Although tea has entered Turkish culture later, it has become an integral and important part of the culture. The consumption of tea, which ranks first when it comes to Turkish beverages, varies according to generations. It is noteworthy that tea consumption is decreasing especially among lower age groups, i.e. young people. The aim of this study is to investigate the tea consumption motivations of university students. Thus, the factors affecting the tea consumption preferences of university students will be determined. The research area is limited to the sample of Anadolu University. Quantitative data collection and analysis techniques were used in the research. The survey technique was used in data collection and the questionnaires were collected electronically between December 2022 and January 2023 through convenience sampling. A total of 410 questionnaires were evaluated. Descriptive statistics, t test and ANOVA were applied to the data obtained. As a result of the research, it was determined that the motivation of university students' tea consumption preference is economic factors and approval.
Çay, her ne kadar Türk kültürüne sonradan girmiş olsa da kültürün ayrılmaz ve önemli bir parçası haline gelmiştir. Türk içecekleri dendiğinde ilk sıralarda yer alan çayın tüketimi kuşaklara göre farklılık göstermektedir. Özellikle düşük yaş grupları, yani gençler arasında çay tüketiminin azaldığı dikkati çekmektedir. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin çay tüketim motivasyonlarını araştırmaktır. Böylece üniversite öğrencilerinin çay tüketim tercihlerini etkileyen unsurlar belirlenmiş olacaktır. Araştırma alanı Anadolu Üniversitesi örneği ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama ve analiz tekniklerinden faydalanılmıştır. Veri toplamada anket tekniğinden yararlanılmış olup, anketler elektronik ortamda Aralık 2022- Ocak 2023 tarihleri arasında kolayda örneklem yoluyla toplanmıştır. Toplamda 410 anket değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen verilere tanımlayıcı istatistikler, t testi ve ANOVA uygulanmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin çay tüketim tercih motivasyonunun ekonomik unsurlar ve onaylanma olduğu belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı Beslenmesi, Beslenme ve Diyetetik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi (ANAMEUD)'nde yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi (ANAMEUD)'nin görüşlerini yansıtmazlar.