istatistik paket programında (Version 15, Chicago IL, USA)
değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin Kişisel Hijyen Malzeme
Kullanımı Anketinden aldıkları puan ortalaması13.61±3.93 bulunmuştur.
Öğrencilerin 44.3’ünün ortalamanın altında puan aldığı bulunmuştur. Yapılan
değerlendirmede cinsiyet ve anne eğitim düzeyi ile kişisel hijyen malzeme kullanımı
arasında istatistiksel fark saptanmıştır (p<0.05). Sonuç: Öğrencilerin
doğru kişisel hijyen uygulamalarını edinmelerinde cinsiyetin ve annelerin
eğitim düzeyinin önemli olduğu sonucuna varılmıştır. Sağlıklı toplum için erkek
cinsiyetteki bireylerin ve annelerin hijyen konusunda öncelikli olarak ele
alınması gereklidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.