Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Language Teaching Process and the Level of Participation to the Process by Middle School Students: Muş-Merkez Model

Yıl 2018, , 587 - 597, 12.04.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.354050

Öz

In
this text it has been tried to explain the struggles experienced during the
teaching of standardized language from the teachers’ perspectives. Turkish
language classes in secondary schools are examined thematically on their
competence in assessing the reading-writing and verbal communication skills and
the effects of them on the educational areas are tried to be made clear. In
order to determine the deficiencies caused in the language learning process
while acquiring the listening/watching, speaking, reading and writing skills a
target group is chosen within thirty middle schools in Muş province Merkez
region. Turkish teachers from three middle schools are chosen randomly. The
fact that some of the students have a different mother language than the taught
curriculum is not neglected, but pointed out. Themes are determined with the
classification of the coded data that are collected from the frequency
(participant number) and percentage analysis of the surveys. By this means, a
contemporary contribution to the development of language skill assessment has
been aimed.   

Kaynakça

  • 1. AÇEV (2002). Türkiye’de İlköğretim Okullarında Okulu Terk ve İzlenmesi ile Önlenmesine Yönelik Politikalar. Anne Çocuk Eğitim Vakfı Raporu. 2. Aksan, D. (1982). Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil bilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. 3. Baker, C. (2002). Second language Acquisition and learning. Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. Clevedon (109-134). GBR: Multilingual Matters Ltd. 4. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu (1998). Doğu ve Güneydoğu Anadolu’dan Terör Nedeniyle Göç Eden Ailelerin Sorunları. Ankara: Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı Yayınları. 5. Başıbüyük, A. (2005). Doğu Anadolu Bölgesinde Ortalama Hane Halkı Büyüklüklerinin Dağılışı. s. 273-289, Doğu Coğrafya Dergisi 13. 6. Baytekin, Ç. (1992). Yurt Dışında Öğrenim Gören Öğrencilere Uygulanan Türk Dili Öğretimi. Doktora Tezi. Prof. Dr. Enise Kantemir (Danışman). Ankara: T.C. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Ortaokul Öğrencilerinin Dil Eğitim-Öğretim Sürecine İştirak Düzeyleri: Muş-Merkez Modeli

Yıl 2018, , 587 - 597, 12.04.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.354050

Öz

Ölçünlü
dilin öğretimiyle ilgili karşılaşılan problemlerin, öğretmen görüşleriyle
verildiği bu yazıda, dil kazanımları ortaokul düzeyinde incelenmiş; okuma-yazma
ve sözlü iletişim becerilerinin edinilmesinde bu okullardaki Türkçe dersleri,
tematik olarak sorgulanmış ve bu temaların rolü, sahanın aktif elemanları
aracılığıyla yansıtılmak istenilmiştir. Dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma
alanlarına yönelik becerilerin edinilmesi süreçlerinde karşılaşılan problemleri
nedenleriyle birlikte irdeleme amacıyla, araştırma evreni olan Muş ili Merkez
ilçesindeki otuz ortaokul arasından, üç ortaokulda görevli Türkçe öğretmenleri
rastgele yöntemle seçilerek bir örneklem grubu oluşturulmuştur. Bulgularda
ortaya çıkan ana dili farklılığı olgusu, öğretim sürecine etkisi dikkate
alınarak belli tema ve bunlarla ilişkili olarak biçimlenmiş anketlerin
sıklık/frekans (katılımcı sayısı) ve yüzde analizlerinden kurulu veriler
sınıflandırılarak değerlendirilmiş; bu şekilde dil becerilerinin
geliştirilmesinde hedeflenen kazanımlara dönük güncel bir katkı sağlanmak
istenmiştir.

Kaynakça

  • 1. AÇEV (2002). Türkiye’de İlköğretim Okullarında Okulu Terk ve İzlenmesi ile Önlenmesine Yönelik Politikalar. Anne Çocuk Eğitim Vakfı Raporu. 2. Aksan, D. (1982). Her Yönüyle Dil, Ana Çizgileriyle Dil bilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. 3. Baker, C. (2002). Second language Acquisition and learning. Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. Clevedon (109-134). GBR: Multilingual Matters Ltd. 4. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu (1998). Doğu ve Güneydoğu Anadolu’dan Terör Nedeniyle Göç Eden Ailelerin Sorunları. Ankara: Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı Yayınları. 5. Başıbüyük, A. (2005). Doğu Anadolu Bölgesinde Ortalama Hane Halkı Büyüklüklerinin Dağılışı. s. 273-289, Doğu Coğrafya Dergisi 13. 6. Baytekin, Ç. (1992). Yurt Dışında Öğrenim Gören Öğrencilere Uygulanan Türk Dili Öğretimi. Doktora Tezi. Prof. Dr. Enise Kantemir (Danışman). Ankara: T.C. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rabia Şenay Şişman 0000-0002-4130-6298

Yayımlanma Tarihi 12 Nisan 2018
Kabul Tarihi 11 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Şişman, R. Ş. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Dil Eğitim-Öğretim Sürecine İştirak Düzeyleri: Muş-Merkez Modeli. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4), 587-597. https://doi.org/10.18506/anemon.354050

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.