This
study aimed to examine students’ views on intercultural sensitivity and
cultural intelligence. 337 Turkish and international students who study at
three public universities in Ankara have participated in the research. Study
designed with quantitative research methods and relational screening model was
used. Data were collected by "Intercultural Sensitivity" and
"Cultural Intelligence” scale. The results showed that Turkish and
international students’ perception levels on intercultural sensitivity were
moderate and on cultural intelligence were high. While students’ perception
levels on variables didn’t differ according to age, educational level and
student's nationality, there were differences according to sex. In the results,
it was seen that there was a meaningful correlation between the variables and
that intercultural sensitivity was a significant predictor of cultural
intelligence.
Intercultural Sensitivity Cultural Intelligence Student Turkish International
Bu
çalışmanın amacı kültürlerarası duyarlılık ve kültürel zekâ arasındaki
ilişkilerin Türk ve uluslararası öğrenci görüşlerine göre incelenmesidir.
Araştırmanın çalışma grubu 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde
Türkiye genelindeki üniversitelerde eğitim gören 337 Türk ve uluslararası
öğrenciden oluşmaktadır. Nicel araştırma yöntemleriyle desenlenen araştırmada
veri toplama aracı olarak “Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği” ve “Kültürel Zekâ”
ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerden toplanan veriler aritmetik ortalama,
standart sapma, t-testi, ANOVA, doğrulayıcı faktör analizi, Pearson korelasyon
ve regresyon analizi ile çözümlenmiştir. Bulgular Türk ve uluslararası
öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık puan ortalamasının orta, kültürel zekâ
puan ortalamasının ise yüksek olduğunu göstermiştir. Bulgular aynı zamanda Türk
ve uluslararası öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık ve kültürel zekâ algı
düzeylerinin yaş, eğitim durumu ve öğrencinin uyruğuna göre anlamlı bir
farklılık göstermediğini ortaya çıkarmıştır. Uluslararası öğrencilerin kültürel
zekâ algı düzeyleri cinsiyete göre farklılaşmazken, Türk öğrencilerin kültürel
zekâ algı düzeylerinin cinsiyete göre farklılaştığı görülmüştür. Pearson
korelasyon analizi sonuçları değişkenler arasında anlamlı, pozitif ve orta
düzeyde bir ilişkinin olduğunu göstermiştir. Regresyon analizi ise, kültürlerarası
duyarlılığın kültürel zekânın anlamlı bir yordayıcısı olduğunu ortaya
çıkarmıştır.
Türk Kültürlerarası Duyarlılık Kültürel Zeka Öğrenci Yabancı Uyruklu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.