Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluating the Views of the School Principals, Concerning the Proficiency Level of Social Studies Teachers in Classroom Management

Yıl 2018, , 125 - 132, 10.04.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.339300

Öz

The purpose of this study is to examine the
classroom management competences of social studies teachers according to the
opinions of school principals. The research is a descriptive study in the
general survey model. The data related to the research were gathered from the
school principals who work in state secondary schools in the Ergani District of
Diyarbakır during the spring semester of 2012-2013 academic year. The data were
gathered by the "Classroom Management Assessment Scale". As a result
of the research, the classroom management proficiency levels of social studies
teachers were observed by the school principals at the level of
"sufficient". According to the opinions of the school principals, it
was determined that the level of proficiency of social studies teachers
regarding "activity management" was low. Additionally it was observed
that the opinions of the school principals related to the classroom management
competences of the social studies teachers did not show any significant difference
according to the age and seniority variables. Therefore, it is recommended that
social studies teachers should carry out studies that will enable them to
improve themselves in the dimension of activity management of classroom
management.
   

Kaynakça

  • Ağaoğlu, E. (2003). Sınıf yönetimi. İçinde: Z. Kaya (Ed.), Sınıf yönetimi ile ilgili genel olgular (ss. 1-42). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ağaoğlu, E. (2004). The opinions of teacher candidates about their own skills of classroom management. Paper presented at the 29th Annual Conference of Association for Teacher Education in Europe, 23-27 October 2004.
  • Ahmad, I., Rauf, M., Zeb, A., Rehman, S., Khan, W., Rashid, A., & Ali, F. (2012). Teachers’ perceptions of classroom management, problems and its solutions: Case of government secondary schools in Chitral, Khyber Pakhtunkhwa, Pakistan. International Journal of Business and Social Science, 3(24), 173-181.
  • Arslan, H. (2008). Sınıf yönetimi. İçinde: M. Şişman-S. Turan (Ed.), Sınıf kurallarının oluşturulması (ss. 97-111). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Aydın, A. (2012). Sınıf yönetimi.. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Baloğlu, N. (1998). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri hakkında ilköğretim müfettişlerinin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Başar, H. (2005). Sınıf yönetimi.. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Burden, P. R. (2003). Classroom management: Creating a successful k-12 learning community. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
  • Çalık, T. (2009). Sınıf yönetimi. İçinde: L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar (ss.1-16). Ankara: Pegem Akademi.
  • Darling-Hammond, L. (2006). Powerful teacher education: Lessons from exemplary programs. San Francisco: John Wiley and Sons Inc.
  • Demir, C. (2006). Fizik öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algıları ve tutumları üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Diyarbakır: Dicle Üniversitesi.
  • Demirtaş, H. (2005). Etkili sınıf yönetimi. İçinde: H. Kıran (Ed.), Sınıf yönetiminin temelleri (ss. 1-33). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Farooq, M. S. (2011). Perceptions of prospective teachers about factors influencing classroom management. Journal of Quality and Technology Management, 7(1), 23-38.
  • İpek, C. (2003). Sınıf yönetimi. İçinde: Ö. Üre (Ed.), Sınıf ortamında öğretmen (ss. 91-126). Ankara: Mikro Yayınları.
  • Johnson, D., Turgut, F., Ayas, A., & Çepni, S. (1997). Fizik öğretimi. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Yayınları.
  • Karakoç, H. S. (1998). Çanakkale ili ilköğretim kurumları öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlilikleri. Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. Şti.
  • Koçak, R., & Akın, U. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 51, 353-370.
  • Kumarakulusingam, T. M. (2002). Relationships between classroom management, teacher stress, teacher burnout and teachers levels of hope. PhD Thesis. Manhattan: University of Kansas.
  • Kuran, K. (2002). Öğretmenlik mesleğine giriş. İçinde: A. Türkoğlu (Ed.), Öğretmenlik mesleği (niteliği ve önemi) (ss. 253-278). Ankara: Mikro Yayınları.
  • Oral, B. (2000). Öğretmen adaylarının ortaöğretimde çalışan öğretmenlerin öğretim davranışlarına ilişkin algıları. Eğitim ve Bilim Dergisi, 25(115), 28-34.
  • Oral, B., & H. Şentürk, H. (1998). Farklı branşlardan mezun olup sınıf öğretmeni olarak atanan öğretmenlerin mesleki yeterliklerine ilişkin müfettiş ve öğretmenlerin algıları. Eğitimde Yansımalar: IV Cumhuriyetin 75. Yılında İlköğretim I. Ulusal Sempozyumu, 27-28 Kasım, Ankara.
  • Özer, F. (2013). Aday öğretmenlerin sınıf yönetimine ilişkin algıları. Yüksek Lisans Tezi. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Rahimi, M., & Asadollahia, F. (2012). EFL teachers’ classroom management orientations: Investigating the role of individual differences and contextual variables. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 31, 43-48.
  • Ritter, J. T., & Hancock, D. R. (2007). Exploring the relationship between certification sources, experience levels, and classroom management orientations of classroom teachers. Teaching and Teacher Education: An International Journal of Research and Studies, 23(7), 1206- 1216.
  • Rosas, C., & West, M. (2009). Teachers’ beliefs about classroom management: Pre-service and inservice teachers’ beliefs about classroom management. International Journal of Applied Educational Studies, 5(1), 54-61.
  • Sarıtaş, M. (2006). Öğretmen adaylarının değerlendirmelerine göre sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını değiştirmek ve düzenlemek amacıyla yaralanılan stratejiler. Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 67-187.
  • Sharma, S. L. (2009). Educational management: A unified approach of education. New Delhi: Global India Publications Pvt. Ltd.
  • Simonsen, B., Fairbanks, S., Briesch, A., Myers, D., & Sugai, G. (2008). Evidence-based practices in classroom management: Considerations for research to practice. Education and Treatment of Children Journal, 31(3), 351-380.
  • Taitz, M. (1996). Discipline, democracy and developmentally appropriate curriculum: or what constitutes effective classroom management in the early primary grades. Educational Resources İnformation Center (ERİC), 143, 1-18.
  • Yalçınkaya, M. (2003). Sınıf yönetimi. İçinde: Ö. Üre (Ed.), Sınıf-içi istenmeyen öğrenci davranışları ve yönetimine ilişkin stratejiler (ss. 183-212). Ankara: Mikro Yayınları.

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Yeterliliklerine İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2018, , 125 - 132, 10.04.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.339300

Öz

Bu
araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf yönetimi
yeterliliklerini okul yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda incelemektir.
Araştırma, genel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya ilişkin
veriler, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Diyarbakır’ın Ergani
İlçesindeki devlet ortaokullarında görev yapan okul yöneticileri üzerinden elde
edilmiştir. Veriler, "Sınıf Yönetimi Becerisini Değerlendirme Ölçeği"
aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmenlerinin
sınıf yönetimi yeterlilik düzeyleri okul yöneticileri tarafından “yeterli”
seviyesinde gözlemlenmiştir. Okul yöneticilerinin görüşlerine göre, sosyal
bilgiler öğretmenlerinin “etkinlik yönetimine” ilişkin yeterlilik düzeylerinin
düşük düzeyde olduğu saptanmıştır. Ayrıca, yaş ve kıdem değişkenlerine göre,
sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliliklerine ilişkin okul
yöneticilerinin görüşlerinin anlamlı bir farklılık göstermediği
gözlemlenmiştir. Dolayısıyla, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf yönetiminin
“etkinlik yönetimi” boyutunda, kendilerini geliştirmelerine olanak sağlayacak
çalışmalar yapılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Ağaoğlu, E. (2003). Sınıf yönetimi. İçinde: Z. Kaya (Ed.), Sınıf yönetimi ile ilgili genel olgular (ss. 1-42). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ağaoğlu, E. (2004). The opinions of teacher candidates about their own skills of classroom management. Paper presented at the 29th Annual Conference of Association for Teacher Education in Europe, 23-27 October 2004.
  • Ahmad, I., Rauf, M., Zeb, A., Rehman, S., Khan, W., Rashid, A., & Ali, F. (2012). Teachers’ perceptions of classroom management, problems and its solutions: Case of government secondary schools in Chitral, Khyber Pakhtunkhwa, Pakistan. International Journal of Business and Social Science, 3(24), 173-181.
  • Arslan, H. (2008). Sınıf yönetimi. İçinde: M. Şişman-S. Turan (Ed.), Sınıf kurallarının oluşturulması (ss. 97-111). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Aydın, A. (2012). Sınıf yönetimi.. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Baloğlu, N. (1998). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri hakkında ilköğretim müfettişlerinin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Başar, H. (2005). Sınıf yönetimi.. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Burden, P. R. (2003). Classroom management: Creating a successful k-12 learning community. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
  • Çalık, T. (2009). Sınıf yönetimi. İçinde: L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar (ss.1-16). Ankara: Pegem Akademi.
  • Darling-Hammond, L. (2006). Powerful teacher education: Lessons from exemplary programs. San Francisco: John Wiley and Sons Inc.
  • Demir, C. (2006). Fizik öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algıları ve tutumları üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Diyarbakır: Dicle Üniversitesi.
  • Demirtaş, H. (2005). Etkili sınıf yönetimi. İçinde: H. Kıran (Ed.), Sınıf yönetiminin temelleri (ss. 1-33). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Farooq, M. S. (2011). Perceptions of prospective teachers about factors influencing classroom management. Journal of Quality and Technology Management, 7(1), 23-38.
  • İpek, C. (2003). Sınıf yönetimi. İçinde: Ö. Üre (Ed.), Sınıf ortamında öğretmen (ss. 91-126). Ankara: Mikro Yayınları.
  • Johnson, D., Turgut, F., Ayas, A., & Çepni, S. (1997). Fizik öğretimi. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Yayınları.
  • Karakoç, H. S. (1998). Çanakkale ili ilköğretim kurumları öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlilikleri. Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. Şti.
  • Koçak, R., & Akın, U. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 51, 353-370.
  • Kumarakulusingam, T. M. (2002). Relationships between classroom management, teacher stress, teacher burnout and teachers levels of hope. PhD Thesis. Manhattan: University of Kansas.
  • Kuran, K. (2002). Öğretmenlik mesleğine giriş. İçinde: A. Türkoğlu (Ed.), Öğretmenlik mesleği (niteliği ve önemi) (ss. 253-278). Ankara: Mikro Yayınları.
  • Oral, B. (2000). Öğretmen adaylarının ortaöğretimde çalışan öğretmenlerin öğretim davranışlarına ilişkin algıları. Eğitim ve Bilim Dergisi, 25(115), 28-34.
  • Oral, B., & H. Şentürk, H. (1998). Farklı branşlardan mezun olup sınıf öğretmeni olarak atanan öğretmenlerin mesleki yeterliklerine ilişkin müfettiş ve öğretmenlerin algıları. Eğitimde Yansımalar: IV Cumhuriyetin 75. Yılında İlköğretim I. Ulusal Sempozyumu, 27-28 Kasım, Ankara.
  • Özer, F. (2013). Aday öğretmenlerin sınıf yönetimine ilişkin algıları. Yüksek Lisans Tezi. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Rahimi, M., & Asadollahia, F. (2012). EFL teachers’ classroom management orientations: Investigating the role of individual differences and contextual variables. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 31, 43-48.
  • Ritter, J. T., & Hancock, D. R. (2007). Exploring the relationship between certification sources, experience levels, and classroom management orientations of classroom teachers. Teaching and Teacher Education: An International Journal of Research and Studies, 23(7), 1206- 1216.
  • Rosas, C., & West, M. (2009). Teachers’ beliefs about classroom management: Pre-service and inservice teachers’ beliefs about classroom management. International Journal of Applied Educational Studies, 5(1), 54-61.
  • Sarıtaş, M. (2006). Öğretmen adaylarının değerlendirmelerine göre sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını değiştirmek ve düzenlemek amacıyla yaralanılan stratejiler. Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 67-187.
  • Sharma, S. L. (2009). Educational management: A unified approach of education. New Delhi: Global India Publications Pvt. Ltd.
  • Simonsen, B., Fairbanks, S., Briesch, A., Myers, D., & Sugai, G. (2008). Evidence-based practices in classroom management: Considerations for research to practice. Education and Treatment of Children Journal, 31(3), 351-380.
  • Taitz, M. (1996). Discipline, democracy and developmentally appropriate curriculum: or what constitutes effective classroom management in the early primary grades. Educational Resources İnformation Center (ERİC), 143, 1-18.
  • Yalçınkaya, M. (2003). Sınıf yönetimi. İçinde: Ö. Üre (Ed.), Sınıf-içi istenmeyen öğrenci davranışları ve yönetimine ilişkin stratejiler (ss. 183-212). Ankara: Mikro Yayınları.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İsmail Sari

Yayımlanma Tarihi 10 Nisan 2018
Kabul Tarihi 17 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Sari, İ. (2018). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Yeterliliklerine İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 125-132. https://doi.org/10.18506/anemon.339300

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.