The
aim of this study is to investigate whether there is a change in the
mathematical modelling process in the beliefs of prospective mathematics
teachers about teaching and learning of mathematics and mathematics. The sample
of the study consisted of 38 elementary mathematics teachers who took
"mathematical modelling" course. In this study, weak experimental
single group pre- and post-test design, which is one of the experimental design
of quantitative approach, was used. 5
point Likert-type belief scale about Mathematics, learning and teaching
mathematics of 26 items was used as a data collection tool and the data was
analyzed by means of using paired sample t-test. As a result of the study, it
was observed that after the mathematical modelling method, the traditional
beliefs scores of the prospective mathematics teachers’ candidates decreased,
the constructivist beliefs scores and the total scores of the beliefs about
mathematics increased, and these differences were found to be statistically
significant.
Mathematical Modelling Mathematical Belief Prospective Mathematics Teachers
Bu
çalışmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme
sürecindeki matematik, matematiğin öğretimi ve öğrenimine yönelik inançlarında
bir değişiklik olup olmadığını incelemektir. Çalışmanın örneklemi,
“matematiksel modelleme” dersini alan 38 ilköğretim matematik öğretmeni
adayından oluşmaktadır. Çalışmada nicel yöntemin deneysel desenlerinden zayıf
deneysel tek grup ön test – son test deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak kullanılan 26 maddelik ve 5’li Likert tipi olarak
matematik, matematik öğretimi ve öğrenimi hakkındaki inanç ölçeği (MHİÖ)
kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik hakkındaki inanç puanlarını ön ve son
test bakımından karşılaştırmak amacı ile verilerin analizinde eşleştirilmiş t-
testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda matematik öğretmeni adaylarının
matematiksel modelleme yönteminden sonra geleneksel inanç puanlarında azalma
görülürken, yapılandırmacı inanç puanlarında ve matematik hakkındaki
inançlarının toplam puanlarında artmanın olduğu ve bu farklılıkların
istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür.
Matematiksel Modelleme Matematiksel İnanç Matematik Öğretmeni Adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.