Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2018, , 343 - 352, 11.04.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.373471

Öz

Bu
çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan
bilgisi öz güven algılarının belirlenmesi ve bu algılarının çeşitli değişkenler
açısından incelenmesidir. Çalışmaya 332 fen bilimleri öğretmeni katılmıştır.
Veri toplama araçları olarak “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven
Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Öğretmenlerin teknolojik
pedagojik alan bilgisine yönelik tüm alt boyutlarda (Teknolojik Pedagojik Alan
Bilgisi, Teknolojik Pedagojik Bilgi, Teknolojik Alan Bilgisi ve Teknolojik
Bilgi) orta düzeyin üzerinde öz güven algısına sahip oldukları belirlenmiştir.
Ayrıca, öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven algıları;
“teknoloji bilgisi” ve “teknolojik alan bilgisi” alt boyutlarında erkek öğretmenlerin,
“teknoloji bilgisi” alt boyutunda fen bilgisi öğretmenliği mezunlarının, tüm
alt boyutlarda ise düşük kıdem yılına sahip olan ve eğitim-öğretim amaçlı
bilgisayar kullanma süresi fazla olan öğretmenlerin lehine anlamlı farklılıklar
göstermektedir.

Kaynakça

  • Abbitt, J. T. (2011). An investigation of the relationship between self-efficacy beliefs about technology integration and technological pedagogical content knowledge (tpack) among preservice teachers. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 27(4), 134-143.
  • Akgün, F. (2013). Öğretmen adaylarının web pedagojik içerik bilgileri ve öğretmen öz-yeterlilik algıları ile ilişkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 48-58.
  • Akkaya, E. (2009). Matematik öğretmen adaylarının türev kavramına ilişkin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin öğrenci zorlukları bağlamında incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Archambault, L., & Crippen, K. (2009). Examining tpack among K-12 online distance educators in the United States. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 71–88.
  • Avcı, T. (2014). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve öz güven düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Manisa: Celal Bayar Üniversitesi.
  • Bal, M. S., & Karademir, N. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi konusunda öz değerlendirme seviyelerinin belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 15-32.
  • Bekmezci, M. S., & Ateş, Ö. (2017). Science curriculum from the perspectives of Turkish teachers: Problems encountered and suggestions for solutions. European Journal of Education Studies, 3(10), 137-158.
  • Bilici, S., & Güler, Ç. (2016). Ortaöğretim öğretmenlerinin tpab düzeylerinin öğretim teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 898-921.
  • Bitner, N., & Bitner, J. (2002). Integrating technology into the classroom: Eight keys to success. Journal of Technology and Teacher Education, 10(1), 95-100.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Canbazoğlu-Bilici, S. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi ve öz yeterlikleri. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Cavin, R. M. (2007). Developing technological pedagogical content knowledge in preservice teachers through microteaching lesson study. Doctoral Dissertation. Florida: The Florida State University.
  • Chai, C. S., Koh, J. H. L., & Tsai, C. C. (2010). Facilitating preservice teachers' development of technological, pedagogical, and content knowledge (tpack). Educational Technology & Society, 13(4), 63–73.
  • Christanse, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on Technology in Education, 34(4) 411-433.
  • Coladarci, T. (1992). Teachers' sense of efficacy and commitment to teaching. Journal of Experimental Education, 60(4), 323-337.
  • Gibson, S., & Dembo, M. H. (1984). Teacher efficacy: A construct validation. Journal of Educational Psychology, 76(4), 569–582.
  • Gömleksiz, M. N., & Fidan, E. K. (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin web pedagojik içerik bilgisine ilişkin öz-yeterlilik algı düzeyleri. Turkish Studies, 6(4), 593-620.
  • Graham, C. R., Burgoyne, N., Cantrell, P., Smith, L., St. Clair, L., & Harris, R. (2009). TPACK development in science teaching: Measuring the tpack confidence of inservice science teachers. TechTrends, Special Issue on TPACK, 53(5), 70-79.
  • Guzey, S. S., & Roehrig, G. H. (2009). Teaching science with technology: Case studies of science teachers’ development of technology, pedagogy, and content knowledge. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 25-45.
  • Hoy, A. W., & Spero, R. B. (2005). Changes in teacher efficacy during the early years of teaching a comparison of four measures. Teaching and Teacher Education, 21(4), 343-356.
  • Jang, S. Y., & Tsai, M. F. (2013). Exploring the tpack of Taiwanese secondary school science teachers using a new contextualized tpack model. Australasian Journal of Educational Technology, 29(4), 566-580.
  • Jordan, K. (2011). Beginning teacher knowledge: Results from a self-assessed tpack survey. Australian Educational Computing, 26(1), 16-26.
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2015). Türkiye’deki teknolojik pedagojik alan bilgisi çalışmalarının analizi: Bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 103-122.
  • Karadeniz, Ş., & Vatanartıran, S. (2015). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 14(2), 1017-1028.
  • Karakaya, Ç. (2013). Fatih projesi kapsamında pilot okul olarak belirlenen ortaöğretim kurumlarında çalışan kimya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlikleri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Karakaya, F., & Avgın, S. (2016). Investigation of teacher science discipline self-confidence about their technological pedagogical content knowledge (tpack). European Journal of Education Studies, 2(9), 1-20.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Karataş, A. (2014). Lise öğretmenlerinin Fatih Projesi’ni uygulamaya yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin incelenmesi: Adıyaman ili örneği. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Kaya, Z., Emre, İ., & Kaya, O. N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (tpab) açısından öz güven seviyelerinin belirlenmesi. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Özet Kitapçığı, Elazığ, 643-651.
  • Kaya, Z., Özdemir, T. Y., Emre, G., & Kaya, O. N. (2011). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz yeterlilik seviyelerinin belirlenmesi. International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Lee, M. H., & Tsai, C. C. (2010). Exploring teachers’ perceived self efficacy and technological pedagogical content knowledge with respect to educational use of the world wide web. Instructional Science: An International Journal of the Learning Sciences, 38(1), 1-21.
  • MEB (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (4 ve 5. sınıflar) öğretim programı, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2012). 12 yıl zorunlu eğitim sorular-cevaplar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. (Erişim: 10.09.2017), http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2012/12Yil_Soru_Cevaplar.pdf
  • MEB (2013). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (3-8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2017a). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2017b). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. (Erişim: 18.09.2017), https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf
  • Meriç, G. (2014). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi konusunda öz güven seviyelerinin belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 352-367.
  • Mishra, P., & Koehler, M. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for integrating technology in teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
  • Mutluoğlu, A. (2012). İlköğretim matematik öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Niess, M. L. (2005). Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: developing a technology pedagogical content knowledge. Teaching and Teacher Education, 21, 509 -523.
  • Özbek A. (2014). Öğretmenlerin yenilikçilik düzeylerinin tpab yeterlikleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Öztürk, E., & Horzum, M. B., (2011). Teknolojik pedagojik içerik bilgisi ölçeğinin Türkçe’ ye uyarlaması. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 255-278.
  • Şad, S. N., Açıkgül, K., & Delican, K. (2015). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerine (tpab) ilişkin yeterlilik algıları. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(2), 204-235.
  • Sancar-Tokmak, H., Yavuz-Konokman, G., & Yanpar-Yelken, T. (2013). Okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven algılarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 35–51.
  • Sarıkaya, M., Kaya, V. H., Akdağ, G., Ay, İ., & Doğan, A. (2012). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine ilişkin öz güvenlerinin belirlenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet kitapçığı, Niğde, s. 124.
  • Savaş, M., Öztürk, N., & Tüzün, Y. Ö. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen eğitiminde teknoloji kullanımı ile ilgili görüşleri ile ilişkili olan faktörlerin belirlenmesi. IX Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir: Güler Matbaacılık.
  • Shell, D. E., Murphy, C. C., & Bruning, R. H. (1989). Self-efficacy and outcome expectancy mechanisms in reading and writing achievement. Journal of Educational Psychology, 81, 91-100.
  • Shulman, L. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Timur, B. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuvvet hareket konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgilerinin gelişimi. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Timur, B., & İmer-Çetin, N. (2014). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Timur, B., & Taşar, M. F. (2011). Teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven ölçeğinin (tpabögö) Türkçe ‘ye uyarlanması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 839-856.
  • Uçar, M. B., Demir, C., & Hiğde, E. (2014). Exploring the self-confidence of preservice science and physics teachers towards technological pedagogical content knowledge. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 3381-3384.
  • Yanpar Yelken, T., Sancar Tokmak, H., Özgelen, S., & İncikabı, L. (Ed.). (2013). Fen ve matematik eğitiminde teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli öğretim tasarımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yavuz Konokman, G, Yanpar Yelken, T., & Sancar Tokmak, H. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının tpab’lerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Mersin Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 665-684.

Investigating Science Teachers’ Self-Confidence Perceptions of Technological Pedagogical Content Knowledge in Terms of Some Variables

Yıl 2018, , 343 - 352, 11.04.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.373471

Öz

This study aims to investigate science teachers’
self-confidence perceptions of technological pedagogical content knowledge in
terms of some variables. 332 science teachers contributed to this study.
"Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Confidence Scale"
and "Personal Information Form" were used as data collection tools.
According to the results, teachers’ self-confidence was above the middle level
for all the dimensions (Technological Pedagogical Content Knowledge,
Technological Pedagogical Knowledge, Technological Content Knowledge, and
Technological Knowledge). Moreover, there were significant differences in favor
of teachers having low seniority and using computers for educational purposes
more frequently for all dimensions; in favor of male teachers for the “technological
content knowledge” and “technology knowledge” dimensions; and in favor of
teachers graduated from science teaching departments for the “technological
knowledge” dimension.   

Kaynakça

  • Abbitt, J. T. (2011). An investigation of the relationship between self-efficacy beliefs about technology integration and technological pedagogical content knowledge (tpack) among preservice teachers. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 27(4), 134-143.
  • Akgün, F. (2013). Öğretmen adaylarının web pedagojik içerik bilgileri ve öğretmen öz-yeterlilik algıları ile ilişkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 48-58.
  • Akkaya, E. (2009). Matematik öğretmen adaylarının türev kavramına ilişkin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin öğrenci zorlukları bağlamında incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Archambault, L., & Crippen, K. (2009). Examining tpack among K-12 online distance educators in the United States. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 71–88.
  • Avcı, T. (2014). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve öz güven düzeylerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Manisa: Celal Bayar Üniversitesi.
  • Bal, M. S., & Karademir, N. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi konusunda öz değerlendirme seviyelerinin belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 15-32.
  • Bekmezci, M. S., & Ateş, Ö. (2017). Science curriculum from the perspectives of Turkish teachers: Problems encountered and suggestions for solutions. European Journal of Education Studies, 3(10), 137-158.
  • Bilici, S., & Güler, Ç. (2016). Ortaöğretim öğretmenlerinin tpab düzeylerinin öğretim teknolojilerini kullanma durumlarına göre incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 898-921.
  • Bitner, N., & Bitner, J. (2002). Integrating technology into the classroom: Eight keys to success. Journal of Technology and Teacher Education, 10(1), 95-100.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Canbazoğlu-Bilici, S. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi ve öz yeterlikleri. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Cavin, R. M. (2007). Developing technological pedagogical content knowledge in preservice teachers through microteaching lesson study. Doctoral Dissertation. Florida: The Florida State University.
  • Chai, C. S., Koh, J. H. L., & Tsai, C. C. (2010). Facilitating preservice teachers' development of technological, pedagogical, and content knowledge (tpack). Educational Technology & Society, 13(4), 63–73.
  • Christanse, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on Technology in Education, 34(4) 411-433.
  • Coladarci, T. (1992). Teachers' sense of efficacy and commitment to teaching. Journal of Experimental Education, 60(4), 323-337.
  • Gibson, S., & Dembo, M. H. (1984). Teacher efficacy: A construct validation. Journal of Educational Psychology, 76(4), 569–582.
  • Gömleksiz, M. N., & Fidan, E. K. (2011). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin web pedagojik içerik bilgisine ilişkin öz-yeterlilik algı düzeyleri. Turkish Studies, 6(4), 593-620.
  • Graham, C. R., Burgoyne, N., Cantrell, P., Smith, L., St. Clair, L., & Harris, R. (2009). TPACK development in science teaching: Measuring the tpack confidence of inservice science teachers. TechTrends, Special Issue on TPACK, 53(5), 70-79.
  • Guzey, S. S., & Roehrig, G. H. (2009). Teaching science with technology: Case studies of science teachers’ development of technology, pedagogy, and content knowledge. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 25-45.
  • Hoy, A. W., & Spero, R. B. (2005). Changes in teacher efficacy during the early years of teaching a comparison of four measures. Teaching and Teacher Education, 21(4), 343-356.
  • Jang, S. Y., & Tsai, M. F. (2013). Exploring the tpack of Taiwanese secondary school science teachers using a new contextualized tpack model. Australasian Journal of Educational Technology, 29(4), 566-580.
  • Jordan, K. (2011). Beginning teacher knowledge: Results from a self-assessed tpack survey. Australian Educational Computing, 26(1), 16-26.
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2015). Türkiye’deki teknolojik pedagojik alan bilgisi çalışmalarının analizi: Bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 103-122.
  • Karadeniz, Ş., & Vatanartıran, S. (2015). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 14(2), 1017-1028.
  • Karakaya, Ç. (2013). Fatih projesi kapsamında pilot okul olarak belirlenen ortaöğretim kurumlarında çalışan kimya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlikleri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Karakaya, F., & Avgın, S. (2016). Investigation of teacher science discipline self-confidence about their technological pedagogical content knowledge (tpack). European Journal of Education Studies, 2(9), 1-20.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Karataş, A. (2014). Lise öğretmenlerinin Fatih Projesi’ni uygulamaya yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin incelenmesi: Adıyaman ili örneği. Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Kaya, Z., Emre, İ., & Kaya, O. N. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (tpab) açısından öz güven seviyelerinin belirlenmesi. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Özet Kitapçığı, Elazığ, 643-651.
  • Kaya, Z., Özdemir, T. Y., Emre, G., & Kaya, O. N. (2011). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz yeterlilik seviyelerinin belirlenmesi. International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Lee, M. H., & Tsai, C. C. (2010). Exploring teachers’ perceived self efficacy and technological pedagogical content knowledge with respect to educational use of the world wide web. Instructional Science: An International Journal of the Learning Sciences, 38(1), 1-21.
  • MEB (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (4 ve 5. sınıflar) öğretim programı, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2012). 12 yıl zorunlu eğitim sorular-cevaplar. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. (Erişim: 10.09.2017), http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2012/12Yil_Soru_Cevaplar.pdf
  • MEB (2013). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (3-8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2017a). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2017b). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. (Erişim: 18.09.2017), https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf
  • Meriç, G. (2014). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi konusunda öz güven seviyelerinin belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 352-367.
  • Mishra, P., & Koehler, M. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for integrating technology in teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
  • Mutluoğlu, A. (2012). İlköğretim matematik öğretmenlerinin öğretim stili tercihlerine göre teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Niess, M. L. (2005). Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: developing a technology pedagogical content knowledge. Teaching and Teacher Education, 21, 509 -523.
  • Özbek A. (2014). Öğretmenlerin yenilikçilik düzeylerinin tpab yeterlikleri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Öztürk, E., & Horzum, M. B., (2011). Teknolojik pedagojik içerik bilgisi ölçeğinin Türkçe’ ye uyarlaması. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 255-278.
  • Şad, S. N., Açıkgül, K., & Delican, K. (2015). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerine (tpab) ilişkin yeterlilik algıları. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(2), 204-235.
  • Sancar-Tokmak, H., Yavuz-Konokman, G., & Yanpar-Yelken, T. (2013). Okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven algılarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 35–51.
  • Sarıkaya, M., Kaya, V. H., Akdağ, G., Ay, İ., & Doğan, A. (2012). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine ilişkin öz güvenlerinin belirlenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet kitapçığı, Niğde, s. 124.
  • Savaş, M., Öztürk, N., & Tüzün, Y. Ö. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen eğitiminde teknoloji kullanımı ile ilgili görüşleri ile ilişkili olan faktörlerin belirlenmesi. IX Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir: Güler Matbaacılık.
  • Shell, D. E., Murphy, C. C., & Bruning, R. H. (1989). Self-efficacy and outcome expectancy mechanisms in reading and writing achievement. Journal of Educational Psychology, 81, 91-100.
  • Shulman, L. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Timur, B. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuvvet hareket konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgilerinin gelişimi. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Timur, B., & İmer-Çetin, N. (2014). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 1. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Timur, B., & Taşar, M. F. (2011). Teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven ölçeğinin (tpabögö) Türkçe ‘ye uyarlanması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 839-856.
  • Uçar, M. B., Demir, C., & Hiğde, E. (2014). Exploring the self-confidence of preservice science and physics teachers towards technological pedagogical content knowledge. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 3381-3384.
  • Yanpar Yelken, T., Sancar Tokmak, H., Özgelen, S., & İncikabı, L. (Ed.). (2013). Fen ve matematik eğitiminde teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli öğretim tasarımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yavuz Konokman, G, Yanpar Yelken, T., & Sancar Tokmak, H. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının tpab’lerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi: Mersin Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 665-684.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özlem Ateş 0000-0001-9446-2940

Turgay Avcı Bu kişi benim 0000-0001-8099-3281

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2018
Kabul Tarihi 27 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Ateş, Ö., & Avcı, T. (2018). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 343-352. https://doi.org/10.18506/anemon.373471

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.