This study aimed to examine
the effect of music education on the social skill levels of mild mental
disabled students aged between 10 and 13. In this quantitative study conducted
with an experimental model, the study group consisted of 34 students who were
in a special education school. A static group pretest-posttest design was
employed. In the experimental group, planned music education was given once a
week for 10 weeks. Researchers collected the data during class time via School
Social Behavior Scale and analyzed it using Mann Whitney U test. Results showed
that music education was not able to affect the social competence levels of
mild mental disabled students significantly, but it was effective in reducing
negative social behaviors.
Araştırmada, müzik
eğitiminin, hafif düzeydeki zihinsel engelli 10-13 yaş grubu öğrencilerin
sosyal beceri düzeylerine etki durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. Deneysel
modelle yürütülen bu nicel çalışmada çalışma grubu, bir özel eğitim okulunda
öğrenim gören, 21’i deney, 13’ü kontrol grubunda değerlendirilen toplam 34
öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada statik grup öntest sontest deseni
kullanılmıştır. Deney grubuna 10 hafta süre ile haftada 1 kez planlı müzik
eğitimi verilirken, kontrol grubu ise herhangi bir müzik etkinliğine dâhil
edilmemiştir. Veriler araştırmacılar tarafından Okul Sosyal Davranışlar Ölçeği
kullanılarak sınıf ortamında elden toplanmıştır. Veriler Mann Whitney U testi
ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, uygulanan müzik eğitiminin hafif
düzeydeki zihinsel engelli öğrencilerin sosyal yeterlilik düzeylerinde anlamlı
derecede değişiklik oluşturamadığı ancak olumsuz sosyal davranışlarının
azalmasında etkili olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.