Bu
çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan
bilgisi öz güven algılarının belirlenmesi ve bu algılarının çeşitli değişkenler
açısından incelenmesidir. Çalışmaya 332 fen bilimleri öğretmeni katılmıştır.
Veri toplama araçları olarak “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven
Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Öğretmenlerin teknolojik
pedagojik alan bilgisine yönelik tüm alt boyutlarda (Teknolojik Pedagojik Alan
Bilgisi, Teknolojik Pedagojik Bilgi, Teknolojik Alan Bilgisi ve Teknolojik
Bilgi) orta düzeyin üzerinde öz güven algısına sahip oldukları belirlenmiştir.
Ayrıca, öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven algıları;
“teknoloji bilgisi” ve “teknolojik alan bilgisi” alt boyutlarında erkek öğretmenlerin,
“teknoloji bilgisi” alt boyutunda fen bilgisi öğretmenliği mezunlarının, tüm
alt boyutlarda ise düşük kıdem yılına sahip olan ve eğitim-öğretim amaçlı
bilgisayar kullanma süresi fazla olan öğretmenlerin lehine anlamlı farklılıklar
göstermektedir.
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Fen Bilimleri Öğretmenleri
This study aims to investigate science teachers’
self-confidence perceptions of technological pedagogical content knowledge in
terms of some variables. 332 science teachers contributed to this study.
"Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Confidence Scale"
and "Personal Information Form" were used as data collection tools.
According to the results, teachers’ self-confidence was above the middle level
for all the dimensions (Technological Pedagogical Content Knowledge,
Technological Pedagogical Knowledge, Technological Content Knowledge, and
Technological Knowledge). Moreover, there were significant differences in favor
of teachers having low seniority and using computers for educational purposes
more frequently for all dimensions; in favor of male teachers for the “technological
content knowledge” and “technology knowledge” dimensions; and in favor of
teachers graduated from science teaching departments for the “technological
knowledge” dimension.
Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Confidence Science Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.