Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TWİTTER’DA KURUM KÜLTÜRÜ VE LİDERLİK PAYLAŞIMLARI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 49 - 58, 31.01.2021

Öz

Kurumsal kültür işletmenin iş yürütme biçimi ve geçmişten geleceğe aktarılan değerler bütünüdür. Lider ise bir grubu yöneten kişi iken liderlik, bu sürece verilen addır. Sosyal medya insanların fikirlerini paylaşmasına ve geribildirim almasına olanak sağlayan platformlardan oluşur. İşletmelerin milyonlarca kullanıcının ve potansiyel müşterilerin olduğu bir platformda olması gerekmektedir. Yalnızca varlığı ile değil sürekli paylaşımlarda bulunarak kendisini tanıtması, faaliyetleri ile ilgili bilgi vermesi de gerekmektedir. Araştırmanın konusunu Savunma sektöründe faaliyet gösteren bir şirket ve bu sektörde adı şirket ile öne çıkan Baykar Savunma ve Selçuk Bayraktar’ın Twitter hesaplarının içerik analizi yöntemiyle incelenmesi oluşturmaktadır. Kurumsal kültür ve liderlik kavramları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve bu kavramların Selçuk Bayraktar ve Baykar Savunma Twitter hesaplarındaki kullanımını tespit etmek araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Selçuk Bayraktar ve Baykar Savunma Twitter hesapları 11-26 Aralık 2020 tarihleri arasında içerik analizi incelenmiştir. Çalışma sonucunda lider ve kurumun hem sosyal medyaya hem de kurumsal kültür ve liderlik paylaşımlarına önem vermesinin gelecekleri açısından önemli olduğuna ve bu konuda eksiklikleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Bakan, İ. (2009). Liderlik Tarzları İle Örgüt Kültürü Türleri Arasındaki İlişkiler: Bir Alan Çalışması. TISK Academy, 4(7), 138-172.
  • Bakır, F. (2020). Kurum Kültürünün Oluşumunda Liderlik Süreci ve Liderlik. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1), 53-61.
  • Barut, Y. ve Onay, M. (2018). Örgüt Kültürü ve Liderlik Tarzı Arayışında, Yeni Argümanlar: Manisa Vestel Fabrikasında Bir Çalışma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 3 (1), 181-193. DOI: 10.21733/ibad.365064
  • Baykar Savunma (t.y.) Biz Baykarız. Erişim tarihi: 5 Ocak 2021, https://www.baykarsavunma.com/biz-baykariz.html
  • Baykar Savunma (t.y.) Selçuk Bayraktar. Erişim tarihi: 5 Ocak 2021, https://www.baykarsavun ma.com/SELCUK-BAYRAKTAR.html
  • Buluç, B. (2009). Sınıf öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 15(1), 5-34.
  • Bulunmaz, B. (2011). Otomotiv Sektöründe Sosyal Medyanın Kullanımı ve Fiat Örneği. Global Media Journal:Turkish Edition, 2(3), 19-50.
  • Erdem, O. ve Dikici, M. (2009). Liderlik Ve Kurum Kültürü Etkileşimi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29). 199-213.
  • Ertekin, Y. (1978). Örgüt iklimi. Ankara: TODAİ Enstitüsü Yayınevi.
  • Güçlü, N. (2003). Örgüt Kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 61-85.
  • İnan, E. (2003). Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj, Kurumsal Kültür; Global Bilgi Örneği. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi SBE, İstanbul.
  • Kılınç, M. (2009). Etkin liderlik. İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Kumdi, M. W. (2017). The İnfluence Of Corporate Culture On The Choice Of Managerial Leadership Style: A Study Of First Bank And Sterling Bank. International Journal of Social Sciences and Management Research, 3(8), 79-103.
  • Lincoln, S. R. (2009). Mastering web 2.0: transform your business using key website and social media tools. London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Neuendorf, K. A. (2017). The content analysis guidebook. Los Angeles: Sage.
  • Özsalmanlı, A. Y. (2005). Türkiye’de Kamu Yönetiminde Liderlik Ve Lider Yöneticilik. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 137-146.
  • Puni, A. ve Bosco, D. K. J. (2016). Leadership Style, Corporate Culture And Organizational Performance. Research Journal of Social Science & Management, 5(10), 83-90.
  • Tatlıcıoğlu, Y. (2019). Kurum Kimliği İnşasında Kurucu Lider Faktörü: Ikea Markası Üzerin-den Bir Değerlendirme. Atatürk İletişim Dergisi, 17, 95-111. DOI: 10.32952/atauniiletisim.521625
  • Vural, Z.B.A. ve Çataler, O. (2007). Kurum Kültürü Analizıi: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, 2, 255-288.
  • Vural, Z.B.A. ve Bat, M. (2013). Kurum Kültürü Analizi: Reklam Hizmet Ajansına Yönelik Bir Araştırma. Selçuk İletişim, 5 (2), 35-60.
  • Yıldırım, B. (2015). İçerik çözümlemesi yönteminin tarihsel gelişimi uygulama alanları ve aşamaları. Yıldırım, B. (Ed.), İletişim araştırmalarında yöntemler (ss.105-153). Konya: Literatürk Yayınları.

A CONTENT ANALYSIS ON CORPORATE CULTURE AND LEADERSHIP SHARES ON TWITTER

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1, 49 - 58, 31.01.2021

Öz

Corporate culture is the way the enterprise conducts business and the totality of values transferred from the past to the future. While a leader is the person who leads a group, leadership is the name given to this process. Social media consists of platforms that allow people to share their ideas and get feedback. Corporates have to exist on a platform which have millions of users and potential customers. It is also required to introduce itself not only by its existence, but also by constantly sharing and to provide information about its activities. The subject of the research is the content analysis of the Twitter accounts of Baykar Defense and Selcuk Bayraktar, a company operating in the defense sector and prominent in this sector with its name. It is the aim of the research to reveal the relationship between corporate culture and leadership concepts and to determine the use of these concepts on Selcuk Bayraktar and Baykar Defence Twitter accounts. Selcuk Bayraktar and Baykar Defence Twitter accounts were examined by content analysis method between 11-26 December 2020. The result of the study, it was concluded that the leader and the company must give importance to both social media and corporate culture and leadership sharing is important for their future and they have short-comings in this regard.

Kaynakça

  • Bakan, İ. (2009). Liderlik Tarzları İle Örgüt Kültürü Türleri Arasındaki İlişkiler: Bir Alan Çalışması. TISK Academy, 4(7), 138-172.
  • Bakır, F. (2020). Kurum Kültürünün Oluşumunda Liderlik Süreci ve Liderlik. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1), 53-61.
  • Barut, Y. ve Onay, M. (2018). Örgüt Kültürü ve Liderlik Tarzı Arayışında, Yeni Argümanlar: Manisa Vestel Fabrikasında Bir Çalışma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 3 (1), 181-193. DOI: 10.21733/ibad.365064
  • Baykar Savunma (t.y.) Biz Baykarız. Erişim tarihi: 5 Ocak 2021, https://www.baykarsavunma.com/biz-baykariz.html
  • Baykar Savunma (t.y.) Selçuk Bayraktar. Erişim tarihi: 5 Ocak 2021, https://www.baykarsavun ma.com/SELCUK-BAYRAKTAR.html
  • Buluç, B. (2009). Sınıf öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 15(1), 5-34.
  • Bulunmaz, B. (2011). Otomotiv Sektöründe Sosyal Medyanın Kullanımı ve Fiat Örneği. Global Media Journal:Turkish Edition, 2(3), 19-50.
  • Erdem, O. ve Dikici, M. (2009). Liderlik Ve Kurum Kültürü Etkileşimi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29). 199-213.
  • Ertekin, Y. (1978). Örgüt iklimi. Ankara: TODAİ Enstitüsü Yayınevi.
  • Güçlü, N. (2003). Örgüt Kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 61-85.
  • İnan, E. (2003). Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj, Kurumsal Kültür; Global Bilgi Örneği. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi SBE, İstanbul.
  • Kılınç, M. (2009). Etkin liderlik. İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Kumdi, M. W. (2017). The İnfluence Of Corporate Culture On The Choice Of Managerial Leadership Style: A Study Of First Bank And Sterling Bank. International Journal of Social Sciences and Management Research, 3(8), 79-103.
  • Lincoln, S. R. (2009). Mastering web 2.0: transform your business using key website and social media tools. London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Neuendorf, K. A. (2017). The content analysis guidebook. Los Angeles: Sage.
  • Özsalmanlı, A. Y. (2005). Türkiye’de Kamu Yönetiminde Liderlik Ve Lider Yöneticilik. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 137-146.
  • Puni, A. ve Bosco, D. K. J. (2016). Leadership Style, Corporate Culture And Organizational Performance. Research Journal of Social Science & Management, 5(10), 83-90.
  • Tatlıcıoğlu, Y. (2019). Kurum Kimliği İnşasında Kurucu Lider Faktörü: Ikea Markası Üzerin-den Bir Değerlendirme. Atatürk İletişim Dergisi, 17, 95-111. DOI: 10.32952/atauniiletisim.521625
  • Vural, Z.B.A. ve Çataler, O. (2007). Kurum Kültürü Analizıi: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, 2, 255-288.
  • Vural, Z.B.A. ve Bat, M. (2013). Kurum Kültürü Analizi: Reklam Hizmet Ajansına Yönelik Bir Araştırma. Selçuk İletişim, 5 (2), 35-60.
  • Yıldırım, B. (2015). İçerik çözümlemesi yönteminin tarihsel gelişimi uygulama alanları ve aşamaları. Yıldırım, B. (Ed.), İletişim araştırmalarında yöntemler (ss.105-153). Konya: Literatürk Yayınları.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Simge Ünlü 0000-0002-0137-4210

Furkan Özcan 0000-0003-2680-4368

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünlü, S., & Özcan, F. (2021). TWİTTER’DA KURUM KÜLTÜRÜ VE LİDERLİK PAYLAŞIMLARI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. Anadolu Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 49-58.

21561

ANADOLU AKADEMİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ / ANATOLIAN ACADEMY SOCIAL SCIENCES JOURNAL  ISSN: 2667-5471


21538     21569    21539    21537     22512

 21536 21570    21571  21813