Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİNOPTİK ÇAĞDA GÖZETİMİN MORFOLOJİSİ: TAKİP EDİLMEK VE İNTERNET REKLAMCILIĞI

Yıl 2017, Sayı: 2, 109 - 117, 30.11.2017

Öz

Toplumsal ilişkilerin oluşturulmaya başlandığı ilk günden itibaren gözetim,
toplumsal denetimi ve egemenlik ilişkilerini kurmanın ve sürdürmenin
yollarından biri olmuştur. Bu bağlamda gözetim, insan yaşamının her alanına
etki eden bir özelliğe sahip olmuştur. Dijital gözetim de günümüz toplumlarının
bir takip mekanizması olmuştur. İnternet reklamcılığı ile gözetleme kavramı
arasındaki ilişki sebep sonuç ilişkisi içerisinde ele alınmıştır. Bu bağlamda bu
çalışmada dijital gözetleme olgusu incelenmiştir.

Kaynakça

  • BUCHANAN, James Michill, - v.d(2007). “Development of Measures of Online Privacy Concern and Protection for Use on the Internet”. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 58(2), 157-165.
  • DOLGUN, Uğur (2005). Enformasyon Toplumundan Gözetim Toplumuna, Bursa: Ekin Kitabevi.
  • HARROW, Robert (2005). No Place To Hide. Elektronik Kitap.
  • LYON, David (2006). Gözetlenen Toplum Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kaldekon.
  • MARX, Garry (2002). “What’s New About the “New Surveillance?”, Classifying for Change and Continuity: Surveillance & Society, Vol.: 1.
  • MESTÇİ, Aytaç (2013). İnternette Reklamçılık. İstanbul: Pusula Yayınları.

MORPHOLOGY OF SURVEILLANCE IN THE SYNOPTIC ERA: BEING FOLLOWED AND ONLINE ADVERTISING

Yıl 2017, Sayı: 2, 109 - 117, 30.11.2017

Öz

Surveillance has become one of the ways for constituting and maintaining

social control and the relationships of dominance starting from the very first day

that social relations have started to be established. In this context, surveillance

has the characteristic that affects every part of the life of a human. Additionally,

digital surveillance has become the following mechanism in today’s societies.

In this regard, in this study, the concept of digital surveillance is examined.

Kaynakça

  • BUCHANAN, James Michill, - v.d(2007). “Development of Measures of Online Privacy Concern and Protection for Use on the Internet”. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 58(2), 157-165.
  • DOLGUN, Uğur (2005). Enformasyon Toplumundan Gözetim Toplumuna, Bursa: Ekin Kitabevi.
  • HARROW, Robert (2005). No Place To Hide. Elektronik Kitap.
  • LYON, David (2006). Gözetlenen Toplum Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kaldekon.
  • MARX, Garry (2002). “What’s New About the “New Surveillance?”, Classifying for Change and Continuity: Surveillance & Society, Vol.: 1.
  • MESTÇİ, Aytaç (2013). İnternette Reklamçılık. İstanbul: Pusula Yayınları.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

İlker Önal Bu kişi benim

Kadir Bendaş

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Önal, İ., & Bendaş, K. (2017). SİNOPTİK ÇAĞDA GÖZETİMİN MORFOLOJİSİ: TAKİP EDİLMEK VE İNTERNET REKLAMCILIĞI. Anasay(2), 109-117.