Kurumsal kültür işletmenin iş yürütme biçimi ve geçmişten geleceğe aktarılan değerler bütünüdür. Lider ise bir grubu yöneten kişi iken liderlik, bu sürece verilen addır. Sosyal medya insanların fikirlerini paylaşmasına ve geribildirim almasına olanak sağlayan platformlardan oluşur. İşletmelerin milyonlarca kullanıcının ve potansiyel müşterilerin olduğu bir platformda olması gerekmektedir. Yalnızca varlığı ile değil sürekli paylaşımlarda bulunarak kendisini tanıtması, faaliyetleri ile ilgili bilgi vermesi de gerekmektedir. Araştırmanın konusunu Savunma sektöründe faaliyet gösteren bir şirket ve bu sektörde adı şirket ile öne çıkan Baykar Savunma ve Selçuk Bayraktar’ın Twitter hesaplarının içerik analizi yöntemiyle incelenmesi oluşturmaktadır. Kurumsal kültür ve liderlik kavramları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve bu kavramların Selçuk Bayraktar ve Baykar Savunma Twitter hesaplarındaki kullanımını tespit etmek araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Selçuk Bayraktar ve Baykar Savunma Twitter hesapları 11-26 Aralık 2020 tarihleri arasında içerik analizi incelenmiştir. Çalışma sonucunda lider ve kurumun hem sosyal medyaya hem de kurumsal kültür ve liderlik paylaşımlarına önem vermesinin gelecekleri açısından önemli olduğuna ve bu konuda eksiklikleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Corporate culture is the way the enterprise conducts business and the totality of values transferred from the past to the future. While a leader is the person who leads a group, leadership is the name given to this process. Social media consists of platforms that allow people to share their ideas and get feedback. Corporates have to exist on a platform which have millions of users and potential customers. It is also required to introduce itself not only by its existence, but also by constantly sharing and to provide information about its activities. The subject of the research is the content analysis of the Twitter accounts of Baykar Defense and Selcuk Bayraktar, a company operating in the defense sector and prominent in this sector with its name. It is the aim of the research to reveal the relationship between corporate culture and leadership concepts and to determine the use of these concepts on Selcuk Bayraktar and Baykar Defence Twitter accounts. Selcuk Bayraktar and Baykar Defence Twitter accounts were examined by content analysis method between 11-26 December 2020. The result of the study, it was concluded that the leader and the company must give importance to both social media and corporate culture and leadership sharing is important for their future and they have short-comings in this regard.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |
ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL ISSN: 2667-5471